سرور HPE DL380  پر فروش ترین سرور شرکت HPE

یکی از موارد خیلی مهم که در زمان خرید سررو باید به آن توجه داشته باشیم ، موضوع خدمات پشتیبانی سرور مورد نظر است . از آنجایی که سرورها یکی از قطعات الکترونیکی میباشند همواره امکان رخ دادن مشکل برای سرور ممکن است . پس بهتر است سروری را بخریم که در مورد خدمات پشتیبانی سرور خریداری شده نگرانی وجود نداشته باشد . با ارائه مثالی به توزیح در مورد این موضوع میپردازیم . فرض کنید شما سروری را خریداری کنید که کارشناسان لازم برای انجام خدمات فنی برای آن سرور در دسترس نباشند ، و یا قطعات مورد نیاز برای سرور خریداری شده در بازار موجود نباشد ، عدم موجودی قطعات سرور در بازار باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل برای قطعات سرور شما در جایگزین کردن قطعات دچار مشکل شوید . پس بهتر است در هنگام خرید سرور سراغ پر فروش ترین سرورها بروید . چون در صورت پرفروش شدن یک سرور حتما کارشناسان به دنبال اطلاعات لازم برای انجام خدمات فنی آن سرور خواهند رفت و هم شرکت های فروشنده قطعات سرور قطعات لازم برای این سرورها را ارائه خواهند داد .

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با پر فروش ترین سرور اچ پی در ایران آشنا کنیم . امروزه پر فروش ترین سرور در ایران سرور DL380  است . سرور DL380 در هر نسلی که در بازار وجود داشته باشد پرفروش ترین سرور در میان سرور های شرکت HPE  در ایران میباشد .

معرفی سرور DL380 Gen9 :

یکی دیگر از سرور های رک مونت تولید شده شرکت اچ پی اینترپرایز و پر فروش ترین سرور رک مونت در ایران ، سرور DL380 Gen9  است .

این سرور یک سرور رک مونت دو یونیتی است که بعد از متصل شدن به رک ، فضای دو یونیتی از رک ما را اشغال خواهد کرد.

سرور DL380 Gen9 دارای دو اسلات پردازنده است که این دو پردازنده را میتوانیم از سری پردازنده های Intel® Xeon® E5-2600 v3 product family و یا Intel® Xeon® E5-2600 v4 product family انتخاب کنیم . که در صورت انتخاب پردازنده ی مورد نظر از این سری پردازنده ها تعداد ۴ تا ۲۲ هسته پردازشی به ازای هر پردازنده در اختیار ما قرار خواهد گرفت .

بر روی سرورHPE DL380 Gen9  به ازای هر اسلات پردازنده تعداد ۱۲ اسلات مموری قرار داده شده است ، که این اسلات ها را میتوانیم با مموری های HPE DDR4 Smart Memory پر کنیم . در صورتی که بخواهیم به بالاترین قدرت پردازش این سرور دست یابیم میتوانیم از مموری های ۱۲۸گیگابایتی بر روی این اسلات ها قرار دهیم ، که در این صورت مقدار ۳ ترابایت مموری در اختیار ما خواهد بود . که این موضوع تاثیر به سزایی بر روی سرعت پردازش اطلاعات ما خواهد داشت .

سرورHP DL380 Gen9   قابلیت در بر گرفتن درایو های LFF و SFF را داراست . که در صورتی که بخواهیم از درایو های SFF استفاده کنیم تعداد حداکثر ۲۴ درایو و در صورتی که بخواهیم از درایو های LFFاستفاده کنیم حداکثر ۱۲ درایو میتوانیم بر روی این سرور قرار دهیم . البته در صورتی که تمایل به استفاده از درایو ها در پشت سرور داشته باشیم ، دو درایو SFF و یا سه درایو LFF میتوانیم در پشت سرور قرار دهیم .

سرور DL380 Gen9  به صورت On-board  یک کارت شبکه و یک استوریج کنترلر را بر روی خود جای داده است . که این استوریج کنترلر یک ساتا کنترلر به مدل B140i است که تنها قابلیت پشتیبانی از درایو های SATA  را دارا میباشد . و در صورتی که بخواهیم از درایو های SAS و یا غیره بر روی این سرور استفاده کنیم ، میبایست از استوریج کنترلرهای مناسب دیگر ، مانند P440 بر روی این سرور استفاده کنیم .

همچنین همانطور که بالا گفته شد این سرور یک کارت شبکه به صورت On-board  را داراست ، که این کارت شبکه یک کارت شبکه چهار پورت به مدل 331i است که میتواند اطلاعات را با سرعت 1Gb در ثانیه انتقال دهد . بدیهی است که در صورت نیاز میتوانیم از کارت شبکه های دیگر با تعداد پورت دیگر و یا سرعت انتقال دیگر بر روی اکسپنشن اسلات های این سرور قرار داده تا نیاز خود را برطرف نماییم .

یکی از قابلیت هایی  که شرکت اچ پی جهت آسان تر شدن مدریت و کنترلر سرورهای خود برروی سرور ها تعبیه کرده است ، قابلیت ILO میباشد . سرورDL380 Gen9 از این قابلیت مستثنی نبوده و از قابلیت ILO برخوردار میباشد . که طبیعی است این قابلیت تنها از توانایی های پایه ای ILO  بر خوردار بوده و در صورت نیاز به قابلیت های بیشتر میبایست از لایسنس های مربوطه استفاده نماییم .

امید واریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد سرور DL380 GEN9 را بدست آورده باشید . در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال در مورد سرورHPE  میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریچ های اچ پی به شماره تماس 71189-021 تماس گرفته و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net  مراجعه کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.