اخبار فناوری روکیدا: چرا ایرپاد های اپل همواره سفید رنگ هستند؟

ایرپاد یکی از محصولاتیست که به مدت دو دهه در خط تولید کمپانی اپل حضور دارند. البته ایرپاد‌ها در طول این سال‌ها تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. همه گجت های مهم، در بخش نقد و بررسی تخصصی گجت ها در روکیدا بررسی شده اند، با این حال رنگ سفید ایرپادها، تنها موردی است که همواره در ایرپادهای اپل ثابت مانده.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این در حالیست که سایر محصولات این کمپانی نظیر آیفون‌ها و آیپدها در رنگ‌های بسیار متنوع عرضه می‌شوند. همانطور که می‌دانید خانواده آیفون 11 و آیفون 12 پرو مکس یکی از رنگارنگ‌ترین سری آیفون‌ها در تاریخ به شمار می‌روند. همچنین کمپانی اپل پس از مدت‌ها نسل جدید آی مک خود را نیز در رنگین‌کمانی از رنگ‌ها معرفی کرد. بنابراین سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا کمپانی اپل همچنان ایرپادهای خود را تنها در رنگ سفید راهی بازار می‌کند. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم؛ بنابراین با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

 

نقد و بررسی گجت ها و ایرپادهای اپل در  سایت تکنولوژی روکیدا

به گزارش سایت اخبار فناوری روکیدا، همانطور که می‌دانید کمپانی اپل به ظاهر محصولات خود بسیار اهمیت می‌دهد و همواره سعی کرده با طراحی خاص خود گجت‌هایش را از سایر رقبای خود متمایز کند. یکی از مثال‌های خوب برای این رویکرد، استفاده از لوگوی درخشان اپل بر روی درب مک بوک‌ها بود. با این حال زمانی که مسئولان اپل در سال 2001 تصمیم به ساخت آیپاد گرفتند با مشکلی خاص روبرو شدند. از آن جایی که آیپاد قرار بود یک دستگاه کوچک برای پخش موسیقی باشد، کاربران آن‌ را در جیب خود قرار می‌دادند. بنابراین آیپادها برخلاف سایر محصولات اپل از دید مردم جامعه چندان قابل تشخیص نبودند.

این موضوع که چگونه آیپادها از نگاه افراد جامعه در مقایسه با سایر محصولات مشابه قابل تمایز باشند به چالشی بزرگ برای مسئولان اپل تبدیل شد. با توجه به این که آیپادها داخل جیب کاربران قرار داشت، طراحان این کمپانی تصمیم گرفتند بر روی بخشی که همواره در معرض دید عموم است، تمرکز کنند. بله درست حدس زدید، هدفون‌ها!

با این حال بدنه ایرپادها کوچک‌تر از آن بودند که محلی برای قرار دادن لوگو اپل داشته باشند. از این رو طراحان این شرکت تصمیم گرفتند به جای علامت خود بر روی رنگ آن تمرکز کنند. از آن جایی که تقریبا تمام هدفون‌های تولید شده در آن زمان مشکی رنگ بودند، مسئولان اپل تصمیم گرفتند تا از رنگ سفید برای متمایز کردن ایرپادها استفاده کنند. پس از آن در تمام کمپین‌های تبلیغاتی اپل بر روی رنگ سفید ایرپادها تاکید می‌شد.

کمپانی اپل با رونمایی از آیپاد توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. آیپادها به پرفروش‌ترین پخش کننده موسیقی در جهان تبدیل شدند و ایرپادهای سفید رنگ آن، توانستند به خوبی این محصول را از سایر رقبای خود متمایز کنند.

پس از آن مسئولان اپل در سال 2004 تصمیم گرفتند تا مدلی اقتصادی از آیپاد را تولید کنند. نسل دوم آیپادها برخلاف نسخه قبلی خود در رنگ‌های گوناگون معرفی شدند. با این حال برخلاف انتظار کاربران رنگ ایرپادها بدون تغییر باقی ماند. این موضوع باعث شد تا تقریبا تمام افراد هدفون‌های سفید رنگ را به نشانه آیپاد در نظر بگیرند.

این رویکرد در سال‌های بعد نیز ادامه یافت و هم‌اکنون نسل جدید آیپاد تاچ نیز از ایرپادهای سفید رنگ استفاده می‌کند. در واقع کمپانی اپل بعدها نیز با رونمایی از ایرپادهای بی‌سیم و ایرپاد پرو همچنان رنگ سفید را به عنوان تنها گزینه برای کاربران نگه داشته است.

با این حال پس از این که کمپانی اپل اولین نسل از هدفون‌های روگوشی خود موسوم به ایرپاد مکس را معرفی کرد بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که احتمالا اپل به زودی رویکرد خود در مورد رنگ‌ها را تغییر خواهد داد. هم‌اکنون ایرپاد مکس در پنج رنگ مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز برای کاربران در دسترس است. از این رو انتظار داریم نسل‌های آینده ایرپاد‌های بی‌سیم نیز در گزینه‌های رنگی متنوع رونمایی شوند. البته سیاست افزایش گزینه‌های رنگی تنها به ایرپاد مکس محدود نشده است.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان کردیم نسل جدید آی مک‌های اپل نیز پس از چندین سال با طراحی و رنگ‌های جدید به بازار عرضه شدند. همچنین برای اولین بار کمپانی اپل از کابل‌های شارژ کنفی همخوان با رنگ بدنه برای آی مک‌های جدید خود رونمایی کرد. نقد و بررسی گجت ها در روکیدا اطلاعات کاملی درباره گوشی های موبایل، ایرپادها، لپ تاپ ها و تبلت ها به شما ارائه می کند.

با توجه به این موارد می‌توان انتظار داشت که پس از دو دهه بالاخره شاهد رونمایی از ایرپادهای جدید با رنگ‌های متنوع خواهیم بود. همانطور که می‌دانید اپل قصد دارد در ادامه سال جاری میلادی از نسل سوم ایرپادهای خود رونمایی کند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که این محصول با رنگ‌بندی بیشتر در اختیار کاربران قرار گیرد.

منبع: Rokida.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.