کدام رشته های فنی حرفه ای به سرمایه کم نیاز دارند؟

رشته های فنی حرفه ای از شغل های پردرآمد و پرطرفداری در روزگار امروز است. این رشته ها علاوه بر ایران در تمامی کشورها از بازار کار خوبی برخوردار می باشند و افرادی که در فکر مهاجرت هستند می توانند با یادگیری مهارت های این رشته ها و یک برنامه ریزی صحیح خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه متخصصان و تکنسین های فنی از درآمد خوبی برخوردار هستند بنابراین اگر شما هم بتوانید با توجه به علایق بهترین رشته را انتخاب کرده و مهارت و تخصص لازم را در زمینه انتخابی به دست آورید، به راحتی می توانید جایگاه خوبی را در بازار کار به دست آورده و به درآمدهای بالا برسید.

دقت داشته باشید که رشته های فنی حرفه ای تنوع و گرایش های گوناگونی دارند، ورود به برخی از این رشته ها نیاز به سرمایه بالایی دارد اما در برخی از رشته ها می توانید با سرمایه اندک فعالیت خود را شروع کنید و وارد بازار کار شوید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند رشته عالی فنی حرفه ای با سرمایه ورود کم صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی رشته های فنی حرفه ای که به سرمایه کم نیاز دارند

1-تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی جر آن دسته از رشته های فنی است که از گذشته تا به امروز از بازار کار خوبی برخوردار است. در سال های اخیر نیز با ظهور لوازم خانگی جدید و افزایش تقاضا برای خرید آنها همچنین افزایش قیمت لوازم خانگی و کاهش قدرت خرید افراد به هنگام بروز مشکل در لوازم خانگی، شاهد رونق هر چه بیشتر بازار کار تعمیرات لوازم خانگی هستیم.

ورود به بازار کار این رشته نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارد. مهم ترین موضوعی که برای ورود به بازار کار آن حائز اهمیت است دانش و مهارت است که با شرکت در یک دوره آموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی می توانید در مدت زمانی کوتاه با صفر تا صد نحوه عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و غیره آشنا شوید.

با یادگیری مهارت های این شغل و شاگردی برای مدت زمانی کوتاه و تهیه ابزار لازم برای تعمیرات این لوازم حتی بدون اجاره مغازه نیز می توانید وارد بازار کار شوید.

2-تعمیرات موبایل

با نگاه به دنیای اطراف شاهد افزایش تعداد کاربران موبایل هستیم. امروزه همه افراد از کودکان تا میانسالان از این دستگاه هوشمند استفاده می کنند. با توجه به نقش مهم موبایل در سریع تر انجام شدن کارهای روزمره خراب شدن این دستگاه مشکلات بسیاری را به همراه می آورد، این موضوع باعث شده تا به هنگام خرابی موبایل افراد به دنبال تعمیرکاری ماهر بوده تا هر چه سریعتر مشکل دستگاه را شناسایی و با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه مشکل دستگاه را رفع نماید.

افزایش تعداد کاربران موبایل، نقش ویژه این دستگاه در تسریع امور روزانه، تخصصی بودن کار تعمیرات موبایل این رشته را به یکی از بهترین و پولسازترین رشته های فنی حرفه ای در بازار کار تبدیل کرده است.

برای ورود به بازار کار این حرفه ای مهم ترین فاکتور دانش و مهارت است. زیرا همانطور که اشاره شد این دستگاه بسیار حساس بوده و تعمیر آن بدون دانش کافی ممکن است خسارت هایی به دیگر بخش های آن وارد نماید.

بنابراین اگر از علاقه مندان به تعمیرات موبایل هستید و می خواهید در این رشته مشغول فعالیت شوید توصیه می کنیم پیش از ورود به بازار کار ابتدا در یک دوره آموزش تعمیرات موبایل فنی حرفه ای در تهران ثبت نام کنید و از این طریق با نحوه عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در موبایل های اندروید و آیفون جدید و قدیمی آشنا شوید.

3-نصب، طراحی و مونتاژ تابلو برق

امروزه با صنعتی شدن امور و رشد و توسعه بخش صنعتی در تمامی کشورها شاهد افزایش تقاضا برای تکنسین و برقکار حرفه ای صنعتی هستیم. شخصی که به خوبی بتواند برق را در بخش صنعتی مدیریت و کنترل نماید.

با توجه به کمبود نیروی متخصص در این رشته می توان آینده شغلی بسیار عالی را برای این رشته فنی متصور شد. با یادگیری مهارت های این شغل از طریق شرکت در یک دوره آموزش تابلو برق صنعتی فنی حرفه ای در یک آموزشگاه معتبر و حرفه ای می توانید از درامد و آینده شغلی بسیار عالی برخوردار باشید.

در دوره های فنی حرفه ای برق صنعتی به صورت تخصصی نحوه طراحی، مونتاژ  و ساخت انواع تابلو برق در کارگاه های مجهز و به صورت عملی آموزش داده می شود.

معرفی آموزشگاه فنی برق

با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفت که برای آغاز کار در رشته های فنی حرفه ای نیاز به داشتن سرمایه هنگفت نیست. بلکه با انتخاب یک رشته مناسب، شرکت در دوره آموزشی مربوط به آن، و کسب مهارت‌های لازم می‌توانید کار خود را شروع کرده و کسب درآمد کنید.

اما نکته مهم این است که پیش از شروع هر کاری، یک آموزشگاه مناسب و با تجربه در زمینه برگزاری رشته های فنی حرفه ای انتخاب کنید. مجتمع فنی برق تهران یکی از معدود آموزشگاه‌هایی است که قادر است در کوتاه‌ترین مدت از شما یک متخصص فنی حرفه‌ای در رشته ای که انتخاب کرده اید ساخته و روانه بازار کار کند. از جمله مزیت‌های این آموزشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای پس از پایان هر دوره آموزشی
  • همکاری با اساتید حرفه‌ای و مجرب
  • آموزش تمام سرفصل‌های لازم و تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری دوره‌های آموزشی در کارگاه های مجهز
  • امکان گرفتن راهنمایی و مشاوره و رفع اشکال، پس از پایان دوره آموزشی
  • امکان تمرین و رفع اشکال طی دوره
  • بازآموزیی رایگان پس از پایان دوره
  • برگزاری دوره در ساعات منعطف
  • تدارک خوابگاه برای کارآموزان

آموزشگاه فنی برق علاوه بر دوره های فوق، کلاس های آموزشی متعدد دیگری را نیز برگزار می نماید. آموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات برد، آموزش مکانیکی و برق خودرو برخی از ده ها دوره برگزار شده در این آموزشگاه است.

جهت اطلاع از دیگر دوره های این آموزشگاه و همچنین شرایط ثبت نام می‌توانید به وب سایت این مجتمع به آدرس www.fannibargh.com مراجعه نموده یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.