۲۶ درصد سهم بازار گوشی‌های اندرویدی ۵جی بازار را شیائومی در اختیار دارد

شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند ۵جی اندروید، در سه ماهه دوم سال 2021 با فروش بیش از ۲۴.۳ میلیون دستگاه گوشی ۵جی، پیشتاز بوده و تقریباً با 26 درصد سهم بازار جهانی، رتبه‌اول را در اختیار دارد و شرکت‌های ویوو، اوپو، سامسونگ، ریلمی، آنر، هواوی، وان‌پلاس، لنوو (موتورولا)، زد‌تی‌ای (نوبیا) و دیگران، به ترتیب در رده‌های بعدی این فهرست قرار دارند. همراه چیکاو باشید.

شیائومی امسال روند رو به رشدی را طی کرده است و از نظر تجارت و رشد، قله‌های جدیدی را با موفقیت فتح کرده است. این شرکت به تازگی برای ماه ژوئن (خرداد) 2021 به عنوان برترین برند تلفن‌های هوشمند جهان تبدیل شده است و این اولین بار است که شیائومی موفق شده است تا در صدر جدول جهانی قرار ‌گیرد.

در حال حاضر، گزارش جدیدی از Strategy Analytics ادعا می‌کند که شیائومی در سه ماهه دوم سال جاری، یعنی سه ماهه دوم سال 2021، پیشروترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی ۵جی در جهان بوده و تقریباً 26 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

این گزارش می‌افزاید که در مجموع 95 میلیون گوشی هوشمند ۵جی اندرویدی در سه ماهه دوم سال 2021 به صورت جهانی عرضه شده است و در بین آن‌ها، حدود 24 میلیون دستگاه توسط شیائومی به این بازار ارسال شده است، بنابراین در مدت زمان مذکور، شیائومی در این بخش بازار پیشتاز بوده و رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است.

در 9 فصل گذشته، شیائومی موفق شده است تا در مجموع بیش از 70 میلیون تلفن هوشمند ۵جی به بازار عرضه کند و آن را بعد از غول کره جنوبی سامسونگ، در رده‌ی دوم قرار دهد. این شرکت (سامسونگ) در همان بازه زمانی 77 میلیون دستگاه را به فروش رسانده است.

هواوی، غول فناوری چینی نیز از فصل اول سال ۲۰۱۹ تا کنون که ۹ فصل را پشت سر گذاشته، با ارسال 95 میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۵جی اندرویدی در سراسر جهان، در این زمینه پیشرو به حساب می‌آید. با این حال، این شرکت به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا به سرعت کنترل خود را از دست می‌دهد تا این درها برای سایر تولیدکنندگان، از جمله اوپو، ویوو، آنر، ریلمی و شرکت‌های دیگر باز شود.

لنوو که مالک چند برند تلفن هوشمند است، (بعلاوه‌ی گوشی‌های برند موتورولا) از نظر رشد گوشی‌های هوشمند ۵جی یکی دیگر از شرکت‌های پیشتاز است زیرا محموله‌های ارسالی این شرکت به بازارهای جهانی، در سه ماهه دوم سال 2021 سالانه رشد 3480 درصدی را تجربه می‌کند و در این فصل موفق شده تا 1.8 میلیون دستگاه تلفن ۵جی را عرضه کند.

ریلمی با افزایش 1773 درصدی سالانه در سه ماهه دوم سال 2021 و حجم 5.6 میلیون دستگاه، رتبه دوم را در رشد سالانه به خود اختصاص می‌دهد. در حالی که وان‌پلاس OnePlus با رشد حجم سالانه 877 درصد در سه ماهه سوم، موفق می‌شود رتبه‌ی سوم رشد را به دست آورد. آنر نیز میزان قابل توجهی تلفن هوشمند ۵جی را ارسال کرده است که تعداد آن ۶.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۵جی در فصل اول سال ۲۰۱۹ بوده و سپس به دلیل این که این برند زیر شاخه‌ی هواوی بود و از سوی آمریکا تحریم شد، نتوانست گوشی به بازار جهانی ارسال کند اما امسال و پس از استقلال از هواوی، از نیمه‌ی فصل دوم شروع به تولید و فروش تلفن ۵جی در بازار جهانی کرد که موفق شد تعداد ۳.۶ میلیون دستگاه را به فروش برساند و سهم ۳.۸ درصدی بازار را نیز به خود اختصاص دهد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.