شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی زیر نمایشگر، اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و شارژر ۱۲۰ واتی معرفی شد

سرانجام رویداد شیائومی برگزار شد و این شرکت از گوشی پرچمدار می میکس ۴ رونمایی کرد. این گوشی اولین تلفن هوشمند شیائومی است که از دوربین سلفی در زیر نمایشگر بهره می‌برد. همراه چیکاو باشید.

تقریباً سه سال طول کشید اما سرانجام جانشین واقعی می میکس ۳ ( Mi Mix 3) را شیائومی رونمایی کرد. این یک جهش بزرگ رو به جلو برای این شرکت است. شیائومی در رویداد امروز از گوشی پرچمدار میکس 4 رونمایی کرد. این اولین گوشی هوشمند این برند است که از دوربین زیر نمایشگر (که شیائومی آن را دوربین تحت پنل نامیده است) بهره می‌برد. بدون شک استفاده از این فناوری را می‌توان بزرگترین پیشرفت سری می میکس از زمان  معرفی اولین گوشی می میکس در بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می‌شود.

می میکس ۴ - چیکاو

این پیشرفت بزرگ در زیر صفحه نمایش خمیده 6.67 اینچی آمولدپنهان شده است که در آن دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی (که با ترکیب ۴ پیکسل در یک، پیکسل‌هایی با اندازه 1.6 میکرومتری تولید می‌شود) تعبیه شده است و محل قرارگیری حفره‌ یا بریدگی را که دوربین سلفی در زیر آن قرار گرفته است، بدون عیب و نقص نشان می‌دهد. این راه حل نیاز به یک نوع کاملاً جدید از صفحه نمایش انعطاف پذیر دارد که طراحی مجدد آرایه مدار برای حداکثر شفافیت و به نوبه خود رسیدن نور به سنسور دوربین سلفی را می‌طلبد.

شیائومی از الگوی پیکسلی جدید میکروالماس استفاده کرده است که با الگوریتم‌های بازنگری همراه است که حداقل شکست نور را تضمین می‌کند. آن قسمتی که روی دوربین قرار گرفته از تراکم ۴۰۰ پیکسل در اینچ مربع بهره می‌برد، بنابراین حتی ریزترین متون نیز کاملاً قابل خواندن است. کل پنل توسط گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) محافظت می‌شود و از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد.

گوشی پرچمدار میکس 4 - چیکاو

پنل پشتی گوشی می میکس ۴ نیز از جنس سرامیک ساخته شده و در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری عرضه می‌شود. تنظیمات بلندگوهای استریوی این گوشی هوشمند توسط شرکت معروف هارمن کاردون Harman/Kardon)) انجام شده است.

در ماژول دوربین سه‌گانه‌ی پنل پشتی، دوربین اصلی با سنسور  1/1.33اینچی با رزولوشن 108 مگاپیکسلی ISOCELL HMX با لرزشگیر اپتیکال (OIS) بسیار چشمگیر است. یک ماژول پریسکوپ 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال با زوم اپتیکال 5 برابری و فاصله کانونی معادل 120 میلی متر بعلاوه‌ی  یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی، این سه گانه را تکمیل می‌کند.

شیائومی با جدیدترین پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس (Snapdragon 888+) به همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و همچنین ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه می‌شود.

 Xiaomi Mix 4 - چیکاو

این گوشی هوشمند برای تأمین انرژی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژر فست شارژ ۱۲۰ وات سیمی و ۵۰ وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که باتری این گوشی با استفاده از شارژر سیمی و در حالت تقویتی در مدت زمان ۱۵ دقیقه ( اما به طور پیش‌فرض و در حالت معمولی ۲۱ دقیقه) به طور کامل شارژ می‌شود اما با استفاده از شارژر ۵۰ وات بی‌سیم این زمان به ۲۸ دقیقه افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی گوشی پرچمدار می میکس ۴، اضافه شدن پهنای باند فوق العاده (UWB) است که امکان موقعیت یابی دقیق اطلاعات و کنترل دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

قیمت پایه‌ی می میکس 4 برای مدلی که از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی استفاده می‌کند از 4999 یوان (770 دلار) شروع می‌شود اما برای مدلی که با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی استفاده می‌کند، به 6،299 یوان (970 دلار) می‌رسد. اولین فروش در چین برای تاریخ 16 آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است اما برای عرضه‌‌ی این گوشی هوشمند در بازارهای جهانی، شیائومی هیچ اطلاعاتی را اعلام نکرده است.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.