گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با تأییدیه IPX8، پشتیبانی از قلم اس پن و دوربین زیر نمایشگر معرفی شد

همان طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ پرچمدار تاشو گلکسی زد فولد ۳ (Galaxy Z Fold3) را در رویداد گلکسی آنپکد خود معرفی کرد. نسل سوم گلکسی زد فولد دارای رتبه IPX8 برای مقاومت در برابر آب (عمق ۱.۵ متری زیر آب به مدت ۳۰ دقیقه) و پشتیبانی از قلم اس پن در کنار دوام، صفحه نمایش و افزایش عملکرد است. همراه چیکاو باشید.

گلکسی زد فولد ۳ دارای نمایشگری با قطر بیش از 7.6 اینچ از نوع داینامیک آمولد ۲ ایکس (Dynamic AMOLED 2X) با نرخ تازه سازی 120 هرتز تطبیقی نسبت به نسخه قبلی خود عرضه می‌شود، اما اکنون دوربین سلفی به جای اینکه پشت سوراخ هول پانچ قرار گیرد، به زیر نمایشگر راه پیدا کرده است و گلکسی زد فولد ۳ را به اولین گوشی سامسونگ با یک دوربین زیر نمایشگر (UD) تبدیل می‌کند.

 پرچمدار تاشو گلکسی سامسونگ - چیکاو

با این حال، سنسوری که سامسونگ در زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ قرار داده فقط دارای رزولوشن 4 مگاپیکسل است اما دارای پیکسل 2.0 میکرومتری است که بزرگترین پیکسل‌ها را نسبت به تمام دوربین‌های دیگر روی این گوشی دارد و از دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. از این دوربین می‌توان بیشتر برای استفاده در تماس‌های ویدیویی بهره برد زیرا یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی f/2.2 در حفره‌ی هول پانچ روی صفحه جلویی تعبیه شده تا برای ثبت عکس‌های سلفی استفاده کنید، ضمن این که با دوربین اصلی در گلکسی زد فولد ۳ نیز می‌توانید عکس سلفی بگیرید.

صفحه نمایش جلویی این دستگاه از نمایشگری به قطر ۶.۲ اینچی با محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) بهره می‌برد که مانند همان نسخه‌ی پیشین است. اما در حال حاضر نرخ تازه سازی 120 هرتز را نیز به دست آورده است.

گلکسی زد فولد ۳ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده و از دو باند Sub6 و mmWave 5G شبکه ۵جی نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با 12 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 همراه شده تا با عملکردی روان سیستم عامل اندروید ۱۱ را در رابط کاربری One UI اجرا کند.

گلکسی زد فولد ۳ - چیکاو

این موضوع که گلکسی زد فولد ۳ تقریباً دارای دوربین مشابه مدل قبلی باشد واقعاً ناامید کننده است و در حالی که دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 و اندازه سنسور 1/1.76اینچ (اندازه‌ی پیکسل 1.8µm.) به آن صورت بد نیست، اما سنسور اولتراواید12 مگاپیکسل f/2.2 با پیکسلهای 1.12 میکرومتر و به ویژه دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/2.4 با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری کوچک و زوم 2 برابری کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، گلکسی نوت ۹ دارای حسگر 12 مگاپیکسل F/2.4 با همان اندازه پیکسل بود اما در سال 2018 عرضه شد.

دوربین اصلی دارای Dual Pixel AF بوده و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برد، ضمن آن که دوربین تله فوتو نیز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز شده است. متأسفانه شایعات مربوط به فوکوس خودکار در مورد دوربین فوق عریض نادرست از کار در آمدند. نکته مثبت دیگر این است که کل پنل پشتی توسط گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است.

ساخت گلکسی زد فولد ۳ به طور کاملاً مشخص، پر افتخارترین دستاورد سامسونگ در این زمینه است. این شرکت همچنین یک فریم آلومینیومی Armor استفاده کرده، که باید از هر فریم آلومینیومی دیگری که تاکنون تولید کرده است، دوام بیشتری داشته باشد. محافظ پنل روی صفحه نمایش داخلی نیز از استحکام بیشتری برخوردار شده که اکنون می‌تواند در برابر فشار مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

سامسونگ همچنین موفق شده است تا میلی متر به میلی متر از اضلاع این گوشی را کاهش دهد و گلکسی زد فولد ۳ را نسبت به نسخه قبلی خود کمی جمع و جورتر کند. وزن این دستگاه نیز اندکی کاهش یافته است، به هر حال، گلکسی زد فولد ۳ حتی با وزن 271 گرم نیز سنگین نیست و به این تلفن تاشو جدید چیزی جز یک تلفن سبک نمی‌توان اطلاق کرد. متأسفانه، ظرفیت باتری این دستگاه اندکی کاهش یافته و به ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت (از 4500 میلی آمپر ساعت در زد فولد ۲) بسنده شده است. این گوشی همچنان از شارژ سیمی حداکثر ۲۵ وات و همچنین شارژ ۱۱ وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و شارژ معکوس آن نیز تا ۴.۵ وات قدرت دارد.

مسلماً بزرگترین تغییری که گلکسی زد فولد ۳ به خود می‌بیند، پشتیبانی از قلم اس پن (S Pen) است، این گوشی می‌تواند با اس پن پرو و نسخه جدید اس پن فولد ادیشن (S Pen Fold Edition) نیز کار کند که این قلم یک ابزار جانبی منحصر به فردی است که دقیقاً برای نیازهای گلکسی زد فولد ۳  ساخته شده است. این دستگاه کمی کوچکتر از اس پن پرو بوده و از بلوتوث نیز پشتیبانی نمی‌کند اما همچنان برای اجرای دستورات سبک مناسب است. همان طور که در مورد گلکسی اس ۲۱ اولترا (Galaxy S21 Ultra) نیز اتفاق افتاد، گلکسی زد فولد ۳ نیز شکافی برای قرار دادن اس پن ندارد، بنابراین باید یک کیس مخصوص تهیه کنید که جای قلم داشته باشد.

Galaxy Z Fold3 - چیکاو

سامسونگ همچنین عملکرد چند وظیفگی را در گلکسی زد فولد ۳ صیقل داده و رابط کاربری بهبود یافته است، بنابراین، اکنون تقسیم صفحه نمایش بین چندین برنامه و تعامل با آن‌ها آسان‌تر می‌شود. همچنین یک مینی منو برای تغییر سریع برنامه بدون رفت و برگشت با دکمه‌ها یا جسچرها (اشاره‌ها) وجود دارد.

 گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۳ در سه رنگ مختلف، مشکی فانتوم، سبز فانتوم و نقره‌ای فانتوم به فروش می‌رسد. این دستگاه در نسخه‌های ذخیره سازی 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود و قیمت اولیه آن در اروپا 1799 یورو یا 1599 پوند تعیین شده است. پیش سفارش این محصول در حال حاضر باز است و فروش آن در 27 آگوست (۶ شهریور) آغاز می‌شود. فقط به عنوان مقایسه می‌توان متوجه شد که این قیمت‌های اولیه‌ی این دستگاه حدود 150 یورو/200 پوند کمتر از قیمت اولیه‌ی گلکسی فولد 2 در زمان عرضه است.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.