مدت زمان ویدیوهای ریلز اینستاگرام به دو برابر افزایش یافت

 ریلز اینستاگرام (Instagram Reels) چیست؟ ریلز در اینستاگرام، درواقع قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد تا ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای را به کمک ابزارهای ویرایشی مختلف بسازید. شاید دوست داشته باشید بدانید بین استوری و ریلز چه تفاوت‌هایی وجود دارد. استوری‌ها در اینستاگرام، بیشتر به شرح مسائل روزمره می‌پردازند اما ریلز ویدیو‌های کوتاهی هستند که بیشتر برای سرگرمی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید درباره‌ی هر موضوعی که فکر می‌کنید می‌تواند برای مخاطبین و فالوورها‌تان جنبه‌ی سرگرم کننده داشته و جذاب باشد، ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را ضبط کنید و به همراه صدا، متن، جلوه‌های ویژه و برچسب‌ها، ویرایش کنید و سپس آن‌ها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. همراه چیکاو باشید. 

ریلز اینستاگرام مشابه قابلیت تیک تاک (TikTok) است. درواقع، این قابلیت را تیک تاک معرفی کرد که با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه شد و زمانی که برنامه ی تیک تاک از سوی آمریکا و برخی دیگر از کشورها مورد تحریم قرار گرفت، اینستاگرام وقت را مغتنم شمرد و این قابلیت را به این رسانه‌ی اجتماعی عظیم و پرمخاطب آورد.

اینستاگرام سال گذشته اعلام کرد که این قابلیت را در کشورهای مختلف امتحان می‌کند. در اصل، هرچند که اینستاگرام این قابلیت را برای رقابت با تیک تاک ایجاد کرد اما تاکنون موفق نشده تمام ویژگی‌ها، امکانات و قابلیت‌هایی را که در تیک تاک برای کاربران در دسترس قرار دارد، اینستاگرام نیز برای کاربرانش هدیه کند.

به عنوان مثال ویدیوهایی را که کاربران به اشتراک می‌گذارند، در اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند اما در تیک تاک قابلیت ذخیره سازی دارند.  در اینستاگرام فقط افرادی که شما را فالوو کرده‌اند می‌توانند مشاهده کنند اما در تیک تاک همه‌ی کاربران می‌توانند محتوای این بخش پیج شما را ببینند. در اینستاگرام بازنشر این ویدیوها سخت است اما در تیک تاک به سهولت می‌توان بازنشر کرد. البته تفاوت‌ها در این دو برنامه و پلتفرم خیلی بیشتر از این موارد است که فقط به مهم‌ترین آن ها اشاره شد.

قابلیت ریلز تیک تاک - چیکاو

اینستاگرام در زمان معرفی ریلز به کاربران، برای آن محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه‌ای در نظر گرفت و سپس به ۳۰ ثانیه افزایش داد، درحالی که در تیک تاک می‌تواند تا یک دقیقه طول بکشد که این مدت زمان دو برابر محدودیت زمانی قبلی 30 ثانیه‌ای است. اینستاگرام که در ابتدا‌ی شروع به کار ریلز، یک محدودیت زمانی کوتاه 15 ثانیه‌ای برای ویدیو‌ها‌ی آن قائل بود، بعد از یک ماه مدت زمان این ویدیوها را سریعاً دو برابر کرد. اکنون قابلیت ریلز تقریباً یک ساله شده است، بنابراین به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که دوباره به روزرسانی شود.

Instagram reels feature - چیکاو

تیک تاک تا همین چند وقت پیش فیلم‌ها را به طول 60 ثانیه محدود می‌کرد به این دلیل که این پلتفرم گنجایش و ظرفیت پذیرش ویدیو‌های طولانی‌تر را نداشت. بنابراین احتمالاً عاقلانه است که اینستاگرام مدت زمان ویدیوی کوتاه کاربران خود را افزایش دهد تا به سازندگان اندکی فضای بیشتر برای کار بدهد. محدودیت‌های طولانی‌ مدت تیک تاک برای ویدیوهایی مانند پخت و پز فیلم‌ها، داستان سرایی و مواردی از این قبیل باعث می‌شد تا سرعت بالای این برنامه همچنان حفظ شود.

تیک تاک به تازگی محدودیت زمانی را به مدت سه دقیقه برای همه سازندگان ویدیوها افزایش داده است، بنابراین احتمالاً مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا اینستاگرام بتواند چنین مدت زمانی را برای سازندگان ویدیوها مهیا کند.

قابلیت ریلز اینستاگرام - چیکاو

اینستاگرام هنوز درباره‌ی وضعیت ریلز که تا چه اندازه می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد هیچگونه جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما رهبر اینستاگرام، آدام ماسری (Adam Mosseri)، در ۱۹ ژانویه (۳۰ دی ۱۳۹۹) گفت که « باید صادقانه بگوییم که تیک تاک از ما جلوتر است. به درست یا نادرست بودن آن کاری ندارم اما به تازگی که برای اولین بار یک فیلم Ripped ریلز اینستاگرام را در تیک تاک مشاهده کردم، فکر  می‌کنم کیفیت ویدیو در تیک تاک چیز دیگری است.»

سوالات متداول

ریلز اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام برای به اشتراک گذاری ویدئو است. ریلز شبیه به استوری بوده اما در رقابت با امکانات برنامه تیک تیک به اینستاگرام اضافه شده است.

محدودیت زمانی ویدئوهای ریلز چقدر است؟

مدت زمان ریلز اینستاگرام در ابتدا 15 ثانیه بود. هم اکنون شما می توانید ویدئو های 60 ثانیه ای خود را با قابلیت ریلز اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

آیا کاربران ایرانی می توانند از ریلز اینستاگرام استفاده کنند؟

بله. کاربران ایرانی می توانند با استفاده از برنامه های تغییر IP از این قابلیت بهره مند شوند.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع MSN
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.