تسلا به تسخیر بازار خودروهای برقی هند می‌ اندیشد

به گزارش رویترز به نقل از دو مقام دولتی، دولت هند در حال بررسی کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی تا 40 درصد است. این پیشرفت تنها چند روز پس از درخواست تسلا از دولت هند صورت می‌گیرد. همراه چیکاو باشید.

این گزارش می‌افزاید که دولت هند قصد دارد نرخ مالیات برای خودروهای برقی را که دارای ارزشی کمتر از ۴۰ هزار دلار باشند، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر این، نرخ مالیات خودروهای برقی که بیش از ۴۰ هزار دلار ارزش دارند نیز می‌تواند از ۱۰۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یابد.

وزارتخانه‌های دارایی و بازرگانی هند و همچنین نیتی آیوگ (یک اندیشکده سیاست عمومی دولت هند است که با هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار با فدرالیسم مشارکتی با تقویت مشارکت دولت‌های ایالتی تأسیس شده است) در حال بحث  و بررسی در مورد این پیشنهاد است و با همه ذینفعان مشورت خواهد کرد.

طبق برآوردهای صنعت، هند در حال حاضر پنجمین بازار بزرگ خودرو در جهان است که فروش سالانه حدود 3 میلیون خودرو در آن صورت می‌گیرد. با این حال، اکثر خودروهای فروخته شده در این کشور زیر 20 هزار دلار قیمت دارند.

خودروهای برقی - چیکاو

ماه گذشته، تسلا به دولت هند پیشنهاد کرد تا تعرفه واردات خودروهای برقی را کاهش دهد. استدلال تسلا این بود که کاهش تعرفه باعث می‌شود تا خودروهای برقی در این کشور مقرون به صرفه‌تر شوند و فروش را افزایش می‌دهد. با این حال، درخواست تسلا با واکنش‌های متفاوتی از سوی رهبران صنعت در هند روبرو شد و باعث شد تا موضوع «Make In India» مطرح شود که طرحی ملی است که قرار است برای تقویت تولید داخلی هند اجرا شود.

اما یکی از مسئولین گفت که دولت طرفدار کاهش عوارض واردات است تا شاهد شرکت‌هایی مانند تسلا باشد که با تولید داخلی این خودرو در آینده مزایایی را برای رشد و شکوفایی این صنعت فراهم می‌کنند، منتها یک جدول زمانی مشخص ارائه می‌کند که چه زمانی می‌تواند این مزایا (ساخت داخلی خودرو) را به انجام برساند.

یک مقام دولتی به رویترز گفت:

«کاهش عوارض وارداتی مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا تعداد زیادی خودرو برقی به این کشور وارد نمی‌شود، اما از این طریق به سود اقتصادی نیاز داریم. ما همچنین باید نگرانی شرکت‌های تولیدی داخلی را نیز رفع کنیم.»

از آن جا که کاهش تعرفه واردات فقط برای خودروهای برقی در نظر گرفته می‌شود و مشمول سایر خودروهای وارداتی دیگر نخواهد بود، نباید باعث نگرانی خودروسازان داخلی شود زیرا آن‌ها عمدتا خودروهای بنزینی مقرون به صرفه تولید می‌کنند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.