تنها 12 درصد از کاربران iOS 14.5 اجازه ردگیری داده هايشان را صادر کرده اند

براساس آمارهای غیر رسمی منتشر شده، اعلام شده است که تنها 12 درصد از کاربران iOS 14.5 در جهان و 4 درصد از کاربران آمریکایی پس از فعال سازی قابلیت ATT، مجوز رهگیری داده هایشان را صادر کرده اند. همراه چیکاو باشید.

از زمان معرفی رسمی App Tracking Transparency (ATT) برای کاربران iOS 14.5 ، پیش بینی می شد که تعداد بسیار زیادی از کاربران اجازه رهگیری اطلاعات خود را ندهند و به همین علت ضرر زیادی را به صنعت تبلیغات آنلاین هدفمند و به تبع آن، شرکت‌های وابسته وارد کنند. همچنین ATT موجب تاثیرات منفی محسوسی روی کمپانی های مانند فیسبوک و اینستاگرام شده است. به همین علت فیسبوک در گروه منتقدان این قابلیت قرار دارد. قابلیت ATT یک پنجره‌ ی شناور است که بعد از نصب جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل ( سیستم عامل iOS 14.6)، برای کاربران نمایش داده می شود. تمامی اپلیکیشن‌ها وظیفه دارند پیش از شروع به پایش داده‌های کاربران، نوتیفیکیشن ATT را نمایش بدهند و اجازه صریح برای پایش اطلاعات و داده های کاربران را دریافت کنند.

به نقل از GsmArena، داده های منتشر شده از مؤسسه‌ی پژوهشی Flurry Analytics، میزان استقبال کاربران آیفون از قابلیت ATT را نشان می دهد. بیش از یک میلیون اپلیکیشن موبایل میزبان سرویس های تجزیه و تحلیل Flurry Analytics می باشند و  و هر ماه داده‌های تجمعی بیش از دو میلیارد دستگاه موبایل در سراسر دنیا را جمع آوری کرده و ارائه می دهند.

براین اساس تنها حدود 12 درصد از کاربران جهانی آیفون، بعد از نصب iOS 14.5، برای اپلیکیشن‌هایی که نوتیفیکیشن ATT را نشان می‌دهند مجوز ردگیری داده‌هایشان داده اند. این عدد برای کاربران آیفون ساکن در ایالات متحده تنها چهار درصد گزارش شده است. چنانچه کاربران این امکان را فراهم نکند، اپلیکیشن قادر به شناسایی کاربر نبوده و به همین دلیل نمی تواند تبلیغات هدفمند را روی صفحه نمایش دستگاه نمایش دهد. در اصل با فراهم نکردن این امکان فیسبوک متوجه سرچ های اخیر شما در گوگل نمی شود تا بر همان اساس برای شما تبلیغات هدفمند و مرتبط با نیاز های شما را نمایش دهد. در این صورت تبلیغات به شما نمایش داده می شود اما به صورت هدفمند نمی باشد.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.