تکنولوژی پخش فیلم در تابلو روان

وجود علم و تکنولوژی در دنیای انسانها بسیار کاربردی و تاثیر گذار است و این مورد همه روزه در حال پیشرفت و توسعه می باشد به طوری که اگر کمی تامل و دقت داشته باشیم می توانیم وجود تکنولوژی را به راحتی در اکثر موارد زندگیمان احساس کنیم. به عنوان مثال تکنولوژی در ساخت خودرو، هواپیما، ساختمان سازی، تولید پوشاک و بسیاری دیگر از صنایع به راحتی برایمان ملموس است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از قدیمی ترین و کهنه ترین صنایع در دنیا صنعت تابلو سازی است که از دسته صنایع فنی، حرفه ای و هنری بشمار می رود که البته همه روزه در حال وسعت و توسعه همگام با وجود علم و تکنولوژی می باشد؛ در رابطه با همین مورد و وجود تکنولوژی در تابلو سازی می توانیم مثال های زیادی را عنوان کنیم که برخی از آنها به صورت تیتر وار عبارتند از ساخت انواع اس ام دی، ساخت دستگاه های لیزر در تابلو سازی، ساخت دستگاه های حروف ساز و موارد مشابه دیگر که در پیشرفت تابلو سازی نقشی مهم و اساسی دارند.

در ادامه می خواهیم در مورد تابلو روان و تبلیغات به صورت فیلم در آن بپردازیم و این مورد را به طور مختصر تشریح نماییم.

تابلو روان چیست؟

تابلو روان، تابلو نوشتاری دیجیتال، تابلو متن روان و مواردی مشابه از نام هایی است که به تابلو روان اطلاق می گردد، اما بطور کلی تعریف تابلو روان به زبان ساده یعنی تابلوهایی که با استفاده از ماژول های ال ای دی ساخته می شوند و قابلیت پخش متن و تصاویر را دارا هستند که البته تابلو های روان امروزی قابلیت پخش فیلم را هم دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

تابلو روان ها داری قطعات مختلفی هستند که با کنار هم قرار گرفتن آنها، تابلو روان ساخته می شود و می توان از آنها بهره برداری نمود که در ادامه به هر کدام از آنها اشاره ای خواهیم داشت.

ماژول تابلو روان

ماژول به بلوک هایی گفته می شود که روی آنها ال ای دی قرار داده می شود.

منبع تغذیه تابلو روان

ولتاژ ماژول های تابلو روان 5 ولت هستند که جهت روشن نمودنشان نیاز به منبع تغذیه و تبدیل برق 220 ولت شهری به 5 ولت است.

مین بورد تابلو روان

تمامی اطلاعاتی که قرار است روی تابلو روان به نمایش در آید توسط بورد کنترل یا همان مین بورد به ماژول ها ارسال می شود.

قاب تابلو روان

در نهایت می رسیم به توضیح قاب تابلو روان که باید گفت قاب تابلو روان، فریمی فلزی است که تمامی اجزای تابلو داخل آن قرار داده می شوند.

پخش فیلم در تابلو روان چگونه صورت می گیرد؟

گفتیم که تابلو روان ها قابلیت پخش متن، عکس و فیلم را دارند که البته قابلیت پخش فیلم طی سال های اخیر به این تابلو ها اضافه شده است؛ اما این امکان چطور در تابلو روان فراهم می شود؛ گفتیم که مین بورد ها در تابلو روان وظیفه ارسال اطلاعات به ماژول ها را دارند؛ در واقع باید گفت که مین بوردها دارای حافظه داخلی هستند که اطلاعات روی آنها ذخیره شده و به ماژول فرمان پخششان داده می شود.

مادر بورد ها یا همان مین بوردها در ابتدای تولیدشان تنها این قابلیت را داشتند که فقط تصاویر خطی و متون مختلف را به نمایش در آورند و اگر بخواهیم انجام این فرایند را کمی تخصصی تر توضیح دهیم به این صورت تشریح می گردد:

فرض کنید ال ای دی ها جهت روشنایی نیازمند تعریف دو عدد 1 و 2 هستند که عدد 1 را خاموش و عدد 2 را روشن تعریف می کنیم؛ یعنی اینکه به محض فرمان دادن عدد 1 توسط بورد کنترل، ال ای دی ها خاموش و با فرمان عدد 2 ال ای دی ها روشن می شوند؛ مسلما با این دو عدد همانطور که گفتیم ال ای دی ها خاموش و یا روشن به نمایش گذاشته می شوند که جهت پخش فیلم با توجه به طیف نور های گسترده، این مین بوردها مناسب نخواند بود.

پخش فیل با مادر بوردهای جدید چگونه است؟

گفتیم که پخش متن و عکس توسط مادر بوردهای قدیمی با دو عدد در نظر گرفته می شود که ما آنها را 1 و 2 عنوان کردیم؛ حال فرض کنیم می خواهیم در تابلو روان یک فیلم و یا یک عکس فید دار یا همان طیف دار را به نمایش بگذاریم؛ مسلما جهت اجرای این مورد نیازمند آن هستیم که بین اعداد 1 و 2 اعداد دیگری را هم داشته باشیم.

مادر بوردهای جدید در تابلو روان دقیقا با توجه به همین مورد ساخته شده اند که بین دو عدد فوق اعداد دیگر نیز در آنها تعریف شده است؛ در واقع این اعداد به این جهت تعریف شده اند که هر کدامشان از 1 به بالا به ترتیب دارای شدت روشنایی بیشتری هستند که در نهایت با توجه به این مورد می توان تصاویر و فیلم ها را جهت تبلیغات در تابلو روان های امروزی به دید عموم قرار داد.

نکته آخر در رابطه با پخش فیلم در تابلو روان که دانش آن خالی از لطف نیست این است که می توان فیلم ها را روی تابلو روان در رنگ های مختلفی مانند سبز، قرمز، آبی، زرد و تمام رنگ نشان داد که این قابلیت با توجه به رنگ بندی ماژول ها فراهم می باشد که نوع فول کالر و تمام رنگ ماژول هاست که می تواند یک تصویر را به کمک یک مادر بورد با 16 میلیون رنگ به تصویر بکشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.