برای طراحی وب سایت فروشگاهی چه امکاناتی لازم است؟

امروزه بسیاری از افراد تمایل به خرید از سایت های معتبر فروشگاهی را دارند و خرید آنلاین توسط افراد از فروشگاه های آنلاین روز به روز در حال افزایش است. طراحی وب سایت فروشگاهی ضرورتی است که اعتبار تمام کسب و کارهای فعال در اینترنت را برای کاربران مشخص می کند. با طراحی سایت فروشگاهی می توانید مسیری هدفمند را برای کسب و کار خود مشخص کنید و از طریق آن به برنامه و اهداف خود دست پیدا کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی امکانات مورد نیاز برای طراحی سایت بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیش نیازهای طراحی وب سایت فروشگاهی

برای موفقیت در طراحی وب سایت حرفه ای فروشگاه اینترنتی نیاز به تجربه و دانش تخصصی افراد حرفه ای فعال در این زمینه است. آن ها می توانند با توجه به اهداف و برنامه ریزی مشخص، کسب و کار اینترنتی شما را با طراحی سایت حرفه ای رونق ببخشند. با مشخص شدن هدف می توانید تصمیمات درستی در جهت رسیدن به آن ها داشته باشید. پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت حرفه ای فروشگاه آنلاین موارد زیر را شامل می شود:

  • مشخص نمودن اهداف و برنامه ریزی در جهت رسیدن به آن ها
  • بازار هدف و رقبای خود را در زمینه کسب و کار خود شناسایی کنید
  • سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی درستی را انتخاب نمایید
  • مشاوره تخصصی در زمینه طراحی سایت فروشگاهی آنلاین

یکی از اشتباه های بزرگ مشتریان برای راه اندازی و طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین، انتخاب غلط سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی است. سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی را معمولا براساس نوع خدمات و محصولات، نوع طراحی سایت، زبان برنامه ریزی و غیره انتخاب می کنند که با سایر سایت های فروشگاهی تفاوت هایی دارد. زمانی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تصمیم قطعی گرفته اید، در این زمینه باید سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی مناسبی را انتخاب کنید. در واقع سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی امکانات مورد نیاز برای طراحی فروشگاه اینترنتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

فاکتورهای مهم در انتخاب سیستم مدیریت محتوای فروشگاه

برای راه اندازی و ایجاد فروشگاه اینترنتی انتخاب های فراوانی وجود دارد. آن دسته از افرادی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند باید ابتدا با فاکتورهای مهم مدیریت محتوای فروشگاه آشنا شوند. در انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوای فروشگاه فاکتورهایی وجود دارد که شامل مدیریت آسان، خصوصی سازی، گسترش پذیری، قیمت، پشتیبانی، طراحی ریسپانسیو و غیره می شود. نحوه عملکرد سیستم مدیریت محتوا را می توان به بخش هایی چون ایجاد محتوای وب سایت، مدیریت محتوای سایت، انتشار و نمایشمطالب در سایت تفکیک کرد. مدیریت آسان فروشگاه اینترنتی از مهمترین فاکتورهای انتخاب سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی است زیرا نباید برای مدیریت فروشگاهی اینترنتی به دانش یا تخصص خاص احتیاج باشد.

امکانات مورد نیاز برای طراحی وب سایت فروشگاهی

زمانی که صحبت از طراحی سایت فروشگاه آنلاین می شود در واقع منظور سایتی است که تمام امکانات مورد نیاز یک کاربر را برطرف کند و از طرف دیگر کارایی مناسب و بالایی برای کسب و کار شما داشته باشد. سوالی که در این قسمت مطرح می شود این است که برای داشتن سایت حرفه ای فروشگاهی چه امکاناتی لازم است؟ طراحی سایت فروشگاهی محدودیت های زمانی و مکانی مشتریان را از بین می برد و می توانید به صورت شبانه روزی خدمات و محصولات مورد نظر خود را به کاربران ارائه دهید. برخی از امکاناتی که معمولا برای سایت های فروشگاهی الزامی است به شرح زیر می باشد:

  • افزایش یا کاهش قیمت با یک دکمه
  • تعبیه قابلیت های مختلف روش های پرداخت آنلاین و آفلاین
  • قابلیت سیستم موجودی انبار در سایت برای مشخص نمودن موجودی هر محصول
  • دسته بندی حرفه ای و فیلترکردن محصولات براساس فاکتورهای موجود در سایت
  • پنل مدیریت به زبان فارسی جهت ثبت ویژگی محصولات، دسته بندی، اعمال تخفیف و غیره
  • طراحی مسیر خرید و یا دریافت خدمات از سایت فروشگاهی به ساده ترین شکل و کمترین کلیک

گزارشات و تحقیقات انجام گرفته بر روی سایت های فروشگاهی مجازی نشان داده است که طراحی سایت های پیچیده و نامرتب از موفقیت آن ها به شدت می کاهد زیرا نرخ تبدیل سایت فروشگاهی کمک می شود. بهترین طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین، طراحی واضح و ساده ای دارد. برای رسیدن به این اهداف لازم نیست از اطلاعات مورد نیاز برای کاربران مثل عکس، محصول و غیره کم کنیم بلکه باید به این موضوع توجه داشته باشید که از متن یا عکس و تصویرهای ویدیویی بیش از حد در سایت فروشگاهی آنلاین استفاده نکنید زیرا تاثیری ندارد و بیشتر موجب سردرگمی کاربران می شود. پشتیبانی سایت هم پس از این مرحله اهمین زیادی پیدا می کند و باید به آن توجه خاصی داشت.

جمع بندی

برای طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین و افزایش نرخ تبدیل و بازده، مراحل و فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در زمان طراحی سایت به آن توجه شود زیرا بسیار اهمیت دارند و موجب موفقیت فروشگاه اینترنتی می شوند. چنانچه هزینه و زمان لازم را برای طراحی وب سایت حرفه ای فروشگاهی اختصاص دهید تا حد بسیار زیادی به موفقیت در کسب و کار اینترنتی و افزایش کاربر نزدیک شده اید. در کنار این موارد با انتخاب یک شرکت طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و برخورداری از مشاوره تخصصی کارشناسان آن ها می توانید از بروز بسیاری از خطاها در طراحی سایت فروشگاهی بکاهید. شرکت ایران سایت با برخورداری از کادر حرفه ای و باتجربه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی می تواند شما را در زمینه طراحی بهترین وب سایت کمک و راهنمایی کند. چنانچه قصد طراحی هر نوع سایت فروشگاهی را دارید می توانید با مشاورین و کارشناسان ایران سایت از طریق آدرس iransite.com در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.