نقص امنیتی موجود در مودم های کوالکام امکان ضبط تجای را برای هکر ها فراهم می کرد

گفته شده است که نقص امنیتی موجود در مودم های 4G‌ ،3G ،2G و حتی 5G کوالکام از نظر تئوری اجازه سرقت مکالمات تلفنی کاربران را به هکر ها می داده است. کوالکام اعلام کرده است که از ماه پیش این نقص امنیتی را رفع کرده است. همراه چیکاو باشید.

به گزارش مؤسسه‌ی امنیتی چک پوینت، نتیجه ی پژوهش های این موسسه نشان می دهد که، نقص امنیتی موجود در مودم مرکز موبایلی (MSM) کوالکام امکان سو استفاده از ضبط تماس‌های تلفنی و انجام کارهای دیگر را برای کاربران به وجود آورده است.

به گزارش GsmArena، این آسیب پذیری جدی با ارسال پیامک توسط هکر آغاز می شود. سپس امکان گوش‌دادن به تماس‌های صوتی و خواندن پیام‌ها و حتی بازکردن قفل سیم‌کارت برای دور‌زدن تمامی محدودیت اعمال‌شده‌ی اپراتورها برای هکر فراهم می شود. با توجه به اینکه حدود 30 درصد گوشی های هوشمند از مودم کوالکام بهره می برند هدف بالقوه هکر ها بوده اند. کاربران می بایست اقدام به نصب جدید ترین نسخه به روزرسانی امنیتی روی گوشی هوشمند خود کنند.

براساس اطلاعیه رسمی که کوالکام برای تامز گاید ارسال کرده است، به‌روزرسانی رفع‌کننده‌ی نقص امنیتی MSM را دسامبر 2020 (آذر و دی 1399) منتشر شده است. گرچه هیچ کدام از به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید که در ماه‌های اخیر منتشر شده اند، به رفع‌ این باگ اشاره نکرده‌اند اما احتمال میرود که از این تاریخ ( آذر و دی 1399) این نقص امنیتی حل شده باشد. گوگل قصد دارد تا در آپدیت امنیتی ژوئن 2021 (خرداد و تیر 1400) جزئیات این آسیب‌پذیری را برای عموم اعلام کند.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.