تعداد کاربران ویندوز 10 با رشد سالانه 300 میلیون به 1.3 میلیارد نفر رسید

براساس گزارش مالی سه ماهه اول سال 2021 مایکروسافت، تعداد کاربران ویندوز 10 با رشد سالانه 300 میلیون نفر به عدد 1.3 میلیارد نفر رسید و توانست رکورد جدیدی را برای این ویندوز به ثبت برساند. همراه چیکاو باشید.

در ماه مارس 2021 مایکروسافت اعلام کرد که تعداد کاربران Windows 10 از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد. هم اکنون در جلسه مالی این شرکت اعلام شده است که تعداد کاربرانش با رشد 300 میلیون نفری به همراه بوده اند و تعداد کاربرانی که از ویندوز 10 استفاده می کنند از مرز 1.3 میلیارد گذشت.

مایکروسافت در ادامه توضیح داد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای لپ تاپ و دسکتاپ و به طور کلی سیستم های خانگی افزایش یافت تا افراد برای ادامه کار و تحصیلات خود بتوانند از آن استفاده کنند. سرانجام تقاضا برای سیستم های ویندوز خانگی تا جایی که افزایش یافت که در هفته‌های آغازین قرنطینه قفسه‌ی اکثر فروشگاه‌ها از کامپیوتر خالی شد. به همین دلیل گزارش مالی منتشر شده از این کمپانی در فصل اول سال میلادی جاری بیش از حد انتظار همه بود.

طبق پیش بینی های مختلف انتظار می رفت که درآمد این شرکت در نهایت 41.03 میلیارد دلار باشد اما این رقم به عدد 41.7 میلیارد دلار رسید. همچنین سود خالص کمپانی Microsoft در فصل اول سال 2021 نسبت به سال گذشته با رشد 44 درصدی همراه بود و به 15.5 میلیارد دلار رسید. بر اساس آمار های منتشر شده راهکارهای ابری مایکروسافت درآمد ۱۷٫۷ میلیارد دلاری را برای این شرکت به دست آورده است. همچنین سرویس‌های مایکروسافت 365 و آژور نیز تاثیر چشمگیری بر افزایش درآمد این کمپانی داشته اند. 

همچنین درآمد واحد بهره وری و عملیات تجاری Microsoft که شامل محصولات مختلفی می شود نیز با رشد سالانه 12 درصد به رقم 13.6 میلیارد دلار رسیده است. طبق آمار این شرکت در بخش های دیگری نیز عملکرد خوبی داشته است. درآمد سرویس‌های تجاری آفیس و سرویس‌های ابری وابسته با رشد  14 درصدی ، درآمد سرویس‌های مصرفی آفیس و سرویس‌های ابری وابسته با رشد پنج درصدی ، درآمد لینکدین با رشد 25 درصدی درصد و درآمد سرویس‌های داینامیکس و سرویس‌های ابری وابسته با رشد 26  درصدی  همراه بوده است.

اعلام شده است که درآمد مایکروسافت در بخش سایر خدمات پردازشی به 13 میلیارد دلار و در بخش درآمد ویندوز به کمک تولیدکنندگان کامپیوتر شخصی و سرویس‌های تجاری ویندوز 10 درصد رشد کرده است.

34 درصد درآمد از زمینه محتوا و سرویس‌های ایکس‌باکس و 17 درصد درآمد به لطف تبلیغات مایکروسافت کسب شده است.

در نهایت محصولات سرفیس  رشد 12 درصدی و واحد ابر هوشمند با رشد 23 درصدی را به ارمغان آورده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.