چطور برای همیشه از شر مشکلات نصب بازی های موبایلی خلاص شویم؟

از شروع قرن 21 تاکنون و با پیشرفت علم و تکنولوژی های روز دنیا بیش از نیمی از مردم سراسر جهان به گوشی های هوشمند دسترسی پیدا کرده اند و این گوشی ها امروزه به محبوب ترین پلتفرم بازی های ویدیویی تبدیل شده اند. شرکت ها و استودیوهای بازی سازی امروزه توجه و تمرکز اصلی خودشان را معطوف به تولید بازی های موبایلی کرده اند و هر ساله هزاران بازی موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی تولید و عرضه می شوند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی دارند که می توانند جذابیت های ویژه ای برای کاربران داشته باشند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگرچه دانلود و نصب بازی های موبایلی کار ساده و راحتی است و معمولا بازیکنان شاهد مشکل و ارورهای خاصی نیستند اما گاهی نیز امکان دارد که گیمرها در هنگام نصب بازی های با ارورها و مشکلات مختلفی مواجه شوند. در ادامه مطلب به بررسی رایج ترین مشکلات و ارورهای نصب بازی ها و راهکارهای برطرف کردن همیشگی آن پرداخته خواهد شد.

رایج ترین مشکلات و ارورهای بازی های موبایلی

همانطور که گفته شد نصب بازی های موبایلی در گوشی های موبایلی کار بسیار ساده ای است و معمولا خطا و ارورهای جزئی مشاهده می شوند. نمی توان یک مشکل و ارور را به تمامی بازی های موبایلی تعمیم داد. مشکل بازی های موبایلی ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد و در یک بازی متفاوت از بازی دیگر باشد. هر کدام از بازی های موبایلی با ویژگی ها و قابلیت های ساختاری منحصر به فردی تولید و عرضه می شوند و ممکن است که مشکل و خطایی که در یکی از بازی ها مشاهده شود در سایر بازی ها به هیچ عنوان مشاهده نشود. از جمله رایج ترین مشکلاتی که ممکن است بازیکنان در هنگام استفاده از بازی های موبایلی با آنها مواجه شوند می توان موارد زیر را عنوان کرد:

نیاز به سخت افزار

بسیاری از بازی های موبایلی از nvidia استفاده می کنند اما امروزه بازی های موبایلی خصوصا بازی های اندرویدی متفاوت شده اند و به سخت افزارهای مختلفی نیاز دارند. تعدادی از بازی ها برای مشخصات سخت افزار Tegra، Spandragon یا Xperia play طراحی شده اند و در هنگام استفاده بر روی گوشی های موبایل با ارور مواجه می شوند.

دانلود دیتاهای اضافی

یکی دیگر از مشکلات و ارورهای بازی های موبایلی دانلود دیتاهای اضافی است. گاهی ممکن است که گیمرها با داده های اضافی در هنگام دانلود و نصب بازی مواجه شوند که در جریان بازی مشکلات و خطاهای مختلفی را به وجود می آورند. در بسیاری از مواقع زمانی که بازیکن اقدام به دانلود بازی می کند فقط می تواند به موتور اصلی بازی دسترسی داشته باشد و برای اجرای آن مجبور خواهد شد که داده های دیگری نیز دانلود کند. معمولا سازنده های بازی این داده ها را برای استقبال بیشتر بازیکنان حذف می کنند و بعد از دانلود فایل اصلی بازی آنها را وادار به دانلود داده های اضافی می کنند.

مشکلات مربوط به پردازنده گوشی های موبایل

امروزه تقریبا اکثر گوشی های موبایل از پردازنده اینتل استفاده می کنند و از آنجایی که بیشتر برنامه ها و بازی ها به زبان جاوا نوشته می شوند ممکن است مشکلاتی در هنگام نصب و اجرای بازی ها ایجاد کنند.

از جمله دیگر مشکلات و ارورهایی که ممکن است بازیکنان در هنگام نصب بازی های موبایل به آنها مواجه شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم کار کردن گوگل پلی استور
  • عدم داشتن فضای کافی در گوشی موبایل
  • عدم دانلود برنامه ها توسط پلی استور
  • دانلود ورژن های قدیمی بازی های موبایلی
  • عدم اتصال به اینترنت در هنگام دانلود، نصب و اجرای بازی های موبایلی
  • نصب بدافزارهای بر روی گوشی های موبایلی
  • عدم اتصال گوشی به اینترنت

تمامی این مشکلات می توانند باعث ایجاد ارورها و خطاهای مختلفی در گوشی های موبایل در هنگام دانلود و نصب بازی های موبایلی شوند.

راهکارهای خلاص شدن از ارورها در هنگام نصب بازی های موبایلی

هر کدام از ارورها و مشکلاتی که در هنگام نصب بازی های موبایلی به وجود می آیند دلایل خاص خود را دارند و بازیکن ابتدا باید بتواند به خوبی این دلایل را پیدا کرده و آن ها را برطرف کند. از جمله بهترین راهکارهایی که بازیکن می تواند برای خلاص شدن از شر ارورهای بازی در هنگام نصب استفاده کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از گوشی موبایلی مناسب

هرکدام از بازی های موبایلی دارای ویژگی های ساختاری مختلفی هستند و لازم است که با پلتفرم گوشی هماهنگی و تناسب داشته باشند تا خطا و اروری مشاهده نشود. بازیکنانی که از بازی های موبایلی استفاده می کنند باید یک گوشی مناسب برای این کار خریداری کنند. به عنوان مثال بازی کالاف دیوتی به دلیل داشتن موتور گرافیکی یونیتی و حجم بالایی که دارد در گوشی های پایین رده نمی تواند به خوبی عمل کند و با قطع شدن و باگ های مختلف همراه خواهد بود.

دانلود بازی ها از مراجع معتبر

همانطور که گفته شد بسیاری از بازی ها در هنگام دانلود داده ها و دیتاهای اضافی مختلفی دارند. بازیکنان باید بازی مورد نظر خودشان را از سایت های معتبر دانلود کنند. همچنین بازیکنان در هنگام دانلود بازی ها باید توجه داشته باشند که از ورژن های جدید بازی استفاده کنند که کمتر دچار مشکل شوند.

به روز کردن گوشی موبایل

آپدیت کردن سیستم عامل گوشی های موبایل می تواند به بازیکنان کمک بکند که در هنگام نصب و اجرای بازی های موبایلی با مشکلات و خطاهای کمتری مواجه شوند.

توجه به فضای خالی گوشی و حافظه آن

هر کدام از بازی های موبایلی دارای حجم مشخصی هستند. بازیکنان باید در هنگام نصب بازی ها بر روی گوشی های موبایل به میزان حافظه و فضای خالی گوشی توجه داشته باشند.

جذب و نصب دوباره برنامه ها یا بدافزارها

همانطور که گفته شد ممکن است که پلی استور گوشی مشکلاتی داشته باشد و امکان دانلود بازی ها را به گیمر ندهد. در این صورت بازیکن می تواند ابتدا نسخه قدیمی را حذف کند و سپس نسخه به روز آن را نصب کند. همچنین ممکن است بازیکن ناخواسته بدافزارهایی را بر روی گوشی خود نصب کرده باشد بنابراین باید ابتدا این بدافزارها را از گوشی خود حذف کند و سپس اقدام به نصب بازی ها و اجرای آن ها بکند.

اطمینان از اتصال اینترنت

بسیاری از بازی های موبایلی برای نصب و اجرا به اینترنت نیاز دارند. بازیکنان باید به این نکته توجه داشته باشند و از اتصال گوشی خود به اینترنت اطمینان داشته باشند.

  • به صورت کلی بازیکنان قبل از دانلود و نصب بازی های موبایلی باید نکات و فاکتورهای مختلفی را مورد توجه قرار دهند و به اصلی ترین خطاهای ممکن بپردازند تا در جریان بازی ها با مشکل و اروری مواجه نشوند.

خدمات سایت ایموجو

سایت ایموجو به عنوان یکی از بهترین، معتبرترین و پربازدیدترین رسانه های تخصصی بازی های ویدیویی و موبایلی شناخته می شود که خدمات ویژه و ارزنده ای به گیمرها ارائه می کند. بازیکنان در این سایت می توانند به خدمات مختلفی از جمله دانلود انواع بازی ها، پوشش اخبار و حواشی به روز دنیای گیم، آموزش بازی ها، بررسی تکنیک ها و ترفند بازی ها، نقد و بررسی بازی ها و برطرف کردن مشکلات و ارورهای بازی ها اشاره کرد. در سایت ترنجی مقاله ای با عنوان کدام بازی موبایلی جذاب تر است؟ کالاف دیوتی یا فری فایر منتشر شده است که می تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد بازی های کالاف دیوتی و فری فایر، مقایسه و نقد و بررسی آنها به بازیکنان بدهد.

جمع بندی نهایی

اگرچه در مقایسه با گذشته ارورها، خطاها و مشکلات مربوط به نصب و اجرای بازی ها کمتر شده است اما هنوز به طور کامل از بین نرفته است و ممکن است که تعدادی از بازیکنان در موقعیت های مختلف دانلود، نصب و اجرای بازی با خطاهای مختلفی مواجه شوند. هر کدام از این خطاها دلایل خاص خود را دارند و بازیکنان باید تلاش کنند که دلیل اصلی این ارورها را پیدا کرده و آنها را برطرف کنند. بازیکنان می توانند در سایت ایموجو از اریج ترین مشکلات بازی ها و راهکارهای حل آنها آگاه شوند و از سایر خدمات این سایت بهره مند شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.