هدفون‌های وان پلاس بادز پرو ،گلکسی بادز پرو سامسونگ را به چالش می کشد

برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی (به ویژه دارندگان دستگاه‌های گلکسی) که می‌خواهند هدفون‌های واقعی بی سیم با ANC (نویز کنسلینگ فعال)، طراحی کم حجم، کیفیت صدای خوب و دوام طولانی باتری را داشته باشند، توصیه پیشنهادی، هدفون‌های گلکسی بادز پرو (Galaxy Buds Pro) سامسونگ بوده است، اما اکنون هدفون وان‌پلاس با نام «وان‌پلاس بادز پرو» (OnePlus Buds Pro) که اولین هدفون‌های کاملاً بی‌سیم حرفه‌ای درجه 1 شرکت وان‌پلاس است، گلکسی بادزهای سامسونگ را به چالش می‌کشند. همراه چیکاو باشید.

چند روز پیش، وان‌پلاس بادز پرو در کنار گوشی هوشمند وان‌پلاس Nord 2 5G رونمایی شد. این هدفون‌های جدید واقعاً بی‌سیم از درایورهای دینامیکی 11 میلی متری استفاده می‌کنند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که وان‌پلاس بادز پرو صدایی بسیار قدرتمند را با باس غنی ارائه می‌دهند. این هدفون‌ها از طراحی کانال داخل گوش برای جداسازی صدا بهره می‌برند. در این گجت از تراشه بلوتوث 5.2 استفاده شده که از کدک‌های صوتی SBC ، AAC و LHDC پشتیبانی می‌کند. LHDC (یک کدک صوتی با وضوح بالا و تأخیر پایین است) مشابه LDAC سونی عمل می‌کند که سرعت بیت را تا 990 کیلوبیت بر ثانیه امکان پذیر می‌کند. LHDC برای ارائه‌ی کیفیت بهتر صدا در مقایسه با AAC و aptX تأییدیه‌ی Hi-Res Audio را کسب کرده است. وان‌پلاس معتقد است که تأخیر صوتی در هدفون‌های وان‌پلاس بادز پرو 94 میلی ثانیه است که بالاتر از 50 میلی ثانیه‌ی گلکسی‌بادزهای پروی سامسونگ است.

هدفون‌های وان پلاس بادز پرو - چیکاو

علاوه بر این، وان‌پلاس بادز پرو نیز مانند گلکسی بادز پرو سامسونگ در هر یک از هدفون‌های داخل گوش از سه میکروفن برای قابلیت‌های نویز کنسلینگ فعال جهت کاهش نویز پس‌زمینه در هنگام گوش دادن موسیقی و در هنگام تماس‌های صوتی بهره می‌برند. علاوه بر آن، هدفون‌های وان‌پلاس از حالت شفافیت صدا نیز برخوردار هستند که شبیه به ویژگی Galaxy Buds Pro’s Ambient Sound است. هدفون‌های وان‌پلاس بادز پرو تأییده‌ی IP55 را نیز کسب کرده‌اند که آن‌ها را در برابر نفوذ گرد و غبار و عرق به داخل دستگاه، مقاوم معرفی می‌کند. همچنین از حالت Zen Mode Air نیز می‌توان برای گوش دادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش استفاده کرد. کاربران تلفن‌های هوشمند Android و iOS می‌توانند از برنامه HeyMelody برای شخصی سازی کنترل‌ها، تنظیم صدا، بررسی میزان باتری و به‌روز رسانی سیستم عامل استفاده کنند.

وان پلاس، طول عمر کلی باتری این هدفون با شارژ کامل را حداکثر 38 ساعت برآورد می‌کند که با یک بار شارژ، در صورت خاموش بودن ANC حدود 7 ساعت و در صورت فعال بودن ANC حداکثر 5 ساعت می‌توان استفاده کرد. این طول عمر باتری بیشتر از آن میزانی است که گلکسی بادز پرو سامسونگ ارائه می‌دهد. این هدفون‌ها همچنین از ویژگی OnePlus ’Warp Charge برخوردار هستند که به این گجت کمک می‌کند تا فقط با 10 دقیقه شارژ حدود 10 ساعت دوام بیاورند. کیف شارژ این دستگاه از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند و از پورت USB Type-C بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد که وان‌پلاس بادز پرو می‌تواند در مقایسه با گلکسی بادز پرو، نرخ بیت بالاتر، نسخه بلوتوث جدیدتر (که می‌تواند از کدک LC3 مدرن‌تری پشتیبانی کند)، شارژ سریع‌تر و عمر باتری بیشتری را ارائه دهد. علاوه بر این، قیمت آنها فقط 150 دلار است که 20 دلار از قیمت گلکسی بادز پرو کم‌تر و به اندازه‌ی قیمت گلکسی بادز 2 است. با این حال، باید دید که آیا وان‌پلاس بادز پرو می‌تواند کیفیت صوتی مجموعه‌ی درایورهای دوگانه‌ی گلکسی بادز پروی سامسونگ را به همراه عملکرد ANC و کیفیت تماس صوتی آن‌ها ارائه دهد یا خیر.

شما چطور؟ آیا حاضرید در عوض گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز پرو سامسونگ، وان‌پلاس بادز پرو را خریداری کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران چیکاو درمیان بگذارید.

 

منبع Sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.