خواص زردچوبه برای پوست

 پوست سالم و پر طراوت برای هر کسی یک رویاست. زردچوبه یکی از راه هایی است که می تواند به احیای پوست کمک کند و به یک روش مراقبت از پوست تبدیل شده است. در ادامه بیشتر در خصوص تأثیر شگفت‌انگیز زردچوبه بر کاهش آکنه و زیبایی پوست صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

درمان آکنه

اگر نگران جوش‌ها یا اسکارهای بجا مانده از آن هستید، زردچوبه راه حل خوبی برای تمام مشکلات مربوط به جوش و آکنه است. ذات آنتی باکتریال زردچوبه، رشد باکتری‌های عامل آکنه را مهار می‌کند. مطالعه‌ای گزارش کرده است که کورکومین زردچوبه، فعالیت باکتری‌های عامل آکنه را متوقف می‌کند. ضمنا خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه برای تسکین علائم آکنه نیز مفید است.

ضمنا زردچوبه خاصیت کنترل کنندگی چربی دارد که باز هم برای کاهش بروز آکنه مفید است. مقدار مساوی زردچوبه و عسل را ترکیب کرده و آن را مستقیما روی قسمت جوش بزنید. بگذارید در طول شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید. می‌توانید یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه را با دو قاشق چایخوری پودر صندل و مقداری شیر مخلوط کرده و خمیر درست کنید و آن را روی تمام صورت‌تان بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هفته‌ای 2 تا 3 بار انجام دهید.

کاهش تیرگی زیر چشم

زردچوبه بارها و بارها خود را به عنوان یک عامل ضد التهاب فوق العاده به اثبات رسانده ‌است. این ادویه محبوب می‌ تواند گردش خون را تحریک کند که این امر به تیرگی زیر چشم و پفی که همراه آن است، پایان می دهد.

از بین بردن منافذ آکنه صورت

اگر آکنه دارید احساس ناراحتی خواهید داشت، مخصوصا زمانی که از چندین درمان، تونر ها و لوسیون ها استفاده می کنید و هیچ کدام تاثیری نداشتند ؛ زمان آن است که از مواد شیمیایی به مواد طبیعی تغییر کنید که اغلب توسط اجداد ما استفاده می شدند.

.ماسک ماست و زردچوبه برای منافذ آکنه یکی از بهترین ماسک های زردچوبه برای پوست های چرب است. باکتری هایش به تسکین پوست و جلوگیری از شکست و پیری و چروک کمک می کنند.

برای تهیه این ماسک، 2 قاشق غذاخوری 1 قاشق غذاخوری ماست، خاک رس، کمی گلاب و زردچوبه را باهم مخلوط کنید و همچنین می توانید پودر چوب صندل را اضافه کنید تا رطوبت رسانی اضافه شود.

خوب مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکنواخت تهیه شود و سپس روی پوستتان بگذارید. 15 دقیقه نگه دارید و با آب سرد شستشو دهید و یک بار در هفته استفاده کنید.

جلوگیری از چروک صورت و دور چشم

طبق مطالعه ای که ژاپنی ها انجام داده اند ، زردچوبه از ایجاد چروک دور چشم و چروک پوست صورت جلوگیری می کند. زردچوبه می تواند باعث جوان سازی پوست شود.

کنترل چربی پوست

داشتن پوست چرب می‌تواند واقعا دردسرساز باشد. چربی اضافی روی لایه‌ی بیرونی پوست معمولا باعث بروز جوش‌های سرسفید و سرسیاه و سایر مشکلات پوستی می‌شود. برای حل عوارض ناشی از پوست چرب، زردچوبه کمک خوبی است.

زردچوبه به طور طبیعی خاصیت کنترل کنندگی چربی را دارد و ترشح چربی اضافی پوست (سبیوم) را کنترل می‌کند. اسیدهای چرب و فیتوسترول‌های موجود در زردچوبه برای تعدیل چربی پوست عالی هستند. مطالعه‌ای نشان داده که عصاره‌ی بدست آمده از ریزوم‌های گیاه زردچوبه را می‌توان برای درمان ترشح چربی اضافی پوست در افرادی که زیاد دچار جوش و مشکلات اینچنینی می‌شوند بکار برد.

کاهش ترک‌های پوستی ناشی از چاقی و لاغری

کاهش و افزایش وزن علت اصلی بروز ترک‌های پوستی است. یک راه‌حل طبیعی برای کنترل این ترک‌ها استفاده از زردچوبه است.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، یک قاشق چایخوری زردچوبه و چند قطره لیمو را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصل را در این نواحی به کار ببرید. این مواد به عمق پوست نفوذ کرده، عملکرد سلول‌های پوستی را بهبود می‌دهد. دو بار در روز از این خمیر استفاده کنید.

درمان ترک کف پا

این ادویه دارای آبرسانی قوی بوده و می تواند در درمان ترک کف پا بسیار موثر باشد. شما می توانید مقداری روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کنید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. مواد آماده شده را بر روی کف پا بمالید و ۱۵ دقیقه بر روی محل مدنظر خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

التیام زخم

خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی زردچوبه با همدیگر می‌تواند زخم‌ را التیام بدهد. ذات ضد عفونی کنندگی زردچوبه نیز از خطر عفونت کم می‌کند..

یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه را در مقدار کافی روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیر درست شود و آن را روزی دو تا سه بار روی زخم بگذارید تا دردش کاهش پیدا کرده و از عفونت آن جلوگیری شود. می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر زرچوبه را در یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و روزی یکبار و به مدت چند روز قبل از خواب بنوشید.

تسکین پوست خشک

فواید زردچوبه می تواند پوست شما را احیا و آب رسانی کند، در حالی که علائم خشکی پوست را نیز کاهش می دهد. این ادویه می تواند فرایند ریختن سلول های مرده از پوست شما را سرعت ببخشد و پوستی سالم و درخشان به شما هدیه کند. این در حالی است که زردچوبه به خوبی از پوست شما محافظت خواهد کرد.

.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.