۴ دستگاه از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه‌ (نیمه‌ی اول مرداد ۱۴۰۰ اول)

۱ـ پوکو ام۳ پرو ۵جی (M3 PRO 5G)

پوکو ام۳ پرو ۵جی (M3 PRO 5G) - چیکاو

اجازه دهید تا معرفی را با یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند با قیمت کمتر از 200 دلار شروع کنیم. گوشی هوشمند بسیار جدیدی که پوکو ام۳ پرو ۵جی نام دارد.

این گوشی هوشمند پوکو در واقع از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک (MediaTek (Dimensity 700 استفاده می‌کند. این تلفن با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه شده است که در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از کارت حافظه‌ی microSD میزان حافظه‌ی آن را افزایش دهید.

پوکو ام۳ پرو ۵جی همچنین از یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با کیفیت Full HD+ بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برای تصویر نیز پشتیبانی می‌کند.

در قسمت بالای صفحه یک حفره‌ی هول پانچ برای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود، در حالی که ماژول دوربین پشت از مجموعه‌ حسگر سه‌گانه برخوردار شده است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل کیفیت دارد و از نوع واید است. ۲ حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق تصویر نیز آن را همراهی می‌کنند.

پوکو ام۳ پرو ۵جی به یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی مجهز شده و NFC، جک 3.5 میلی متری و فناوری ایفرارد از دیگر امکانات این گوشی هوشمند بسیار زیبا است.

۲ـ ریلمی نارزو ۳۰ ۵جی (REALME NARZO 30 5G)

ریلمی نارزو ۳۰ ۵جی (REALME NARZO 30 5G) - چیکاو

یکی دیگر از گزینه های قدرتمند و کاملاً جالب که می‌تواند جایگزین پوکو ام۳ شود، گوشی هوشمند ریلمی نارزو ۳۰ ۵جی ریلمی است.

این تلفن همراه ریلمی از نظر مشخصات تقریباً همان مشخصات پوکو را با همان تراشه‌ی قدرتمند دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک، ارائه می‌دهد. همچنین 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که از طریق کارت حافظه‌ی microSD قابل ارتقا است. علاوه بر این، صفحه نمایش نیز کاملاً مشابه است و پنل 6.5 اینچی FullHD+ از نوع IPS با نرخ تازه سازی بالا یعنی 90 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 120 هرتز را عرضه می‌کند.

از نظر دوربین‌ها نیز گوشی ریلمی برای پنل پشت از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که دوربین اصلی را ۴۸ مگاپیکسلی واید تشکیل می‌دهد و در کنار آن حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید نیز مشاهده می‌شود. سنسور جلو برای عکس‌های سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

در نهایت، ریلمی نارزو ۳۰ ۵جی از یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی، انرژی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند.

۳ـ ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ (REDMI NOTE 8 2021)

ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ (REDMI NOTE 8 2021) - چیکاو

ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱، در اصل همان ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۱۹ است که به‌روز رسانی شده است. اگر دوست دارید در هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید این گوشی هوشمند گزینه‌ی بسیار خوبی است. این تلفن از پردازنده‌ی بسیار توانمند هلیو G85 مدیاتک در داخل بدنه‌ی خود سود می‌برد که با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی جفت شده است.

ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ نسبت به اکثر گوشی‌های موجود در بازار تقریباً یک تلفن جمع و جور است. این تلفن همراه از صفحه نمایش 6.3 اینچی IPS برخوردار شده و رزولوشن Full HD+ را ارائه می‌دهد. از نظر دوربین هم این تلفن هوشمند برای دوربین پشت از یک ماژول چهارگانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی واید بوده و در کنار آن یک حسگر اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو به همراه یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصور مشاهده می‌شود.

برای ثبت عکس‌های سلفی نیز یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو تعبیه شده است. این گوشی شیائومی انرژی مورد نیاز خود را به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی وابسته است و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. جک صوتی 3.5 میلی متری، اینفرارد، حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و MIUI 12.5 بر اساس اندروید 11 نیز برخی از امکانات این گوشی مقرون به صرفه است.

۴ـ ریلمی ۸ (REALME 8)

ریلمی ۸ (REALME 8) - چیکاو

آخرین گوشی هوشمند این فهرست، ریلمی ۸ قرار دارد. تلفن همراه بسیار نجیب و زیبایی که اکنون با قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود. ریلمی ۸ با برخی از مشخصات چشمگیر مانند صفحه نمایش 6.4 اینچی آمولد با وضوح Full HD+ و پردازنده‌ی قدرتمند هلیو G95 مدیاتک همراه شده است. این گوشی هوشمند همراه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که از طریق کارت حافظه‌ی microSD می‌توان مقدار حافظه آن را ارتقا داد.

در مورد عکاسی، ریلمی ۸ از یک دوربین اصلی بسیار باکیفیت 64 مگاپیکسلی بعلاوه‌ی حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت هم یک سنسور ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید بهره می‌برد. از نظر فیلم‌برداری هم می‌توان گفت که دوربین این گوشی می‌تواند تا حداکثر با کیفیت 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. علاوه بر این، برای دوربین سلفی نیز یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی را به خدمت می‌گیرد.

در نهایت، این تلفن هوشمند به یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و از شارژ سریع 30 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که در مدت زمان 65 دقیقه می‌تواند این باتری عظیم را به طور کامل شارژ کند. سنسور اثر انگشت، قطب نما، شتاب سنج(حسگر حرکتی)، حسگر مجاورتی، ژیروسکوپ، NFC، رادیو FM و جک 3.5 میلی‌متری هدفون برخی از امکانات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند است.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.