قیمت و مشخصات ۴ گوشی برتر ارزان قیمت شیائومی ( کمتر از ۵ میلیون تومان)

در حال حاضر در بازار گوشی هوشمند ایران، تلفن‌های همراه زیادی از برندهای مختلف عرضه می‌شوند اما گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی نسبت به سایر رقبا در یک بازه‌ی قیمتی مشخص، با ارائه‌ی امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرتمندتر، یک سر و گردن بالاتر هستند. مهم‌ترین رمز موفقیت و پیروزی این شرکت که فعلاً رتبه‌ی دوم بزرگترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند اندروید را به خود اختصاص داده، استفاده از همین شگرد بوده و به همین دلیل نیز هست که به گوشی‌های هوشمند شیائومی لقب «قاتلان پرچمداران» را داده اند. در این مطلب قیمت و مشخصات ۴ گوشی برتر ارزان قیمت شیائومی تا ۵ میلیون تومان را با هم بررسی می‌کنیم. همراه چیکاو باشید.

۱ـ شیائومی ردمی 9 (حدود ۳ میلیون تومان)

گوشی هوشمند شیائومی ردمی 9 شاید تنها گوشی در محدوده‌ی ‌قیمتی حدود ۳ میلیون تومان باشد که نسبت به عملکردی که تحویل می‌دهد و امکانات و قابلیت‌های  بسیاری که برخوردار است، با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شود.

شیائومی ردمی 9 - چیکاو

نمایشگر بزرگ ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن FullHD+ (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل)، استفاده از محافظ گوریلا گلس ۳، ۴۰۰ نیت روشنایی، پردازنده‌ی قدرتمند هلیو G85 دوازده نانومتری مدیاتک، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 MC2، ۳ گیگابایت رم بعلاوه‌ی ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی باعث می‌شود تا در انجام کارهای معمولی عملکردی بسیار نرم و روان را ارائه دهد.

Xiaomi Redmi 9 - چیکاو

شیائومی ردمی 9، علی‌رغم این که یک تلفن همراه مقرون به صرفه و اقتصادی است اما در پنل پشت از ماژول دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل واید، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، حسگر ماکرو ۵ مگاپیکسل و سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر بهره می‌برد. باتری حجیم ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژر ۱۰ واتی در داخل جعبه، شبکه ارتباطات 4G و همچنین حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، ریموت کنترل (IR Blaster) و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در اختیار شما قرار دهد.

۲ـ پوکو ام 3 شیائومی (حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ )

پوکو ام۳ شیائومی یکی دیگر از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی این برند است که از طراحی بسیار متفاوت و واقعاً بسیار زیبایی بهره می‌برد که شبیه هیچکدام از گوشی‌های هوشمند دیگر نیست. یکی از دلایل استقبال زیاد کاربران به همین زبان طراحی خاص آن برمی‌گردد.

پوکو ام 3 شیائومی - چیکاو

 پوکو ام ۳ همچنین از سخت‌افزار و نرم افزار مناسب و کاملاً بهینه‌ای برخوردار شده که باعث می‌شود عملکردی بسیار نرم و روان را ارائه دهد. نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰، گوریلا گلس ۳، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ به همراه تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۰، اندروید ۱۰ با MIUI 12، رم ۴ یا ۶ گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی، ماژول دوربین سه‌گانه ۴۸ + ۲+ ۲ مگاپیکسل بعلاوه‌ی فلش LED، پانوراما، HDR و کیفیت ضبط ویدیو تا حداکثر با رزولوشن FullHD برخی از ویژگی‌ها و مشخصات جالب توجه این گوشی زیبا است. سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز می‌تواند علاوه بر ثبت عکس‌های باکیفیت، ویدیوهای فول‌اچ‌دی نیز ضبط کند.

Xiaomi Poco M3 - چیکاو

 یکی از برجسته‌ترین و تحسین‌برانگیزترین بخش‌های این گوشی، قسمت کیفیت صدای آن است که کمتر گوشی مقرون به صرفه و حتی میان‌رده‌ای را می توانید پیدا کنید که به این بخش چنین اهمیتی را قائل شده باشد. علاوه بر این که اسپیکرهای این تلفن همراه به صورت استریو استفاده شده که صدایی بسیار غنی، شفاف، واضح و بدون نویز را ارائه می‌دهد، از فناوری پیشرفته و کیفیت بالای صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز نیز بهره برده که برای عاشقان موسیقی یک نعمت بسیار کمیاب است. شاید گوشی‌های یکی دو دهه‌ی قبل سری واکمن سونی اریکسون می‌توانستند چنین کیفیت صدای بسیار دل‌چسبی را برای عاشقان موسیقی و کسانی که تمایل داشتند به موسیقی با کیفیت بالا گوش دهند، فراهم می‌ساخت.

باتری غول‌آسای ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این اسمارت‌فون می‌تواند به راحتی برای انجام استفاده‌ی معمولی و روزمره تا دو روز شما را همراهی کند. پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژ معکوس ۲.۵ واتی نیز از دیگر امکانات کاربرپسند این گجت دوست داشتنی است.

ضمن این که حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما، مادون قرمز جهت استفاده به عنوان ریموت کنترل، پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطات 4G، بلوتوث ۵.۰، GPS، USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG و رادیو اف.ام، نیز برخی دیگر از قابلیت‌های پوکو ام 3 شیائومی است.

۳ـ شیائومی ردمی نوت 9 تی مدل ۵جی (حدود ۴ میلیون و ۱۰۰)

تلفن همراه شیائومی ردمی نوت 9 تی مدل ۵جی، همان طور که از اسم آن پیداست از شبکه‌ی ارتباطات ۵جی پشتیبانی می‌کند که یکی از بهترین، جذاب‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی ارزان قیمت در مقابل رقبای آن است.

شیائومی ردمی نوت 9 تی مدل ۵جی - چیکاو

برخی از مشخصات این گوشی عبارت است از: نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD، رزولوشن FullHD+ (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰)، محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس ۵، روشنایی ۴۵۰ نیت، اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 12، استفاده از پردازنده‌ی بسیار قدرتمند دایمنسیتی 800U 5G هفت نانومتری، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC3، درگاه اختصاصی برای کارت microSD، 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، ماژول دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی واید، حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، فلش LED، پانوراما، HDR، کیفیت ضبط ویدیو تا حداکثر 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت با رزولوشن 1080P و ۳۰ فریم بر ثانیه.

Xiaomi Redmi Note 9T Model 5G - چیکاو

شیائومی ردمی نوت 9 تی مدل ۵جی با ارائه‌ی اسپیکر استریو و کیفیت صدای ۲۴ بیت. ۱۹۲ کیلوهرتز، می‌تواند نگاه کاربران بسیاری را که عاشق شنیدن موسیقی با کیفیت بسیار بالا هستند اما توان خرید دستگاه‌های بالارده را ندارند، به سوی خود جلب کند. این اسمارت فون بسیار جذاب به باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده و همچنین از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

برخی دیگراز ویژگی‌های این گوشی هوشمند ارزشمند عبارتند از: حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از فناوری‌های 5G،  شبکه بیسم وا‌ی‌فای استاندارهای WI-FI دوبانده، GPS، NFC، USB Type-C 2.0 و اینفرارد نیز از دیگر امکانات بی‌شمار این تلفن هوشمند است که در دو رنگ مشکی و بنفش عرضه می‌شود

۴ـ شیائومی ردمی نوت 10 (نسخه‌ی پایه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰)

شیائومی ردمی نوت 10 یک دستگاه گوشی هوشمندی است که باید به احترام آن کلاه خود را از سر برداریم. این گجت از همان نگاه اول، با نمایشگر بزرگ ۶.۴۳ اینچی از نوع سوپر آمولد، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۵۰ نیت تا حداکثر ۱۱۰۰ نیت، با رنگ‌هایی بس غنی، پر جنب و جوش و چشم‌نواز و همچنین شفافیت تحسین برانگیز و روشنایی خارق‌العاده که حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز قابل استفاده است، شما را مات و مبهوت می‌کند.

شیائومی ردمی نوت 10 - چیکاو

استفاده از اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری MIUI 12، پردازنده‌ی اسنپدراگون 678 کوالکام یازده نانومتری با کمک تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۲ که رم ۴ یا ۶ گیگابایتی بعلاوه‌ی 64 تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز به یاری آن‌ها می‌شنابند، دستگاهی بسیار قدرتمند، سریع و روان را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌تواند بازی‌های سطح معمولی و متوسط را به راحتی آب خوردن اجرا کند و حتی در انجام بسیاری از بازی‌های سنگین‌تر نیز شما را ناامید و ناکام نگذارد!

ماژول دوربین چهارگانه که در پنل پشت جا خوش کرده، با لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو بعلاوه‌ی سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌تواند خاطرات شما را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر بکشد. کیفیت عکس‌‌های این دوربین با استفاده از لنزهای باکیفیت و عالی، به همراه برنامه‌های نرم‌افزاری مناسب و با یاری از هوش مصنوعی کاربردی بسیار فراتر از حد تصور شما است.

Xiaomi Redmi Note 10 - چیکاو

کیفیت فیلم‌هایی که این دوربین می‌تواند ضبط کند به دلخواه شما قابل تنظیم است. شما می‌توانید برای ضبط لحظات شیرین و صحنه‌های دلنشین از پیک‌نیک‌ها، سالگرد جشن‌های تولد، عقدی، عروسی، مراسم‌ها و رویدادهای خاص تلخ و شیرین، ویدیوهایی با رزولوشن‌ ۷۲۰ با ۹۶۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰ با ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم در ثانیه و همچنین رزولوشن 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه را گزینش کنید. دوربین سلفی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۰ شیائومی نیز ۱۳ مگاپیکسلی واید است که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت FullHD نیز ضبط کند.

کیفیت صدا، بخش دیگری از امکانات این گوشی هوشمند است که همچون ستاره‌ای تابناک بر تارک بازار گوشی‌های میان‌رده می‌درخشد. استفاده از بلندگوهای استریو که صدایی بسیار شفاف، قدرتمند و با وضوح بالا را پخش می‌کنند، لذت گوش دادن به موسیقی را دوچندان می‌کند. درصورت استفاده از یک هدفون باکیفیت نیز می‌توانید روح خود را تا اوج آسمان صدای با کیفیت ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز به پرواز در آورید و ذهن و جسم خود را نیز در ژرفای کیفیت و قدرت دیوانه‌وار موسیقی غوطه‌ور کنید.

باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 33 وات، (67 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 74 دقیقه)، حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، مادون قرمز (IR Blaster)، GPS، رادیو اف.ام با قابلیت ضبط، USB Type-C 2.0 و اینفرارد از دیگر مشخصات این گوشی فوق ارزشمند است که در سه رنگ مشکی، سفید و سبز در دسترس قرار دارد.

اگر بتوانید ۴۰ درصد هزینه‌ی بیشتری را فراهم کنید، نسخه‌ی پروی این گوشی یعنی «ردمی نوت ۱۰ پرو» را با دوربین خارق‌العاده و بی‌نظیر ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر بزرگتر ۶.۶۷ اینچی سوپرامولد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و کلی قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر، خریداری کنید که شانه به شانه‌ی برخی از پرچمداران بازار می‌زند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.