چطور یک علف زن خوب و ارزان انتخاب کنیم؟

امروزه شرکت های مختلفی در بازار علف زن و ساخت انواع آن فعالیت دارند. نام تجاری یا همان برند دستگاه از عواملی است که به شدت بر روی قیمت تأثیر دارد. این عامل، وابستگی بسیاری زیادی به دامنه و میزان کار شما با دستگاه دارد. برندهای آگرو، هیوندایی، پنگوئن و روستر از برند های معروف و شناخته شده در این حوزه هستند. برخی از برندها نیز سابقه زیادی ندارند. اما از کیفیت و امکانات خوبی برخوردار بوده و به منظور رقابت با سایر برندها قیمت مناسبی دارند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در نتیجه آن چه که در انتخاب نام برند تأثیرگذار است هدف و طیف کار شما با دستگاه است. آیا ابزار حرفه ای مربوط به کار شماست یا هر از چندگاهی برای هرس باغچه یا به عنوان حاشیه زن از آن استفاده می کنید؟! بودجه و میزان توان اقتصادی شما برای خرید نیز بسیار مهم است. برندهای معروف اغلب کیفیت و طول عمر بالاتری دارند. اما برندهای کم نام و نشان تر به معنی کیفیت بد و نامناسب نیستند. بلکه با بررسی و مشورت می توان دستگاه های مناسبی از برندهای متوسط و کم سابقه نیز پیدا نمود.

مشخصات در یک علف زن ایده ‌آل

تقریباً تمام برند های مطرح در ساخت انواع علف زن ها سعی دارند تا برخی ویژگی‌ های استاندارد و البته ایده‌ آل را برای دستگاه ‌های خود فراهم آورند. ویژگی ‌هایی که در هنگام خرید این ماشین لازم است تا اطلاع کاملی از آنها داشته باشید. نکاتی مانند:

  • بهره مندی از یک طراحی سبک و در عین حال ارگونومیک
  • بهره گیری از یک موتور با توان و قدرت مناسب
  • حضور یک تعادل همیشگی در حین کار با دستگاه علف تراش که ناشی از طراحی خلاقانه آن خواهد بود.
  • تفکر ایده آل در ساخت و طراحی موتور و دیگر اقلام دستگاه به طوری که شرایط نگهداری آسانی داشته باشند و در عین حال مسیر تعمیرات پیچیده ‌ای را طلب نکنند.
  • تولید آلودگی ‌های صوتی و البته محیطی کمتر

 

فاکتورهای تخصصی در خرید یک علف زن خوب

عوامل مختلفی هستند که به عنوان راهنمای خرید علف زن می تواند در انتخاب یک دستگاه ایده آل به شما کمک کند. در ادامه قصد داریم چند نکته مهم که می تواند در انتخابی خوب و ویژه مؤثر باشد، اشاره کنیم.

  • اکثر علف زن های ساخته شده در یک رده، دارای مشخصات مشابهی هستند. این جزئیات و نکات ریز است که باعث تفاوت و بهتر بودن یک دستگاه نسبت به سایرین می شود. در نتیجه حتماً به نکات و مطالب بیان شده توجه داشته باشید. شناخت صحیح از کلیات، مزایا و معیاب هریک از علف زن ها بهترین راهنمای شما خواهد بود. ویژگی هایی که در طول این مطلب به صورت دقیق به آن اشاره شد.
  • طراحی متناسب یا همان ارگونومی دستگاه بسیار مهم است. چراکه یک ابزار کار پیش از هر چیزی باید کار با آن راحت باشد. در نتیجه نوع طراحی بدنه و دسته دستگاه در کنار وزن آن بسیار حائز اهمیت است. تولید آلودگی های صوتی نیز از دیگر نکات مهم در این زمینه به خصوص در استفاده در مناطق مسکونی است.
  • درنظرگیری توان متناسب با نیاز، یک نکته ویژه و منحصربه فرد است. همان گونه که اشاره شد اغلب علف زن ها برای محدوده ای از عملکرد طراحی شده اند. به عنوان مثال خصوصیات یک علف زن برقی سبب شده تا برای کارهای سطحی ایده آل باشد. در واقع نیاز به توان بالای دستگاه های بنزینی نیست. اما هنگامی که کار در مساحت وسیع تری انجام می شود بهتر است به دنبال دستگاه های با توان بالاتر بود.
  • نوع گیاهان و پوشش گیاهی که در آن کار می کنید نیز مهم است. کمتر به این نکته توجه می شود اما دقت داشته باشید، نوع دستگاه و تیغه آن در عملکرد درست و طول عمر دستگاه بسیار اهمیت دارد. استفاده نادرست از ابزار و تیغه ها می تواند سبب آسیب به دستگاه خصوصاً بالارفتن استهلاک و کاهش عمرمفید آن در مرور زمان شود.
  • قیمت و برند علف زن نیز یک پارامتر و فاکتور قابل توجه است. اما بیش از نام و قیمت، تناسب بین قیمت و هدف از خرید شماست. در واقع باید به اندازه نیازتان هزینه کنید. همواره تهیه بهترین برندها منجربه بهترین خرید نخواهند شد. بلکه خرید اقتصادی و مناسب در بسیاری از اوقات، بهترین خرید خواهد بود. استفاده از تجربه استفاده کنندگان و نظر فروشندگان می تواند بسیار مفید باشد.

چند برند معروف در دستگاه علف تراش

امروزه برندهای مختلف چینی تا اروپایی به تولید و عرضه انواع علف زن های با کیفیت می پردازند. در ادامه به چند تا از بهترین مارک علف زن اشاره می کنیم:

  • هیوندایی (Hyundai)

علف زن هیوندایی از جمله برندهای پرآوازه در حوزه انواع تجهیزات و ابزار به شمار می رود. محصولات این برند طراحی زیبا و خوش ساختی دارد. سر و صدای کم، شرایط نگهداری مساعد و چندکاره بودن از ویژگی های برجسته علف زن های هیونداییست.

  • پنگوئن (penguin)

این علف زن  با یک موتور قدرتمند بنزینی است که همراه با انواع تیغه ها و الحاقی هایی که برای آن طراحی شده است، می تواند برای طیف وسیعی از فعالیت های باغبانی مناسب باشد. علف زن پنگوئن را می توانید به راحتی همراه با تامین تیغه های مخصوصی که برای آن طراحی شده است در فعالیت هایی مانند از بین بردن علف های هرز، حاشیه زنی، هرس کردن شاخه ها در قطر های متوسط، شمشاد زنی و البته کوتاه کردن چمن ها استفاده کنید.

 

آگرو (Agro)

از جمله برندهای با کیفیت در بازار علف زن ها، می توان به آگرو اشاره کرد. محصولات با امکانات و قیمت مناسب برای افرادی که به دنبال صرف هزینه کمتری هستند. علف زن های آگرو اغلب از دستگاه های مقرون به صرفه با کیفیت مناسب به حساب می آیند.

 

جمع بندی

علف تراش یا علف زن از جمله ابزارهای کشاورزی است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از مصارف خانگی و کوچک گرفته تا زیباسازی فضای شهری و هرس باغ و درختان.  توجه به حوزه فعالیت، نوع دستگاه، امکانات و قیمت از مهم ترین فاکتورهای خرید یک علف تراش خوب محسوب می شود. علاوه بر این معیارها، نکات متعددی نیز می تواند به شما جهت انتخاب در بین گزینه های مختلف یاری نماید.

جهت مشاوره و خرید موتور برق و ابزارآلات کشاورزی می توانید به سایت فروشگاه موتور برق مراجعه نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.