سرعت شارژ زد فلیپ ۳ سامسونگ چندان چشمگیر نیست

حداقل، اطلاعات قبلی که از زد فلیپ۳ در پایگاه 3C فاش شده بود نشان می‌داد که گوشی هوشمند تاشوی زد فلیپ ۳ سامسونگ با یک دستگاه شارژر ۱۵ واتی عرضه خواهد شد. این خبر لزوماً به معنی تأیید این موضوع نبود که این اسمارت فون به سرعت شارژ  ۱۵ واتی محدود خواهد شد اما هرچه به موعد رویداد آنپکد ۲۰۲۱ سامسونگ نزدیک‌تر می‌شویم، گویا این موضوع بیشتر شبیه به واقعیت شکل می‌گیرد. همراه چیکاو باشید.

البته این نکته را نیز از یاد نبرید که این موضوع هنوز به صورت رسمی از سوی سامسونگ تأیید نشده است و چه بسا این شرکت ما را در هنگام برگزاری این رویداد یعنی ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد ۱۴۰۰) غافلگیر کند اما با توجه به آخرین اطلاعاتی که در توییتر دیده می‌شوند، گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد که به همراه یک فست شارژ ۱۵ واتی عرضه خواهد شد.

چنین موضوعی، اگرچه وحشتناک نیست، اما عمر پایین باتری می‌تواند یکی از نقاط ضعف گلکسی Z Flip سامسونگ محسوب شود. این دستگاه به یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی با شارژ 15 وات، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس ۷ نانومتری و صفحه نمایش تاشو 60 هرتز مجهز شده است.

ضمن این که براساس گزارش‌ها، نسخه‌ی گوشی هوشمند تاشوی گلکسی زد فلیپ ۳ آینده، دارای همان مشخصات باتری به همراه پردازنده‌ی قدرتمندتر اسنپدراگون ۸۸۸ پلتفرم موبایل با مصرف انرژی بیشتر و صفحه نمایش 120 هرتزی خواهد بود که به میزان برق زیادی نیاز خواهد داشت. ضمن این که، آن گوشی از نمایشگر بزرگ‌تری برای قسمت کاور بهره می‌برد که نیاز به انرژی زیادتری دارد.

Galaxy Z Flip 3 - چیکاو

اینکه چگونه این ترکیب از سخت افزار به عملکرد واقعی تبدیل خواهد شد، باید مشخص شود، اما به نظر نمی‌رسد که گلکسی زد فلیپ ۳ توانایی افزایش میزان دوام باتری را بسیار بیشتر از سلف خود داشته باشد.

راه حلی که امکان‌پذیر بود

تصور بر این بود که قابلیت فست شارژ سریع‌تر احتمالاً بهترین و آسانترین راه برای بهبود استقلال و عدم وابستگی در سری گلکسی Z Flip بدون نیاز به تغییر بیشتر در طراحی باشد و انتظار این بود که این دستگاه حداقل از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی کند اما ظاهراً باید منتظر ماند تا این مورد در نسل‌های بعدی این گوشی هوشمند اتفاق بیفتد.

گوشی هوشمند تاشوی زد فلیپ ۳ سامسونگ - چیکاو

افزایش ظرفیت باتری بدون به خطر انداختن شکل ظاهری دستگاه شاید بسیار دشوار یا حتی بیهوده باشد، به خصوص با توجه به این‌ که این گوشی هوشمند از دو باتری بهره می‌برد و ظرفیت ترکیبی آن‌ها ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت می‌شود. با این حال، بهره بردن از قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی برای سری گلکسی زد فلیپ بهترین پیشنهاد، بدون لطمه زدن به شکل ظاهری دستگاه بود. متأسفانه به نظر نمی‌رسد که فناوری فست شارژ سریع‌تری برای زد فلیپ ۳ ارائه شود.

 

منبع Sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.