روش یادگیری آیلتس به صورت خودآموز

بسیاری از کاربران با کمک موسسات زبان خود را به یک نمره عالی آیلتس می رسانند. اما بخاطر هزینه بالا و وقتی که نیاز دارد برخی کاربران مایل به حضور در کلاسهای حضوری نیستند و ترجیح می دهند به صورت خودآموز آیلتس را بگذرانند. سوال اصلی هنگام آماده شدن برای آزمون آیلتس این است که به صورت سلف استادی آماده شویم یا این که از یک معلم کمک بگیریم. هم سلف استادی و یا روش خودخوان و هم مطالعه به کمک معلم خصوصی، دو راه عالی برای آماده شدن در این آزمون هستند. در این مقاله نکات اصلی هر دو راهبرد را به شما معرفی می‌ کنیم، تجربیات مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم و راهکارهایی را در مورد آمادگی برای آزمون آیلتس به شما معرفی خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مزایا و معایب زیادی برای آمادگی آزمون آیلتس توسط خودتان وجود دارد. خب بیایید اول در مورد مزایا صحبت کنیم:

مزایای آمادگی خودآموز:

  • راحتی. مطالعه خوداموز آیلتس بدون شک یک گزینه سودمند است، زیرا می توانید آن را در هر جایی و در هر مکانی انجام دهید و مجبور نیستید که به یک مدرسه خاص در یک زمان مشخص بروید. در نتیجه زمان بیشتری خواهید داشت تا سطح آمادگی خود را بالا ببرید . اکثر دانش آموزانی که روش خوداموز را انتخاب می کنند، عقیده دارند که شرکت کردن در کلاس حضوری برنامه آن ها را بهم می ریزد.
  • هزینه. یک مزیت مهم در مورد آمادگی خوداموز برای آزمون آیلتس این است که پول زیادی را ذخیره می کنید. کلاس های خصوصی هزینه بالایی دارند اما خرید یک کتاب تست تمرینی از لحاظ اقتصادی، یک تصمیم مقرون به صرفه تر است. اینطور نیست ؟

معایب آمادگی خودآموز:

  • کمبود بازخورد. اگر هیچ معلمی کنارتان نباشد، نمی توانید بفهمید که در زمینه نوشتاری یا گفتاری ، چه پیشرفت هایی داشته اید. اکثر کسانی که در آزمون آیلتس شرکت می کنند، بخش رایتینگ یا نوشتار برایشان سخت ترین قسمت آزمون است که معمولا نمره میانگین دانش آموزان در این قسمت از بقیه قسمت ها کمتر است. نداشتن هیچ تعامل مستیقمی بین معلم و دانش آموز، کمی کار را چالش برانگیزتر می کند.
  • راهکارها و بینش های معلم. هر دو می توانند شما را در آزمون ارتقا دهند. با یک معلم خصوصی ، هر مشکل شما به شکل جداگانه بررسی می شود و معلم نیز می تواند راه حلی به شما ارائه دهد که برایتان کارآمد باشد. اگر با علامت ها، حروف اضافه و بقیه موارد مشکل داشته باشید، معلم خصوصی می تواند یک راه موثر برای غلبه بر این مشکلات را به شما توصیه کند.

عواملی که باید در نظر بگیرید

  • انگیزه. داشتن معلم به شکل غیر مستقیم باعث می شود که شما در بخش رایتینگ و تمارین این چنینی، فعال تر باشید. قطعا به عنوان یک دانش آموز دوست دارید که تکالیف خود را به موقع تحویل دهید و رضایت معلم را کسب کنید. اما اگر انگیزه شما در سطح بالایی باشد، هیچ فرقی برای تان ندارد.
  • نظم شخصی. این مورد و مورد قبلی، تقریبا مشابه هم هستند. اگر عاشق نظم و دیسیپلین هستید ، بنابراین انجام یک کار اجباری قطعاً برایتان خیلی سخت است. از طرفی این مسیر بدون نظم شخصی به یک مسیر سخت و بدون انتها تبدیل می گردد. اگرچه که یک معلم خوب می تواند پیشرفت شما را به ثبت برساند و سرعت شما را در سطحی که می خواهید به آن برسید، حفظ کند.
  • شهریه معلم خصوصی. این مورد کاملا به تصمیم شما بستگی دارد که می خواهید معلم خصوصی داشته باشید یا خیر. دلیلش ساده است. کلاس های گروهی به دلیل اختلاف سطوح دانش آموزان کمی کار را سخت تر می کند و نتایج و نمره ها را با یکدیگر متفاوت خواهد کرد. از طرفی کاملا واضح است که کلاس خصوصی هزینه بالایی دارد.
  • به این نکته توجه کنید آموزشگاههای آیلتس خوب بسیاری وجود دارند که بهترین آنها در این لیست معرفی شده اند و می توانید بدون دغدغه با استفاده از آنها به نمره عالی ازمون زبان انگلیسی برسید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.