راهنمای جامع خرید جعبه آتش نشانی

شرکت ساخت جعبه آتش نشانی و فایر باکس مزینانی از نخستین مراکز تولید جعبه آتش نشانی به صورت تخصصی و  مدرن می باشد که با تولید محصولات مختلف با کارایی منحصر بفرد، سعی در بهینه سازی این محصول دارد. مزینانی علاوه بر فعالیت های تولیدی، در زمینه ارتقا سطح اطلاعات کاربران سایت و مشتریان خود تلاش های فراوانی داشته و مقالات مختلفی را در زمینه تجهیزات آتش نشانی و مسائل مرتبط منتشر کرده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از ابزارهایی که برای هر ساختمان به خصوص ساختمان‌های بزرگ، لازم و ضروری است، جعبه‌ آتش‌نشانی یا fire box است.

نکات مهم در زمان خرید جعبه‌های آتش‌نشانی

اگر بخواهید به خرید یکی از این جعبه‌ها اقدام کنید، شاید این سوال برایتان پیش آید که در هنگام تهیه‌ی جعبه‌های فایرباکس چه نکاتی را باید رعایت کنیم و یک جعبه‌ی آتش نشانیِ استاندارد، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در این متن به طور مختصر و مفید در مورد خرید و انتخاب جعبه‌های آتش‌نشانی راهنماییتان می‌کنیم.

جنس جعبه‌های آتش‌نشانی

اولین نکته‌ای که باید در هنگام تهیه‌ی جعبه‌های آتش‌نشانی توجه کنیم، جنس بدنه‌ی آن‌هاست که علاوه بر زیبایی و ظاهر مناسب، مقاومت کافی هم داشته باشد مثلا بتواند در برابر رطوبت بالا و بارندگی، مقاومت کند، ظاهرش زیبا بماند و دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نشود. الان یک علامت سوال بزرگ در ذهنمان ایجاد می‌شود که این جعبه‌ها از چه جنسی ساخته شده باشند، بهتر است؟ مناسب‌ترین جنس برای جعبه آتش‌نشانی استیل ضد زنگ است که به آن فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل هم گفته می‌شود و به دلیل میزان آهن کمی که در آن‌ها به کار رفته است، مقاومتشان در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی بالا است.

 

ضخامت بدنه جعبه‌های آتش نشانی

یکی از موارد مهم در هنگام خرید جعبه‌های آتش نشانی، ضخامت آن‌هاست و بهترین ضخامت برای بدنه‌ی فایرباکس‌ها 1 تا 1.5 میلی متر است. به هر حال فایر باکس‌ها مانند لوازم دکوری و ویترینیِ منزل نیستند که بعد از مدتی نیاز به تنوع داشته باشید و بخواهید آن‌ها را تغییر دهید، بلکه از جمله وسایلی هستند که موقع خرید باید دقت زیادی کنید تا یکی از آن‌ها برای یک عمر کفایت کند و کارایی لازم را داشته باشد. ضخامت بدنه‌ در افزایش عمر فایرباکس‌ها موثر است زیرا باید در برابر آسیب دیدن، خوردگی و دفرمه شدن در برابر فشار و… استحکام کافی را داشته باشد و از تجهیزات و ابزارهای داخلش هم محافظت کند.

تجهیزات درون فایرباکس

حتما شما هم در هنگام خرید هر وسیله‌ای که به صورت سرویسی یا جعبه‌ای باشد، این نکته برایتان مهم است که همه‌ی تجهیزات لازم را داشته باشد. در مورد خرید جعبه‌ی آتش‌نشانی هم این امر صدق می‌کند، چون باید شامل تمام تجهیزات ضروری لازم برای مقابله با حریق باشد.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع تجهیزات و جعبه آتش نشانی به سایت گروه مزینانی مراجعه و پس از مطالعه ویژگی های هر محصول با خیالی آسوده جعبه آتش نشانی مورد نظر خود را خریداری نموده و  امنیت و آسایش خیال را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

ابزارهای لازم و ضروری درون جعبه‌ آتش‌نشانی

از ابزارهای موجود در جعبه های آتش نشانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قرقره

قرقره که در جعبه های آتش نشانی نصب شده است، به لوله‌ی آب درون جعبه متصل می‌شود و دارای شیلنگ و سر نازل می باشد که  وظیفه‌ی ‌آن، آب‌رسانی به شیلنگ برای مهار کردن آتش‌سوزی است.

شلنگ‌ آتش نشانی

شیلنگ فایرباکس، یک شیلنگ با فشار آب زیاد است که برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود و آب را به آب‌فشان منتقل می‌کند و بهتر است جنسش از مواد نسوز و ضدآتش‌سوزی باشد.

خاموش کننده

معمول‌ترین خاموش‌کننده‌ای که به ذهن هر یک از ما خطور می‌کند، کپسول آتش‌نشانی است. در هنگام خرید آن‌ها حتما باید به مکانیزم عملکرد، جنس و ضخامت بدنه، طول پرتاپ و زمان تخلیه و… دقت زیادی نمود.

سایر وسایل و تجهیزاتی که برای اطفاء حریق ضروری هستند و هنگام خرید جعبه‌ی آتش نشانی باید به آن‌ها دقت زیادی شود، اتصالات، نازل، آچار کوپلینگ، شیرهای آتش نشانی و … است.

نصب فایرباکس یا جعبه‌های آتش نشانی

یکی از نکات مهم و ضروری که بعد از خرید و تهیه‌ی فایرباکس‌ها باید به آن توجه کنیم، نحوه‌ی نصب جعبه‌های آتش‌نشانی است. در زمان نصب این جعبه‌ها  باید به موارد مختلفی مثل محل مناسب برای نصب، حالت قرارگیری جعبه، قرار گرفتن تجهیزات داخل آن، باز و بسته شدن درب جعبه و فاصله‌ از کف ساختمان تا فایرباکس و… دقت کنید. و در نهایت باید بگوییم که با در نظر گرفتنِ مواردی که به آن اشاره کردیم، می‌توانید نسبت به خرید و نصبِ جعبه‌های آتش نشانی اقدام کنید.

مزینانی با سابقه ای به طول نیم قرن در زمینه ی تولید فایر باکس، دارنده ی گواهینامه ایزو 9001 بوده و از اعضای انجمن کیفیت ملی در زمینه ی تولید می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جعبه های آتش نشانی تولیدی در گروه مزینانی و خدمات ارائه شده با کارشناسان مزینانی در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.