لوازم جانبی مخصوص تبلت

این روزها با مجازی و دورکاری شدن بسیاری از شغل‌ها استفاده از تبلت بین مردم رواج یافته است. مخصوصاً دانش آموزان که ساعت‌های زیادی با تبلت کار می‌کنند. بنابراین خرید تبلت به یک نیاز مهم تبدیل شده است. حتما می‌دانید خرید تبلت بسیار راحت‌تر از خرید لوازم جانبی آن است. برای همین امروز قصد داریم مهم‌ترین لوازم جانبی تبلت و آیپد را بررسی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گلس تبلت و آیپد

صفحه نمایش‌های لمسی نسبت به ضربه و اشیای نوک تیز حساس هستند. استفاده از گلس تا حد زیادی LCD تبلت را از ضربه و خش محافظت می‌کند.

در خرید گلس به ضخامت آن دقت کنید. هر چه ضخامت گلس کمتر باشد، عملکرد تاچ تبلت بهتر خواهد بود. زیرا با گلس‌های ضخیم، تاچ تبلت ضعیف عمل می‌کند. ابعاد گلس باید کاملاً متناسب با تبلت باشد. همچنین داشتن لبه‌های منحنی و فول بودن گلس بسیار مهم است. نکته دیگر اینکه جای دکمه‌ها، بلندگو، میکروفون، دوربین و پورت باید به درستی برش خورده باشد.

گلس تمپرد یا شیشه حرارت دیده بهترین نوع گلس برای تبلت و آیپد‌تان است. این گلس مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. کاملاً ضد خش است. نسبت به گلس‌های معمولی تا پنج برابر بیشتر از صفحه نمایش تبلت محافظت می‌کند. همچنین دید شفاف و ضخامت پایینی دارد. از این رو گلس تمپرد پر فروش‌ترین نوع بین گلس‌ها است.

کیف تبلت و آیپد

تبلت‌ها برای حمل راحت‌تر و ایمن‌تر نیاز به محافظت دارند. کیف‌ تبلت می‌تواند بدنه آن را از خطر خیس شدن، ضربه و خش محافظت کند. همچنین حمل آن را آسان‌تر می‌کند. کیف های موجود در بازار از نظر ابعاد، طرح و جنس چهار نوع هستند.

  • کیف هوشمند: این کیف‌ها دارای آهنربا هستند. صفحه گوشی با باز کردن کیف روشن و با بستن آن قفل می‌شود. جنس کیف هوشمند معمولاً از فیبر کربن است. از این رو ضربه گیری خوب و پوشش کاملی برای تبلت‌تان هستند. این کیف‌ها تبلت کاملاً ثابت نگه می‌دارند. به طوری‌ که دستگاه در داخل آنها تکان نمی‌خورد. شرکت اپل از این کیف برای آیپد‌ استفاده می‌کند.
  • کیف کلاسوری: این کیف‌ها مانند کیف‌های کلاسوری گوشی هستند. تنها تفاوت آن‌ها ابعاد بزرگتر‌شان است. کیف‌های‌ کلاسوری می‌توانند از جنس کربنی، پلاستیکی و چرم باشند. بنابراین با دوام و ضد آب هم هستند. می‌توانید آن‌ها را به عنوان استند هم استفاده کنید. نصب و جداسازی تبلت روی آن بسیار راحت است. کیف‌های کلاسوری تنوع بالایی دارند.
  • کیف کیبورد‌دار: طراحی کیف کلاسوری و کیبورد‌دار تقریباً به یک شکل است. تنها تفاوت وجود کیبورد روی کیف و کابل برای اتصال آن است. با وجود کیبورد کار کردن با تبلت آسان‌تر می‌شود. همچنین مانند یک لپ تاپ کارایی لازم را برای‌تان خواهد داشت.
  • کیف زیپی: کیف زیپی بیشتر مناسب حمل تبلت است. این کیف‌ها ضد آب هستند. همچنین مقاومت بالایی دارند. اما مانند سایر کیف قابلیت استفاده به عنوان قاب را ندارد.

مناسب‌ترین انتخاب، کیف‌هایی هستند که پوشش بالایی از بدنه و LCD دارند. همچنین در مواقع لازم بتوانید به جای استند از آن استفاده کنید. انواع کیف‌ تبلت استایل آپ در سایز‌ها وطرح‌های مختلف همه این ویژگی‌ها را دارا هستند.

قاب تبلت

شاید فکر کنید با وجود کیف، قاب هزینه اضافی به شمار می‌آید. اما خیلی وقت‌ها استفاده از قاب سخت است. علاوه بر آن در هوای گرم باعث افزایش دمای تبلت می‌شوند. همچنین بعضی‌ افراد سنگینی کیف را دوست ندارند. از این رو داشتن یک قاب برای تبلت ضرورت دارد.

قاب‌ها انواع مختلفی دارند. قاب‌های سیلیکونی رنگی که متریال محکمی دارند. ضد آب، ضد ضربه و منعطف هستند. قاب‌های چرمی کلاسیک که دوام و عمر طولانی دارند. قاب‌های ژله‌ای یا TPU بسیار منعطف هستند. این قاب‌ها هر گونه ضربه‌ای را بدون کم‌ترین فشار به گوشی دفع می‌کنند. قاب‌‌‌های ژله‌ای در رنگ‌های شفاف و ساده تا طراحی‌های مدرن مناسب هر سلیقه‌ای ساخته شده‌اند.

بامپر‌ها هم می‌توانند جایگزین کاور‌ها باشند. با اینکه نسبت به کاور و کیف محافظت کم‌تری دارند. اما به خوبی لبه‌های گوشی را پوشش می دهند.

پایه شارژ و استند تبلت

تبلت‌ ابعاد بزرگ و وزن بالاتری نسبت به گوشی دارد. بنابراین نگه داشتن آن‌ برای مدت طولانی مشکل است. معمولاً باعث احساس خواب رفتگی و درد در مچ دست می‌شود. برای راحتی بیشتر هنگام کار با تبلت می‌توانید از استند کمک بگیرید. استند را در زوایه دلخواه‌تان تنظیم کنید. سپس بدون احساس خستگی با تبلت کار کنید.

برخی استند‌های رومیزی تبلت قابلیت شارژ وایرلس دارند. با وجود این ویژگی دیگر موقع فیلم دیدن یا کار کردن نگرانی از تمام شدن شارژ نخواهید داشت. استند شارژ برند نیلکین این امکان را به شما می دهد که به راحتی با تبلت بازی کنید. فیلم ببینید یا کار‌هایتان را انجام دهید. تبلت را شارژ کنید. سپس آن را تا و هر جا که خواستید با خود ببرید.

قلم لمسی تبلت

یکی از مهم‌ترین لوازم کار با تبلت قلم لمسی است. با استفاده از این قلم می‌توانید طراحی و نقاشی کنید. برای مثال خیلی از طراحان لباس یا دیزاینر‌ها طرح‌های اولیه را روی تبلت پیاده می‌کنند. نوشتن متن، کشیدن نمودار و خلاصه هر کاری با تبلت به وسیله‌ی قلم لمسی راحت‌تر می‌شود.

قلم لمسی یک قلم هوشمند است. بدون هیچ تاخیری راحت و روان می‌نویسد. دقیقاً حسی مشابه خودکار یا مداد معمولی به کاربر می‌دهد. همچنین دقت بالایی دارد. با شارژ قلم تا ده ساعت بی وقفه می‌توانید کار کنید. بعضی مدل های قلم لمسی با اتصال بلوتوث و کابل کار می‌کنند. اما مدل‌های پیشرفته با هر اتصالی کانکت می‌شوند. فقط کافیست تا آن را روشن کنید.

قلم‌‌های لمسی نیلکین با ظرفیت باتری و دقت بالا از بهترین قلم‌های لمسی برای کار با تبلت هستند. همچنین دارای سنسور فشار و حساسیت، کاربرپسند و خوش دست می‌باشند.

شارژر و پاوربانک تبلت

خیلی وقت‌ها در اثر استفاده نادرست از شارژر کابل آن یا خود شارژر آسیب می‌بیند. نیاز به یادآوری نیست که استفاده از کابل و آداپتور اورجینال چقدر مهم است. مخصوصاً در تبلت‌ها که قطعات حساسی دارند. همخوانی جریان ورودی تبلت و جریان خروجی از آدپتور نکته‌ای است که باید در خرید به آن توجه کنید. همچنین کابل تبلت باید با پورت ورودی دستگاه سازگار باشد.

شاید ترجیح شما یک استند با شارژر وایرلس و قابل حمل باشد. اما خیلی از تبلت‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل نیاز به یک پاوربانک برای تبلت بسیار حس می‌شود. مخصوصاً مواقعی که مشغول درس خواندن با تبلت هستید. آن هم با این شرایط قطعی برق که کار را در فصل امتحانات سخت کرده است. پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند. برای مشاهده و انتخاب پاوربانکی مناسب تبلت‌تان همین حالا کلیک کنید.

هدفون و هندزفری

احتمالاً اولین لوازم جانبی که بعد تبلت قصد خریدش را دارید، هندزفری یا هدفون است. دلیل بسیار روشنی دارد. گرفتن تبلت 12 اینچی کنار گوش‌تان کمی مسخره به نظر می‌رسد. پس آنچه نیاز دارید یک هندزفری یا هدفون است. به راحتی هندزفری را به تبلت متصل کنید و از موسیقی و تماس با آن لذت ببرید. حتی هندزفری‌های بلوتوثی کار را بسیار راحت‌تر کرده‌اند. می‌توانید تبلت داخل کیف یا کوله پشتی بگذارید. علاوه بر اینکه با یک اتصال بلوتوثی دردسر کشیده شدن سیم را نخواهید داشت.

زمانی که مشغول پیاده روی هستید، هدفون را روی گوش‌تان بگذارید. سپس بی تفاوت به دنیای شلوغ اطراف‌تان از موسیقی دلخواه‌تان را پلی کنید. تنوع هندزفری و هدفون برای هر سلیقه و با هر قیمتی را در استایل ببینید.

سایر لوازم جانبی تبلت

از سایر لوازم جانبی تبلت میتوان به کارت حافظه، کابل AUX، کابل لایتینگ، هولدر خودرو مخصوص تبلت اشاره کرد. کارت‌های حافظه نیاز اساسی هر لوازم دیجیتالی هستند. کابل AUX و هولدر تبلت که مخصوص استفاده در خودرو می‌باشند. در نهایت کابل لایتینگ که برای شارژ آیپد بسیار ضروری هستند.

منبع: HarveyNorman

نکات پایانی

خرید هر کدام از این لوازم جانبی مخصوص مدل و برند تبلت دردسرهای خاص خود را دارد. به ویژه وقتی که تقریباً به همه‌ي آن‌ها نیاز دارید. خبر خوب اینکه می‌توانید به راحتی با سرچ برند و مدل تبلت در Styleup.ir لوازم جانبی مختص آن را ببینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.