رشد 80 درصدی فروش گوشی های هوشمند شیائومی

امروز، شیائومی برنامه خود در مورد مالکیت معنوی، استانداردها و نوآوری های خود در فناوری را اعلام کرد. همچنین این شرکت از متخصصان در زمینه های مختلف برای همکاری دعوت به عمل آورد. این شرکت فاش کرد در زمینه حقوق مالکیت معنوی دستاوردهای بسیار مهمی داشته است. طبق گفته شیائومی تا پایان سال گذشته میلادی این شرکت 19000 اختراع را در سراسر جهان ثبت کرده كه تقریبا نیمی از این اختراعات خارج از چین ثبت شده است. همراه چیکاو باشید.

همچنین تا پایان سال گذشته میلادی شیائومی 27000 درخواست برای ثبت علائم تجاری (trademarks) را در سراسر جهان داده بود. برنامه های تجاری شیائومی بیش از 160 کشور را در سراسر جهان را پوشش می دهد. از لحاظ شاخص نوآوری در استاندارد های جدید نیز شیائومی با کسب از 100 استاندارد در چین از این لحاظ در جایگاه نخست ایستاده است. علاوه بر این بنا بر ادعای شیائومی این شرکت شاخص های 15گانه استاندارد 5G در رده اول قرار دارد. شیائومی اظهار داشته که همچنان در زمینه فناوری پیشرو خواهد بود و متعهد می شود که در زمینه فناوری بیشتر فعالیت کند.

شیائومی غول نوظهور صنعت گوشی های هوشمند

گزارش اخیر Strategy Analytics عملکرد کمپانی ها را از نظر میزان حمل و نقل محصولات در سه ماهه اول سال 2021 نشان می دهد. در این سه ماهه، حمل و نقل جهانی تلفن های هوشمند به 340 میلیون واحد رسیده است. این در واقع 24٪ نسبت به سال گذشته رشد را نشان می دهد و از سال 2015 بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است. البته تعجب آور است که می بینیم پس از همه گیری ویروس کرونا خرید تلفن های هوشمند افزایش یافته است. البته با توجه به افزایش چشمگیر پوشش 5G  نتیجه کاملاً تعجب آور نیست.

از نظر عملکرد سازندگان گوشی همراه، سامسونگ با سهم 77 میلیون دستگاه همچنان در راس آنها قرار دارد. سهم غول کره ای 23٪ از کل صادرات و رشد سالانه 32٪ را نشان می دهد. اپل با حجم 57 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. این مقدار نشان دهنده افزایش 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت چند ملیتی آمریکایی نیز 17 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. جالب است که شیائومی با فروش 49 میلیون دستگاه در رده سوم است. این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش را نشان می دهد. بعلاوه، این تولید کننده چینی 15٪ سهم بازار را در اختیار دارد. اوپو با فروش 38 میلیون دستگاه 11 درصد سهم بازار را در اختیار داشته و در رتبه چهارم قرار دارد. vivo یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی با فروش 37 میلیون دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.