چیلر در مقابل کولر گازی: تفاوت هایی که باید بدانید!

همانطور که دمای هوا شروع به افزایش می کند ، شما احتمالاً در این فکر هستید که چگونه گرما را حذف کنید؟ خوب ، شما نمی توانید آب و هوای بیرون را کنترل کنید ، اما می توانید آن را در خانه خود کمی خنک کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید نوعی سیستم خنک کننده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حال سوال اصلی این است که ، بین چیلر و کولر ، کدام یک برای ما بهتر است؟ این چیزی است که ما اینجاییم تا متوجه شویم.

چیلرها

سیستم چیلر معمولاً در یک چرخه تبرید جذبی کار می کند تا گرما را از یک منطقه خارج کند. آنها آب داغ می گیرند، آن را به شکل مایع خنک می کنند و این آب “سرد” ساختمان را به گردش در می آورد. این آب همچنین از طریق واحدهای فن کوئل عبور می کند ، که باعث می شود مایع از آنها عبور کند و متعاقباً به رطوبت زدایی یک اتاق نیز کمک می کند.

علاوه بر این ، انواع مختلفی از چیلرها وجود دارد ، مانند چیلرهای هوا خنک و آب خنک. تفاوت اصلی این دو در نحوه خنک کردن سیم پیچ های کندانسور است تا از شر گرما خلاص شود. یکی از هوا استفاده می کند و دیگری از آب. به طور معمول چیلرهای هوا خنک در خارج از ساختمان قرار می گیرند در حالی که شما یک چیلر آب خنک را درون ساختمان یا منزل نگهداری می کنید.

فن کویل ها نیز نوعی از سیستم های تهویه مطبوع بشمار می آیند که غالبا بر اساس گردش هوا کار می کنند و در این مقایسه جایگاهی ندارند.

کولر گازی

هدف اصلی سیستم تهویه مطبوع مدیریت دمای اتاق است. این معمولاً به هر دو صورت ممکن است پیش برود ، زیرا بسیاری از کولرهای گازی می توانند سرد شوند و همچنین باعث گرم شدن فضای اتاق شوند.

برای خنک سازی یک اتاق ، کولرهای گازی یا همان (Air conditionair / AC) هوای گرم را گرفته و با برداشتن گرما آن را خنک کرده و هوای سرد را بیرون می اندازند.

مشابه چیلر، AC همچنین نوعی کندانسور دارد تا گرما را از شما بگیرد. علاوه بر این، می تواند به عنوان یک رطوبت ساز در یک اتاق نیز کار کند.

چگونه می توان بین چیلر و کولر گازی یکی را انتخاب کرد؟

اساساً ، هدف هر دو دستگاه همان خنک کردن هوا است. با این حال ، دقیقاً نحوه انجام آنها برای هر دو متفاوت است و در نهایت ، این امر بر نحوه استفاده از آنها تأثیر می گذارد.

به طور معمول کولرهای گازی را در خانه ها ، ساختمان ها و دیگر فضاهای کوچک برای پایین آوردن دمای هوا پیدا خواهید کرد. در مقایسه ، چیلرها چه از نوع چیلر جذبی و چه تراکمی معمولاً در فرایندها برای خنک سازی ماشین آلات و تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر دمای سیستم های تهویه مطبوع فقط می توانند تا 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) برسند ، در حالی که چیلرها می توانند آب را حتی تا 35 درجه فارنهایت (2 درجه سانتیگراد) خنک کنند.

بنابراین ، اگر می خواهید اتاق خواب یا دفتر کار خود را خنک کنید ، تهویه مطبوع بهتر خواهد بود. اگر استفاده تجاری بیشتری دارید یا به دمای بسیار کمی نیاز دارید ، چیلر بهترین گزینه است. شما باید براساس نیاز و میزان استفاده خود یکی از این دو را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

یادتان نرود فقط برای مدت طولانی می توانید بستنی بخورید و آب یخ زده بنوشید! در برهه ای از زمان ، شما باید کاری در مورد آن گرمای متشنج کننده انجام دهید.

متناوباً ، حتی اگر پای هوا در میان نباشد و تنها برای خنک کردن کوکی ها به دستگاه قوی تر احتیاج دارید ، چیلر و AC گزینه های بسیار خوبی هستند.

آنها تفاوت فاحشی ندارند و حتی ممکن است بتوانید از آنها به جای یکدیگر استفاده کنید. با این حال ، درک نحوه کار آنها به شما کمک می کند تا مناسب ترین موارد را تعیین کنید.

مجموعه سرماسازان جام جم با کارشناسان خبره و سال ها تجربه در زمینه سیستم های تهویه مطبوع تنها نماینده رسمی چیلر سنچوری (Century) و سایر برندهای برتر دنیا مانند چیلرهای MAXA و YAIR در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع چیلر می توانید با کارشناسان مجموعه سرماسازان جام جم در ارتباط باشید:

www.sarmasazan.co

[email protected]

02121600

02122037310

02122037311

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.