سیستم خلبان خودکار تسلا S با متوقف کردن خودرو، جان راننده‌ی مست و مدهوش را نجات داد

شرکت تسلا در چند وقت اخیر،  پس از آن که یکی از خودروهای برقی و خودران این شرکت تصادف کرد، تحت فشار شدیدی قرار گرفت. در اکثر موارد چند تصادف گذشته، خلبان خودکار این خودروها به عنوان مقصر اصلی شناخته شده است. با این حال، موردی که به تازگی در کشور نروژ برای خودرو برقی تسلا رخ داد، دیدگاه جامع‌تری در مورد اهمیت این ویژگی فناوری و ایمنی در خودروهای برقی ارائه می‌دهد. همراه چیکاو باشید.

داستان این مورد از این قرار است که راننده‌ی خودرو تسلا پس از مصرف مشروبات الکلی تصمیم می‌گیرد به رانندگی با این خودرو ادامه دهد. این مرد با این که تحت تأثیر شدید الکل قرار داشت به رانندگی پرداخت اما وضعیت حال وی برای رانندگی به قدری وخیم و نامساعد  بود که همان طور که پشت  فرمان مدل S EV خود مشغول رانندگی بود، به خواب عمیق فرو رفت یا مدهوش شد، اما خلبان خودکار این خودرو که در آن زمان فعال بود و کار می‌کرد، موفق شد تا کنترل اتومبیل را به دست گیرد و خودرو را با دقت در مکان امنی در کنار جاده متوقف کند. با انجام چنین عملیاتی، راننده‌ی خودرو که در خواب عمیق یا بیهوشی قرار داشت از مرگ حتمی نجات یافت.

خودروهای برقی - چیکاو

خلبان خودکار خودروهای خودران و الکتریکی تسلا در هنگام رانندگی یک شبکه ایمنی ایجاد می‌کند زیرا از فناوری‌های متعددی برای راهنمایی ناوبری به راننده استفاده می‌کند. این حادثه آخر هفته گذشته در منطقه شرقی کشور نروژ رخ داد.

تصور می‌شود که بخشی از این حادثه فیلمبرداری شده است‌، زیرا رانندگان دیگر هنگام مشاهده‌ی خودرو تسلا مدل S در حال حرکت، مرد 24 ساله‌ای را مشاهده کردند که در داخل خودرو به خواب فرو رفته بود. سپس، هنگامی که خودرو با موفقیت کنار جاده پارک شد، راننده هنوز در داخل خودرو و پشت رل مدهوش بود. تماشاگران سعی کردند او را از خواب بیدار کنند.

Electric cars - چیکاو

پلیس محلی وقتی بعداً در محل حاضر شد، پس از اندکی بررسی متوجه شد راننده مست بوده است. نام آن مرد ذکر نشده است. پلیس همچنین یک بیانیه عمومی در مورد این حادثه منتشر کرد. این مرد بعدً این موضوع را که در هنگام رانندگی با خودرو تحت تأثیر نوشیدنی الکلی قرار داشته و خواب بوده، تکذیب کرد.

عملکرد خلبان خودکار خودروهای تسلا اغلب اوقات به رانندگان به طور ناقص و نادرست تفهیم می‌شود و این کار باعث میگردد تا با سوء برداشت و اشتباه همراه باشد و از سوی رانندگان مورد سوء استفاده قرار گیرد که منجر به تصادفات گاه مرگبار می‌شود. خلبان خودکار ، در واقع یک سیستم کمک راننده است و خودران نیست. هنگامی که سیستم کمک راننده یا همان خلبان خودکار فعال باشد، درصورتی که وقوع مشکلی را تشخیص دهد به طور مرتب و مداوم سیگنال‌هایی را برای راننده ارسال می‌کند و از او تقاضا می‌کند تا هرچه سریع‌تر خودرو را متوقف کند.

خلبان خودکار خودروهای تسلا - چیکاو

 هنگامی که رانندگان این سیگنال‌های مکرر را نادیده بگیرند، این سیستم سعی می‌کند تا کنترل خودرو را به دست بگیرد و به حالت امن به حرکت ادامه می‌دهد تا پس از پیدا کردن یک مکان امن، مثل پارکینگ کنار جاده، خودرو را متوقف سازد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.