سامسونگ اعلام کرد امسال گوشی‌های سری نوت را تولید نخواهد کرد

سامسونگ به طور معمول، هر سال دو سری گوشی هوشمند پرچمدار معرفی می‌کند. این شرکت در نیمه‌ی اول سال گوشی‌های هوشمند و پرچمدار سری گلکسی اس (Samsung Galaxy S) را معرفی می‌کند و سپس در نیمه‌ی دوم همان سال از پرچمداران خانواده‌ی گلکسی نوت (Galaxy Note) رونمایی می‌کند. همراه چیکاو باشید.

در تاریخ 11 آگوست (۲۰ مرداد جاری)، سامسونگ کنفرانس معرفی محصول جدید خود را برگزار می‌کند. از اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده، این موضوع به طور کامل مشخص شده که  این شرکت در این رویداد از چندین گوشی هوشمند جدید و رده‌بالا ازجمله گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold 3) و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ (Galaxy Z Flip 3) رونمایی خواهد کرد اما تاکنون مطلبی راجع به معرفی گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۱ به میان نیامده است.

چند روز پیش‌، رئیس سامسونگ الکترونیک و رئیس بخش ارتباطات تلفن همراه این شرکت فاش کرد که تلفن‌های همراه سری گلکسی نوت ۲۱ امسال وارد بازار نمی‌شوند. مدیر شرکت چیزی در مورد برنامه‌ی سامسونگ برای سری نوت اعلام نکرد. این موضوع که آیا سامسونگ سری گلکسی نوت را به طور کامل به کنار خواهد گذاشت یا نه، باید منتظر ماند. با این حال‌، این شرکت در سال‌های آینده بیشتر روی گوشی‌های هوشمند تاشو تمرکز خواهد کرد و بسیاری از ویژگی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ در سری‌های دیگر این شرکت ادغام خواهند شد.

سری گلکسی نوت سامسونگ - چیکاو

در اوایل سپتامبر سال گذشته ۰شهریور ۱۳۹۹)، اخباری مبنی بر این موضوع منتشر شد که سامسونگ قصد دارد تولید سری گلکسی نوت را برای همیشه کنار بگذارد. علاوه بر این، امسال نیز شاهد بودیم که گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ اولین مدل از سری گلکسی اس این شرکت است که از قلم استایلوس یا همان اس پن (S Pen) پشتیبانی می‌کند. دیدن این موضوع که یک تداخل طراحی بین سری گلکسی نوت و سری گلکسی اس به وجود آید، قدری دشوار است.

سری گلکسی نوت سامسونگ ده ساله شد

اولین مدل از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت در سال 2011 (۱۳۹۰) وارد بازار شد. طی ده سال گذشته، سری گلکسی نوت بر روی بازار پرچمدار سطح بالا تمرکز کرده بود. در سال‌های بعد، سامسونگ لوکس‌ترین پیکربندی و توجه را به سری گلکسی نوت داد. این سری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ با بالاترین ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و ابداعات عالی عرضه می‌شد که صنعت گوشی‌های هوشمند می‌توانستند ارائه دهند.

سری گلکسی نوت سامسونگ ده ساله شد - چیکاو

با این حال، هنوز از یاد نبرده‌ایم که گوشی‌ هوشمند گلکسی نوت 7 سامسونگ به دلیل نقص در طراحی، دچار مشکلات جدی در باتری شد. این امر باعث شد تا این شرکت سرانجام با صرف هزینه‌ی هنگفت، تمام گوشی‌هایی را که به فروش رسیده بود، فراخوانی کند. پس از این اتفاق ناخوشایند برای گوشی‌های سری نوت ۷ سامسونگ، نگرش مصرف کنندگان نسبت به سری گلکسی نوت مقداری تغییر کرد و دیگر آن اعتماد راسخی را که به گوشی‌های سری گلکسی نوت داشتند، تا حدودی سست شد.

گلکسی نوت 7 که از پردازنده‌ی پرچمدار آن روزهای کوالکام یعنی اسنپدراگون 820 بهره می‌برد، کارایی و عملکرد بسیار بالایی را ارائه می‌داد. این گوشی هوشمند، همچنین با جدیدترین فناوری تشخیص عنبیه چشم که در آن زمان تازه ابداع شده بود و همچنین استفاده از صفحه نمایش بسیار باکیفیتی که رزولوشن 2k را ارائه می‌داد، در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار گرفت.

Samsung Note series phones - چیکاو

شایان ذکر است که اولین سری گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی نوت سامسونگ در سال 2011 (۱۳۹۰) متولد شد. اگر سامسونگ امسال به طور رسمی پایان تولید و عرضه‌ی تلفن‌های سری گلکسی نوت را اعلام کند، عمر تولید سری گلکسی نوت سامسونگ دقیقاً در زمان ویژه‌ی دهمین سالگرد تولد آن به پایان می‌رسد. به نظر شما، آیا سامسونگ تولید اسمارت فون‌های سری گلکسی نوت را به طور کامل و برای همیشه متوقف خواهد کرد؟ آیا سامسونگ باید تولید این سری از گوشی‌های کهکشانی خود را به طور کامل کنار بگذارد یا نه، حداقل از سال آینده تولید این خانواده را از سر بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران چیکاو درمیان بگذارید.

 

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.