دو پتنت گوشی های کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی ثبت شدند

همان طور که می دانید کمپانی چینی شیائومی در مقام سومین برند تولید کننده گوشی های هوشمند جهانی قرار دارد. به دست آوردن و حفظ این مقام ضرورت ایده های خلاقانه و نوآورانه را مشخص می کند. در همین راستا دو پتنت گوشی های کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی منتشر شدند. همراه چیکاو باشید.

پتنت های زیادی توسط شرکت شیائومی ثبت شده اند که بسیاری از آنها هنوز به مرحله تولید نرسیده و با آن فاصله دارند. پیش از این گفتیم که شیائومی برای بهبود عملکرد دوربین های خود گوشی با دوربین سلفی چرخان درون نمایشگر طراحی کرده است. در این پتنت تلاش شده است تا به کمک این مکانیزم کیفیت دوربین‌های سلفی درون نمایشگر افزایش یابد.

به نقل از Gizmochina، پتنت گوشی کشویی شیائومی که به تازگی افشا شده است، در ماه ژانویه 2021 میلادی ثبت شده بود. در پتنت های منتشر شده توسط LetsGoDigital که در هفته گذشته به صورت عمومی انتشار یافته، مکانیزم کشویی دو طرفه را با طراحی بسیار خاص می بینیم. سازوکار این طرح بدین صورت می باشد که، دو فریم میانی سمت راست و چپ این گوشی، به یک موتور مکانیکی مجهز شده اند تا نمایشگر جانبی را حرکت دهند. دوربین ها نیز در لبه کشویی جایگذاری شده اند. ذر اصل در یک لبه کشویی این دستگاه نمایشگر و در لبه دیگر دوربین ها و در لبه سمت قرار دارند. 

ظاهرا نمایشگر در لبه سمت چپ و دوربین های اصلی و سلفی در لبه دیگر جایگذاری شده اند. و دوربین سلفی نیز به لبه کشویی منتقل شده که عملا ایده دوربین سلفی پاپ آپ را ارائه کرده است.

به گفته EqualLeaks، پتنت گوشی ماژولار شیائومی نیز با طراحی جذاب به ثبت رسیده است. کاربرد گوشی های ماژولار به این صورت است که به کاربران این امکان را می دهند تا بخشی از گوشی را با قطعه اختصاصی که توسط کمپانی همان برند، تولید شده است را با یکی از قطعه‌های گوشی خود، تعویض کنند.

براساس باز طراحی دقیق این پتنت شیائومی توسط LetsGoDigital، مشخص شد که ماژول‌های اختصاصی این گوشی، در درون جعبه آن قرار گرفته‌ و همراه با آن عرضه می شوند. ماژول های این گوشی پر هزینه با کارایی منحصر به فرد خود، دارای دوربین اصلی سه گانه و نمایشگر ثانویه است،که از زوم دیجیتال با بُرد بالا پشتیبانی می کند.

 

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.