ابر ماه یا ماه صورتی فردا در سراسر دنیا قابل رؤیت خواهد بود

فردا ابرماه مهمان آسمان ها می شود. به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارشناس نجوم اعلام کرده است که فردا، سه شنبه، ابر ماه که ماه صورتی نیز نامیده شده است، در آسمان سراسر دنیا قابل رؤیت خواهد بود. ماه صورتی با اندک اندازه‌ای بزرگتر و پرنورتر فردا مهمان  آسمان ها است. همراه چیکاو باشید.

جعفری زاده اعلام کرده است مه در تاریخ سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه شاهد طلوع ماه کامل در ساعت 20:15 دقیقه به وقت تهران خواهیم بود. وی در ادامه صحبت های خود افزود که در شامگاه سه‌شنبه شاهد رؤیت ماه صورتی در آسمان خواهیم بود.

وی در ادامه افزود که در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه در ساعت 19:58 دقیقه ماه در نزدیکترین فاصله خود با زمین قرار می گیرد. این فاصله به میزان ۳۵۷ هزار و ۴۲۹ کیلومتر می باشد، در این زمان قطر زاویه‌ای ماه ۳۳.۴ دقیقه قوسی است.

جعفر زاده در ادامه توضیح داد که فردا ماه اندکی بزرگتر، به اندازه 7 درصد، بوده و نور آن نیز 16 درصد بیشتر است. بنابراین نمی توان انتظار یک ماه بزرگ و عجیب را داشت.

وی در ادامه درباره مفهوم ماه صورتی هم توضیح داد که این عنوان بدین معنا نیست که ماه به رنگ صورتی دیده می شود اما این عنوان از گل‌های صورتی رنگی که در آمریکا در ماه آپریل رشد می‌کنند، گرفته شده است.

این کارشناس نجوم در ادامه افزود که طلوع این ابر ماه جذاب فردا با چشم قابل رؤیت است اما نکته قابل توجه این است که ماه فردا مثل همیشه طلوع خواهد کرد اما با درصد نور بیشتر و کمی بزرگ تر که این تفاوت تنها با ابزار‌های رصدی و عکاسی  قابل مشاهده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.