سکوی ابری آروان؛ سکوی پرش توسعه‌دهندگان محصول

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی با سرعت فراوان در حال رشد و پیشرفت هستند، اما این کار مستلزم رفع پیش‌نیازهایی است. برای راه‌اندازی کسب‌وکاری آنلاین و موفق باید بتوانید از عهده‌ی مدیریت منابع و زیرساخت‌های محصولات‌تان برآیید؛ موضوعی که به بزرگ‌ترین دغدغه‌ی استارت‌آپ‌ها تبدیل شده است. البته این نگرانی کاملن به جاست، چون مدیریت سرورها پیچیدگی‌های خاصی دارد و استخدام متخصصان ابری بسیار پرهزینه است، به همین دلیل در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها به استفاده از سرویس‌های ابری روی آورده‌اند. خدمات ابری علاوه‌بر این‌که به صرفه‌جویی اقتصادی توسعه‌دهندگان محصول کمک می‌کند، در افزایش سرعت عرضه‌ی محصول به بازار بسیار موثر است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

سکوی ابری PaaS چیست؟

سرویس PaaS یکی از خدمات ابری است که ویژگی مهم آن راه‌اندازی، پیکربندی و توسعه‌ی نرم‌افزارهاست. این سرویس ابزارهای مربوط به تولید، تست و توسعه‌ی نرم‌افزار را در اختیار کاربران می‌گذارد و مخاطبان اصلی این سرویس طراحان، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار (Developer)، سیس ادمین‌ها (System Administrator) و مهندسان دوآپس (DevOps) و توسعه‌ی محصول هستند. کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند نرم‌افزار جدیدشان را هر چه سریع‌تر و با کم‌ترین هزینه به بازار عرضه کنند، با استفاده از خدمات ابری PaaS می‌توانند زودتر و هم‌چنین بسیار ساده‌تر به هدف خود برسند.

چه شرکت‌های سکوی ابری PaaS ارایه می‌دهند؟

همان‌طور که گفتیم، سرویس ابری PaaS سرویسی کاربردی است و استفاده از آن در توسعه‌ی محصول شرکت‌های نرم‌افزاری هم ساده و هم بسیار مقرون به صرفه است. بسیاری از کمپانی‌های مهم دنیا با ارایه‌ی این سرویس و با در اختیار گذاشتن ابزارهای مربوط به تولید، تست و توسعه‌ی نرم‌افزار به اجرایی شدن سریع‌تر و آسان‌تر ایده‌ها و رفع موانع مهم بر سر راه کسب‌وکارها کمک می‌کنند. برای مثال، کمپانی مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) از شرکت‌های مطرح ارایه‌دهنده سرویس ابری PaaS است که ابزارهای متنوعی برای یکپارچه‌سازی خدمات در اختیار توسعه‌دهندگان محصول قرار می‌دهد. شرکت آمازون نیز با وب‌سرویس AWS در ازای دریافت مبلغی از کاربرانش نسخه‌ی Backup نرم‌افزار آن‌ها را در این سرویس ذخیره می‌کند. هم‌چنین شرکت گوگل در APP Engine سرویس‌های پلتفرم ابری ارایه می‌دهد. در ایران نیز شرکت‌های معدودی مانند ابر آروان سرویس ابری PaaS به کاربرانش ارایه می‌دهد.

 

امکانات سکوی ابری آروان (PaaS) کدام است؟

سکوی ابری آروان (PaaS) با در اختیار قرار دادن امکانات متعدد به کاربرانش کمک می‌کند تا به‌سادگی و فقط با اجرای چند دستور بتوانند محصول نرم‌افزاری خود را برای عرضه به بازار آماده کنند. توسعه‌دهندگانی که از سرویس ابری آروان استفاده می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند یک اپلیکیشن مستقل کوچک یا حتا یک کلاستر کوبرنتیز را راه‌اندازی کنند. به عبارت دیگر، نرم‌افزار ابری شما چه ساده باشد، چه پیچیده، با سکوی ابری آروان راه‌اندازی محصول‌تان در کم‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام خواهد شد. هم‌چنین سکوی ابری آروان به توسعه‌دهندگان در مدیریت محصول، مانیتورینگ و دسترسی به شبکه کمک می‌کند.

گفتنی است سکوی ابری آروان همواره در حال به‌روزرسانی خدمات و افزودن امکانات جدید و کاربردی به سرویس‌های خود است و در آخرین نسخه PaaS نیز امکانات مختلفی ایجاد کرده است.

 

با قابلیت‌های جدید سکوی ابری آروان (PaaS) آشنا شوید

نسخه‌ی جدید سکوی ابری آروان (PaaS) را می‌توان کامل‌ترین و به‌روزترین PaaS ایرانی دانست. ما در این بخش به معرفی امکانات جدید آخرین ورژن سکوی ابری آروان می‌پردازیم:

انطباق با مانیفست‌های Kubernetes

اگر در گذشته از Kubernetes برای توسعه‌ی محصول خود استفاده کرده‌اید و مانیفست‌های لازم را برای اجرای اپلیکیشن‌تان نوشته‌اید، در نسخه‌ی جدید PaaS  آروان می‌توانید آن‌ها را به ‌شکل مستقیم روی سکوی ابری مستقر کنید.

اجرای ایمیج‌های داکر از Repository عمومی و خصوصی

شما با استفاده از سکوی ابری جدید آروان قادر خواهید بود در کم‌تر از چند دقیقه یک اپلیکیشن مستقل کوچک یا حتا یک کلاستر کوبرنتیز بزرگ را از یک Image استاندارد یا یک وب‌سرور یا یک ریپازیتوری داکر عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کنید.

اتصال به یک دامنه اختصاصی

کاربران سرویس PaaS می‌توانند به کمک DNS آروان به یک دامنه‌ی اختصاصی به جای یک زیردامنه متصل شوند؛ قابلیتی که به دلیل یکپارچگی پلتفرم ابری با CDN و DNS آروان وجود دارد. گفتنی است به دلیل این یکپارچگی امکاناتی مانند کنسول گرفتن، دیدن لاگ‌هایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند و مانیتورینگ رویدادها به شکل مستمر با PaaS آروان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

IP اینترنتی برای پادها

اگر شما کاربر سرویس PaaS ابر آروان باشید، می‌توانید هر تعداد IP که برای اجرای محصول به آن نیاز دارید، در لحظه به کانتینرها اضافه کنید. هم‌چنین در سکوی ابری می‌توان از IP اختصاصی برای اپلیکیشن‌ها استفاده کرد و البته علاوه ‌بر HTTPS به سایر پورت‌ها و پروتکل‌ها نیز در دسترس داشت.

مقیاس‌پذیری خودکار

در سکوی ابری آروان به شکل خودکار چند نسخه از یک اپلیکیشن ساخته و Load بین آن‌ها پخش می‌شود، اما به شرطی که اپلیکیشن شما به حد مشخصی از Load برسد. قابل ذکر است که این کار از  Down Time و Over Load اپلیکیشن شما جلوگیری خواهد کرد.

مدیریت دقیق منابع

اغلب استارت‌آپ‌ها به دلیل محدودیت منابع مالی در تلاشند با کمک روش‌های گوناگون هزینه‌های‌شان را کاهش دهند و خوشبختانه مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت‌های سکوی ابری آروان است؛ شما با استفاده از سکوی ابری آروان می‌توانید منابع خود را با دقت یک دهم روی هسته‌ی پردازشی (CPU)، حافظه‌ی تصادفی (RAM) و دیسک ذخیره‌سازی تنظیم کنید و هزینه‌های‌تان را به طرز چشم‌گیری کاهش دهید.

 

چگونه از سکوی ابری آروان استفاده کنیم؟

شرکت ابر آروان سعی کرده تا در نسخه‌ی‌ جدید PaaS مشتریانش تجربه‌‌ی کاربری بهتری در استفاده از این سرویس داشته باشند و برای این منظور تا حد ممکن از پیچیدگی‌های محصول کم کرده است. با این حال، در این نسخه سرعت تولید و اجرای محصول افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اگر شما مایل به استفاده از محصول پلتفرم ابری آروان هستید، می‌توانید در وب‌سایت ابر آروان ثبت‌نام کنید و پس از ورود به پنل کاربری‌تان، اپلیکیشن خود را بر بستر سکوی ابری آروان مستقر کنید. دسترسی به همه امکانات PaaS ابر آروان از طریق داشبورد به‌راحتی امکان‌پذیر است. هم‌چنین اگر بخواهید هزینه‌های مصرفی‌تان را محاسبه کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه قیمت‌گذاری PaaS در وب‌سایت آروان، با ماشین حساب آروان مقدار مصرف خود را به دست آورید.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر به صفحه‌ی سکوی ابری آروان مراجعه کنید و با ویژگی‌ها و سایر امکانات این سرویس ابری آشنا شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.