دستگاه های هوشمند چگونه به ما کمک می کنند؟

امروزه ماشین ها و سیستم های مختلفی وارد زندگی ما انسان ها شده اند که هرکدام به نوبه خود بخشی از زندگی ما را به عهده گرفته اند. برخی از این دستگاه ها وظیفه مراقبت از سلامت ما را دارند و برخی دیگر به بهتر شدن و پیشرفت زندگی روزمره مان کمک می کنند. در این بخش دو عدد از دستگاه هایی را که تاثیر بسزایی در سلامت جسمی و همینطور سلامت روحی مان دارند را به شما معرفی می کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دستگاه نوار قلب

برای استفاده از ECG Patch  و همینطور استفاده از دستگاه نوار قلب، پس از خرید دستگاه نوار قلب بیمار باید اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کند. این اپلیکشن امکانات زیادی دارد و به گونه ‌ای طراحی شده که تمامی بیماران از جمله سالمندان به راحتی از آن استفاده کنند. همه نوار قلب‌ های گرفته ‌شده در قسمت تاریخچه ذخیره شده و با انتخاب تاریخ و زمان آن قابل مشاهده است.

این هوش مصنوعی درست مانند یک متخصص قلب عمل می‌کند و از روی نمودار نوار قلب بیماری را تشخیص می‌دهد. اگر شما هم دوست دارید تا متوجه شوید که هوش مصنوعی چگونه به ما کمک می ‌کند تا با خرید دستگاه نوار قلب (ECG) آن را تفسیر کنیم، با ما در این مطلب همراه باشید تا به طور دقیق به بررسی این موضوع بپردازیم.

مختصری در مورد نوار قلب

تست نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (Electrocardiogram) که به اختصار ECG نامیده می‌شود یک تست و نمایش ساده از فعالیت الکتریکی ماهیچه قلب و ضربان آن است. نوار قلبی به کمک قرار دادن الکترود در قسمت های مختلف بدن به دست می‌آید.

این الکترودها فعالیت الکتریکی قلب را ضبط و سپس روی کاغذ به صورت پرینت و ثبت می‌کنند. به کمک این نمودارها می‌توان متوجه مشکلات قلب و آریتمی آن شد. ارزیابی وضعیت قلب به کمک نوار قلب این امکان را فراهم می‌کند تا متخصص قلب عواملی را شناسایی کند که موجب تصلب شرایین می‌شوند. با هوش مصنوعی نوار قلب (ECG) را تفسیر کنید! با هوش مصنوعی نوار قلب (ECG) را تفسیر کنید!

نوارقلب ECG

آشنایی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که به اختصار AI نامیده می‌شود، تکنولوژی و سامانه‌ای است که در آن با هوشمندسازی ماشین‌ها، می‌توان از آن‌ها رفتاری شبیه به فرایندهای فکری انسان و واکنش‌های هوشمند انسانی دریافت کرد. هوش مصنوعی قادر است تا شرایط پیچیده را درک کند، آموزش ببیند و دانش جدید را کسب کند.

هوش مصنوعی و کمک به تفسیر نوار قلب

طبق آخرین پژوهش‌های انجام شده، هوش مصنوعی (AI) قادر است نمودار نوار قلب را تفسیر و تحلیل کند و سپس نتایج حاصل از آن را در اختیار پزشک بگذارد. اگر بخواهیم ببینیم که هوش مصنوعی چطور این کار را انجام می دهد و چگونه به ما کمک می‌کند تا نوار قلب (ECG) را تفسیر کنیم باید بگوییم که این کار به کمک بیش از 2 میلیون دیتایی (داده اولیه) انجام می‌شود که قبلاً به صورت دستی و توسط متخصص قلب تفسیر شده‌اند و اکنون به هوش مصنوعی انتقال داده می‌شوند.

تا این بخش از مطلب در مورد کمک هوش مصنوعی به سلامت جسمی انسان صحبت کردیم. در بخش بعدی در مورد کمک دستگاه ردیاب به سلامت روحی صحبت خواهیم کرد. چرا که به کمک این دستگاه می توانید  هرچیزی را ردیابی کرده و بدون استرس و ضربه روحی شبانه روز خود را سپری کنید.

مختصری در مورد جی پی اس و تاریخچه استفاده از آن

سامانه موقعیت یاب جهانی ترجمه‌ای است که در زبان فارسی برای عبارت Global Positioning System استفاده شده است. به این سامانه به اختصار GPS گفته می‌شود. در توضیح این که GPS چیست و چگونه کار می‌کند باید گفت که این سامانه متشکل از 24 ماهواره‌ای است که در مدار زمین در گردشند.

این ماهواره‌ها اطلاعات دستگاه دارای گیرنده جی پی اس را که شامل موقعیت زمانی و مکانی آن می‌شود، به صورت لحظه‌ای به زمین مخابره می‌کنند. از این قابلیت در زمینه‌های مختلفی از جمله ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، رهیاب‌ها و … استفاده می‌شود، باید این نکته را خاطرنشان کرد که قیمت جی پی اس خودرو با قیمت ردیاب شخصی و دیگر ردیاب ها متفاوت است. اصلی‌ترین وظیفه ردیاب خودرو، دریافت موقعیت مکانی متحرک و ارسال آن در بستر ارتباطی تعریف شده به سرور مرکزی می‌باشد. علاوه بر کارایی اصلی در دستگاه ردیاب X3، قابلیت‌های فراوانی، همچون تشخیص وارد شدن ضربه، باز شدن درب و حرکت خودرو، به منظور افزایش امنیت وسیله نقلیه به عنوان یکی از دارایی‌ های ارزشمند سازمان‌ها در نظر گرفته شده است.

مزایای استفاده از دستگاه نوار قلب ECG - چیکاومزایای استفاده از دستگاه نوار قلب ECG

پروژه GPS نخستین بار در سال 1973 توسط وزارت دفاع آمریکا آغاز شد اما در سال 1993 بود که تمامی 24 ماهواره در فضا مستقر شدند. این پروژه به منظور ردیابی و مکان یابی نظامی استفاده می‌شد اما از سال 1980 میلادی، برای اهداف غیرنظامی پیشرفت کرد و تا حدی پیش رفت که امروزه یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای زندگی روزمره محسوب می‌شود.

بهترین انواع کاربردهای ردیاب جی پی اس

از میان بهترین انواع کاربردهای ردیاب جی پی اس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، در نظر داشته باشید که هرکدام از این کاربرد ها در قیمت جی پی اس آن موثر است.

  • کاربردهای نظامی ردیاب جی پی اس
  • کاربردهای غیرنظامی ردیاب جی پی اس و استفاده از آن در زندگی روزمره
  • کاربردها ردیاب جی پی اس در خودرو
  • کاربردهای ردیاب جی پی اس در صنعت حمل و نقل.

کاربردهای ردیاب جی پی اس برای اشخاص و حیوانات

از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب جی پی اس استفاده از آن برای نظارت بر ایمنی سالمندان و کودکان است. با وجود ردیاب، در صورتی که سالمندی با اختلالات ناشی از افزایش سن مواجه باشد و با خروج از منزل نتواند دوباره بازگردد، کاربر می‌تواند با اطلاع دقیق از موقعیت او، به راحتی او را بیابد یا در صورت لزوم موقعیت لحظه‌ای و دقیق او را به پلیس اعلام کند. این موضوع برای کودکان و حیوانات و کنترل آن‌ها نیز صادق است.

بهترین انواع کاربردهای ردیاب خودرو - چیکاو

بهترین انواع کاربردهای ردیاب خودرو

باید بگوییم شرکت کاوشکام این نگرانی های شما را برطرف کرده است. با مراجعه به وب سایت این مجموعه (www.kavoshcom.com) علاوه بر اینکه می توانید از ویژگی ها و کاربردهای انواع GPS خودرو و دستگاه نوار قلب مطلع شوید، می توانید با دیگر محصولات این شرکت مانند دیتالاگر دما و رطوبت، مودم LTE نرم افزار مدیریت ناوگان و … و ویژگی ها و کاربردهایی که دارند آشنا شوید و محصول مورد نظر خود را با کیفیت و همینطور قیمت مناسب از شرکت کاوشکام آسیا تهیه کنید.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال 1370 توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت. فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.