چرا سایت بسازیم؟

شاید یادتان نباشد از چه زمانی بود که برای گرفتن پاسخ همهٔ سؤال‌هایتان به اولین جایی که مراجعه کردید اینترنت بود. این روز‌ها نه تنها برای یافتن پاسخ سؤال‌ها بلکه برای پیدا کردن، کسب اطلاعات و خرید کالا‌ها و خدماتی که نیاز دارید هم می‌توانید به سراغ اینترنت بروید. حتی کمتر کسی این روز‌ها برای پیدا کردن شغل سرش را در صفحات نیازمندی روزنامه‌ها فرو می‌برد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به نظرتان آیا لازم است شما هم در این فضای گسترده حضور داشته باشید؟ لازم است شما هم برای کسب‌وکارتان سایت بسازید؟ پاسخ قطعاً مثبت است. با چیکاو همراه باشید تا ببینید چرا لازم است سایت بسازید.

کارت ویزیت دیجیتال

ما در عصر فناوری به سر می‌بریم که در آن هر چیزی می‌تواند از حالت فیزیکی به حالت دیجیتال تبدیل شود. وقتی همه سرشان در فضای دیجیتال است شما هم برای معرفی خودتان می‌توانید کارت ویزیتتان را وارد دنیای دیجیتال کنید تا نیازی نباشد برای دیده شدن دیگران را مجبور کنید سرشان را بلند کنند و شما را ببینند. برای دیجیتالی کردن کارت ویزیت کافی است یک سایت داشته باشید و خودتان را آنجا به دیگران معرفی کنید و خدماتتان را به آنها عرضه کنید.

در دسترس بودن

شاید با خودتان فکر کنید کسب‌وکار کوچکی مثل فروشگاه شما را کسی جست‌وجو نمی‌کند پس نیازی نیست زمان و هزینهٔ خودتان را صرف ساخت و ادارهٔ سایتی بکنید که کسی به آن سر نمی‌زند. باید بگوییم در اشتباه هستید. بسیاری از جست‌وجو‌هایی که در موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود برای پیدا کردن کسب‌وکارهای محلی است. یکی از ترندهای این روزها، جست‌وجوی عبارت «نزدیک من» است.

افراد حتی برای پیدا کردن نانوایی، مرکز خرید، شرکت‌های تأسیسات و ابزارفروشی هم در اینترنت جست‌وجو می‌کنند! پس شما هم اگر سایتی داشته باشید که با استفاده از اصول بهینه‌سازی برای موتور‌های جست‌وجو رتبهٔ خوبی داشته باشد می‌تواند باعث بهتر دیده شدن کسب‌وکارتان شود و دیگران بتوانند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

جست‌وجوی کسب‌وکارهای محلی

بیشتر کسانی که برای پیدا کردن یک کسب‌و کار در اینترنت جست‌وجو می‌کنند نزدیک بودن آن به خودشان را هم در جست‌وجویشان در نظر می‌گیرند. نکتهٔ مهم‌تر این است که درصد زیادی از این جست‌وجو‌ها منجر به تماس تلفنی یا مراجعهٔ حضوری به آن کسب‌وکار می‌شود. پس اگر یک وب‌سایت داشته باشید که با استفاده از اصول سئو امتیاز بالایی داشته باشد در موتور‌های جست‌وجو بالاتر قرار می‌گیرد و اگر اطلاعات کسب‌وکارتان را دقیق در آن ذکر کرده باشید مشتری بیشتری به دست می‌آورید.

این را هم به یاد داشته باشید که وقتی کسی در گوگل چیزی را جست‌وجو می‌کند گوگل برای نمایش نتایج جست‌وجو موقعیت مکانی جست‌وجوگر را هم در نظر می‌گیرد و کسب‌وکاهایی که به او نزدیک‌تر هستند را بالاتر نشان می‌دهد. پس تنها سئو نیست که در نمایش نتایج جست‌وجو اهمیت دارد و می‌توانید امیدوار باشید که حتی اگر از نظر سئو امتیاز بالایی ندارید باز‌هم با داشتن سایت کسب‌و کارتان رونق یابد.

کسب‌وکار ۲۴ساعته

منطقی به نظر نمی‌رسد که یک کسب‌وکار کوچک بخواهد خدمات خود را ۲۴ساعته کند. برای این کار نیاز به نیروی انسانی بیشتر و پرداخت هزینه‌های بیشتر دارد. از طرفی اصلاً چرا باید کسی نیمه‌شب به کسب‌وکاری مراجعه کند که خدمات آن غیر اورژانسی است؟!

خدمات حضوری ۲۴ساعته برای کسب‌وکارهای غیر اورژانسی غیرمنطقی است. اما آیا داشتن خدمات غیرحضوری ۲۴ساعته هم غیرمنطقی است؟ در این دنیای پرمشغله خیلی‌ها بعد از پایان روز کاری که مشغله‌های ذهنیشان کمتر می‌شود تازه یادشان می‌افتد که قصد داشتند کالایی بخرند یا چیزی را برای تعمیر ببرند یا کاری را انجام دهند و شاید اولین کاری که در آن لحظه انجام دهند این باشد که در اینترنت جست‌وجو کنند تا فروشگاهی که آن کالا را می‌فروشد یا کسب‌وکاری که آن خدمت را ارائه می‌دهد را پیدا کنند.

اگر کسب‌وکار شما یکی از نیاز‌های این افراد باشد با داشتن یک سایت هر چند ساده اما حرفه‌ای، می‌توانند شما را پیدا کنند و اطلاعات لازم را از آن به دست بیاورند تا در اولین فرصت به شما مراجعه کنند یا با شما تماس بگیرند و در صورتی که فروش آنلاین دارید در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند. می‌بینید که بدون نیاز به هزینهٔ زیاد و نیروی انسانی بیشتر می‌توانید فروشگاه خود را ۲۴ساعته کنید.

عقب نماندن از رقیب‌ها

با یک جست‌وجوی کوتاه و چرخیدن در اینترنت می‌توان فهمید از کسب‌وکارهای بزرگ و باسابقه گرفته تا آن نوپاهای کوچک برای دیده شدن و معرفی کسب‌وکار خود به دیگران، در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند و سعی می‌کنند از یکدیگر سبقت بگیرند.

با وجود رقابتی که در فضای دیجیتال برای به دست آوردن بازار هر کسب‌وکار وجود دارد اینکه بخواهید بدون داشتن سایت و به روش تجارت سنتی با دیگران رقابت کنید کار آسانی نیست.

سخن آخر

داشتن یک سایت برای هر کسب‌وکاری یکی از لازمه‌های ورود به دنیای تجارت است. شاید با خود فکر کنید داشتن یک سایت بسیار پر دردسر است و باید اطلاعات زیادی دربارهٔ ساخت و ادارهٔ آن داشته باشید. در گذشته برای داشتن یک سایت باید ساعت‌ها کدنویسی انجام می‌شد اما این روز‌ها راه‌های بسیار سریع‌تری برای ساختن سایت بدون کدنویسی وجود دارد.

می‌توانید برای طراحی سایت از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل ورد‌پرس استفاده کنید یا از سایت‌ساز‌ها کمک بگیرید. نمونه‌های زیادی از سایت‌ساز‌های داخلی و خارجی هستند که می‌توانند در ساخت و ادارهٔ سایت به شما کمک کنند. برای مثال ویترین یک سایت ساز ایرانی است که برای ساخت و ادارهٔ سایتتان می‌توانید از آن استفاده کنید و خیالتان از بابت پشتیبانی فنی و امنیت سایت راحت باشد. می‌توانید به وبسایت ویترین در آدرس https://vitrin.site/ سر بزنید و با آن بیشتر آشنا شوید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.