5 صرافی آنلاین معتبر ارز دیجیتال

این روزها افراد زیادی به دنبال خرید ارز دیجیتال هستند. این افراد برای انجام چنین کاری، نیاز به یافتن یک منبع مناسب برای معامله رمز ارزها دارند. این منبع به طور حتم صرافی آنلاین ارز دیجیتال خواهد بود. با این وجود، این صرافی ها هم انواع مختلفی دارند و باید بر اساس معیارهای مشخصی بین آن ها بهترین مورد را انتخاب کرد. ما در این مقاله 10 صرافی معتبر ارز دیجیتال را به شما معرفی می کنیم. ابتدا به معرفی صرافی های ایرانی، نحوه کارشان، دلیل معتبر بودن و قابل اطمینان بودن آن ها و ذکر چند نمونه می پردازیم و سپس به سراغ صرافی های خارجی می رویم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی یا Exchange، وظیفه تبدیل واحدهای ارزی را بر عهده دارد. این ارزها می توانند فیات یا دیجیتال باشند. ارزهای فیات، همان وجوه رایج دولتی مانند دلار و یورو هستند و ارزهای دیجیتال یا رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم، نسخه هایی پیشرفته تر، از ابزار پرداخت می باشند. در صرافی ارز دیجیتال، خرید و فروش کوین هایی مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، لایت کوین و… صورت می گیرد. تعداد و نوع ارزهای هر صرافی با صرافی های دیگر متفاوت است. بنابراین باید دقت کنید که صرافی مورد انتخاب شما، رمز ارزی که می خواهید را داشته باشد.

صرافی های P2P ایرانی مانند بیت ایمن، نوبیتکس و والکس، زیر نظر پلیس فتا فعالیت دارند. به همین منظور، هیچ جای نگرانی برای فعالیت در آن ها نمی باشد. این صرافی ها آدرس حقوقی ثبت شده دارند و پشتیبانی آن ها پاسخگوی شما است.

صرافی آنلاین بیت ایمن (Bitimen)

بیت ایمن یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که سرعت و امنیت بسیار بالایی فوق العاده بالایی دارد. امکانات مناسبی در این صرافی برای کاربران ایرانی فراهم شده است که می توانند به صورت رایگان از آن ها استفاده کنند. صرافی آنلاین بیت ایمن، اولین صرافی P2P ایرانی است که از کیف پول 3 امضایی استفاده می کند. کارمزدهای دریافتی این صرافی نسبت به سایرین پایین تر است و با ارتقا سطح کاربری کاهش می یابد. در این صرافی مسابقاتی هم برگزار می شود که 100 میلیون تومان جایزه برای برندگان آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این صرافی بیت ایمن برای دعوت دوستان هم جایزه ای در نظر گرفته است که به صورت دائمی به حساب دعوت کننده واریز می شود. در این صرافی آموزش، تحلیل و اخبار ارز دیجیتال هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. از دیگر ویژگی های آن می توان به ثبت نام و احراز هویت سریع و آسان و پشتیبانی آنلاین 24 ساعته اشاره کرد. کیف پول بیت ایمن قابلیت اتصال به تمامی کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری را دارد. از نظر تعداد رمز ارزهای تحت پشتیبانی هم صرافی آنلاین بیت ایمن با داشتن 29 ارز دیجیتال مختلف، کامل ترین سبد ارزی را در بین صرافی های P2P ارز دیجیتال دارد.

رمز ارزها: بیت کوین، اتریوم، تتر، چین لینک، لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، ایاس، استلار، ریپل، ترون، دوج کوین، کاردانو، نئو، بیت تورنت، وی چین، شیبا، وینک، کوانتوم، اومیسگو، بایننس کوین، پنکیک سواپ، یونی سواپ، پولکادات، آوه، مونرو، چیلیز، دش، زی کش.

صرافی آنلاین بیت ایمن، اولین صرافی ایرانی است که از آزمون ETF بایننس استفاده خواهد کرد. با اضافه شدن این قابلیت، کاربران می توانند حتی در بازار نزولی هم از کاهش قیمت رمز ارزها هم سود بگیرند!

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس یکی از اولین و معروف ترین صرافی های ایرانی می باشد که در سال 1396 تاسیس شد. در این صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال بین کاربران انجام می شود و این صرافی هم مانند بیت ایمن، یک صرافی P2P است. نوبیتکس دارای 12 ارز دیجیتال فعال و قابل خرید و فروش آنلاین است و به زودی 8 ارز دیگر به جمع آن ها اضافه خواهند شد. این صرافی امنیت بالایی دارد و دارای تیم پشتیبانی برای راهنمایی کاربران می باشد. سیستم پاداش دعوت دوستان در صرافی نوبیتکس نیز مانند بیت ایمن، 30% از کارمزد معاملات فرد دعوت شونده را به دعوت کننده اختصاص می دهد. برای استفاده از نوبیتکس می توانید اپلیکیشن آن را هم تهیه کنید. همان طور که گفتیم در صرافی نوبیتکس 12 رمز ارز دیجیتال مختلف خرید و فروش می شوند. لیست این رمز ارزها را در این قسمت می توانید مشاهده کنید.

رمز ارزها: بیت کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین، دوج کوین، ترون، ریپل، استلار، لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، ایاس.

صرافی والکس

والکس نیز یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال می باشد که امکان معامله مستقیم ارز دیجیتال را به کاربران خود می دهد. والکس هم از امنیت بالا و سرعت نسبتا بالایی برخوردار بوده و فضایی مطمئن را برای کاربران خود ایجاد کرده است. تعداد رمز ارزهای این صرافی نسبت به بیت ایمن و نوبیتکس کمتر می باشد. با توجه به آماده بودن بستر این صرافی برای اضافه کردن کوین های جدید، احتمال گسترده تر شدن سبد این صرافی در آینده وجود دارد. این اتفاق، به سیاست های اتخاذ شده توسط تیم والکس بستگی دارد. فضای این صرافی برای تحلیل گران هم آماده می باشد و به آن ها امکان تحلیل نمودارها را می دهد. کیف پول والکس هم دارایی کاربران را به صورت سخت افزاری ذخیره می کند و امنیت مناسبی دارد. اپلیکیشن آن هنوز آماده استفاده نمی باشد و در حال تکمیل است. تعداد رمز ارزهای موجود در این صرافی در حال حاضر 9 عدد می باشد. در این قسمت می توانید لیست کامل این رمز ارزها را ببینید.

رمز ارزها: بیت کوین، اتریوم، تتر، استلار، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، دش، ترون.

استفاده از تمامی این صرافی ها برای کاربران ایرانی مناسب است. با مقایسه امکانات آن ها، می توانید انتخاب خوبی برای شروع فعالیت خود در بازار رمز ارزها داشته باشید. اگر در این مسیر نیاز به راهنمایی داشتید، می توانید با تیم پشتیبانی صرافی مقصد تماس بگیرید. در اینجا نمونه های خارجی معروف هم ذکر می شود تا بتوانید مقایسه بهتری داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال خارجی

صرافی های خارجی زیادی در این سال ها به وجود آمده اند. دو نمونه پرطرفدار از آن ها که در این سال ها مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته اند، بایننس و کوینکس می باشند. صرافی بایننس اخیرا کاربران ایرانی را کمی اذیت می کند و به دلیل تحریم، حساب بسیاری از کاربران ایرانی در این صرافی بسته شده است. کوینکس هم علی رغم استقبال زیاد، از سوی بزرگان رمز ارز ایران تایید نمی شود و نمی توان آن را یک صرافی مطمئن معرفی کرد. به همین منظور، بهتر است که به دنبال یک جایگزین ایرانی برای این صرافی ها باشیم که هم مورد تحریم نیست و هم به دلیل داشتن آدرس حقوقی ثبت شده و فعالیت زیر نظر پلیس فتا، موردی مطمئن می باشد. صرافی های ایرانی توسط تیم های مجرب و با دانشی به وجود آمده اند که در دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته اند و با چند سال تجربه کار در بازارهای مالی، آماده خدمت رسانی به شما هستند.

در نتیجه پیشنهاد ما به شما فعالیت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. با توجه به توضیحات ارائه شده، مقایسه و انتخاب بین این صرافی ها بر عهده شما می باشد. امیدواریم که مطالب این مقاله بتواند به شما در گرفتن تصمیم مناسب کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.