درآمد تولید محتوا خوب است؟ خلاصه 6 مشاوره شغلی…

امروزه داشتن یک کسب و کار خانگی و آنلاین، آرزوی بسیاری از افراد است، از طرفی با شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از مشاغل، درآمد خود را از دست داده‌اند یا با کاهش درآمدی شدیدی مواجه شده‌اند. تولید محتوا یکی از بهترین و ساده‌ترین شغل‌های آنلاین است که فقط با داشتن یک کامپیوتر امکان پذیر است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا همه افراد قادر به انجام این کار هستند و آیا درآمد حاصل از این کار می‌تواند راضی کننده باشد؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیش از این که به شکل کامل به این سوالات پاسخ دهیم، بهتر است با این شغل، بیش‌تر آشنا شوید، در این شغل، نویسنده یا طراح به تولید انواع محتوای متنی، عکس، فیلم، پادکست و… می‌پردازد و محتواهای تولید شده برای وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درآمد تولید محتوا چقدر است؟

میزان درآمد تولید محتوا، برای افراد مختلف متفاوت بوده و بسته به شرایط خاصی می‌تواند کم یا زیاد شود. کسب درآمد شما از این حرفه، به سطح تخصص، تعداد ساعات کاری، میزان تجربه و سرعت شما در انجام این کار بستگی دارد. در حقیقت هرچه بیشتر و مداوم‌تر در این حرفه فعالیت کنید، می‌توانید تجارب بیشتری کسب کنید و با افزایش میزان تجربه و توانایی در انجام این کار، پیشنهادات کاری بیشتر و بهتری خواهید داشت.

اگر شما مهارت کافی را در این زمینه داشته باشید، می‌توانید کارهایی ساده‌تر با درآمد بیشتر را انتخاب کنید؛ در واقع با افزایش مهارت خود در این حرفه، این شما خواهید بود که تعیین می‌کنید چه کاری را انجام دهید و از قبول کردن چه کاری خودداری کنید.

آیا می‌توان به عنوان یک کار دائمی روی این شغل حساب کرد؟

شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان به فلج شدن تعداد زیادی از مشاغل سنتی منجر شد؛ اما مشاغلی که از قبل، فعالیت خود را به دو شکل آنلاین و سنتی انجام می‌دادند، توانستند در شرایط رکود اقتصادی نیز به کسب درآمد ادامه دهند. راه‌اندازی مشاغل به صورت اینترنتی، نیازمند فراهم کردن شرایط خاصی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید محتوا اشاره کرد. در نتیجه، با وجود درخواست‌های روز افزون برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی، می‌توانید مطمئن باشید که این شغل می‌تواند یک شغل دائمی برای شما باشد.

6 مشاوره شغلی برای شروع و پیشرفت در کار تولید محتوا

برای شروع و پیشرفت در انجام مشاوره شغلی ، به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • پیش از هر چیزی باید کلیات مربوط به تولید محتوا را بیاموزید و با بررسی دقیق محتواهای مختلف تولید شده، یک تصور ذهنی درباره این شغل برای خود ایجاد کنید.
  • مهارت‌های نوشتاری خود را بالا ببرید؛ از آن جایی که محتواهای متنی، رایج‌ترین انواع محتوا در این شغل هستند، باید مهارت‌های نوشتاری و میزان آشنایی خود با ادبیات فارسی را ارتقا دهید.
  • داشتن یک رزومه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا درخواست‌های کاری بیشتری داشته باشید. در این رزومه شما باید شرح کاملی از مشخصات فردی، میزان تحصیلات و سوابق کاری خود را به کارفرما ارائه دهید. اگر سابقه کاری ندارید، می‌توانید از کارفرما بخواهید که یک نمونه کار برای انجام دادن به شما بسپارد.
  • برای حرفه‌ای‌تر عمل کردن، کار با نرم افزارهای مختلف از جمله نرم افزارهای فتوشاپ، ادیت عکس و ادیت ویدیو را بیاموزید. این کار به شما کمک می‌کند که تخصصی‌تر عمل کنید و بتوانید پیشنهادات کاری پر درآمدتری دریافت کنید.
  • توصیه می‌شود که فعالیت‌های خود را به هیچ وجه محدود نکنید و با انتشار مطالبی درباره حوزه فعالیت‌تان، برندسازی شخصی کنید؛ به این ترتیب، افراد بیشتری توانایی‌های شما را خواهند شناخت و شما می‌توانید به یک شخص تاثیرگذار در حرفه خودتان تبدیل شوید.

مشاوره کاری با وب سایت دکتر ویز

اگر می‌خواهید به تازگی وارد این حرفه شوید، یا قصد دارید کار خود را در این حرفه گسترش دهید و برای خودتان یک شرکت کاری یا آژانس محتوایی راه اندازی کنید، وب سایت دکتر ویز می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. وب سایت دکتر ویز شما را در نحوه شروع کار تولید محتوا و نیازهای اولیه برای انجام این کار راهنمایی می‌کند. همچنین اگر شما به فکر گسترش شغل خود هستید، مشاوره‌های تخصصی دکتر ویز در زمینه اصول راه‌اندازی شرکت، پیشنهاد اسم شرکت، نحوه دریافت کار بیشتر، افزایش درآمد و… شما را یاری خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.