آی مک جدید اپل در رویداد Spring Loaded معرفی شد

ای مک های جدید اپل در رویداد اخیر اپل با تراشه M1 و طراحی مدرن در رنگ بندی متنوع رونمایی شد. همچنین در این رویداد یک کی‌برد و ماوس و ترک‌‌پد جدید که از نظر رنگ بندی متناسب‌ با کامپیوتر ها بهره می برند نیز معرفی شدند. همراه چیکاو باشید.

در کنفرانس رونمایی محصولات جدید اپل شاهد رونمایی iMac بودیم. این کامپیوتر رومیزی برخلاف گذشته به‌جای پردازنده‌های اینتل با پردازنده اپل‌ سیلیکون ارائه می شود.

طراحی این دستگاه شباهتی با آیپد پرو دارد. در لبه های آن به جای انحنا از فلت استفاده شده است. حاشیه ها به صورت باریک تر طراحی شده اند و اندازه صفحه نمایش به 24 اینچ رسیده است. ضخامت این محصول 11.5 میلیمتر اعلام شده و دو فن خنک کننده بسیار کوچک در این کامپیوتر تعبیه شده است. 

از دیگر ویژگی های آی مک جدید اپل می توان به وضوح صفحه نمایش 4.5K و تجهیز نمایشگر به فناوری True Tone برای تنظیم میزان گرمی رنگ ها اشاره کرد.

به گفته اپل این کامپیوتر رو میزی با شش اسپیکر قدرتمند و با کیفیت، میکروفن بسیار خوب و دوربین بسیار عالی ساخته شده است.

همان طور که پیش تر گفتم، در این دستگاه از تراشه 8 هسته ای M1 استفاده شده است. به لطف این تراشه، دستگاه در کمتر از یک ثانیه بالا می آید. همچنین قدرت پردازش این محصول 85 درصد و قدرت پردازش گرافیکی 2 برابر سریع تر و در زمینه هوش مصنوعی 3 برابر سریع تر از نسل قبلی خود، گزارش شده است.

به درخواست کاربران دوربین های به کار گرفته شده در آی مک جدید اپل، ارتقا یافته اند و امکان تماس ویدئویی با کیفیت را فراهم می کنند. به این صورت که رزولوشن دوربین به 1080p ارتقاء یافته و حسگر دوربین نیز بزرگ‌تر شده است.

در مدل پایه دو پورت USB 4 و در دو مدل غیر سفارشی، 2 پورت USB 3 نیز جایگذاری شده است. همچنین در مدل پایه، رم 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی SSD، در اندازه 256 گیگابایت و تراشه 7 هسته ای گرافیکی M1 دیده می شود. در مدل های غیر سفارشی نیز رم 8 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت به کار گرفته شده است.

نسخه پایه آی مک جدید اپل با قیمت 1299 دلار و دو مدل غیر سفارشی دیگر با قیمت های 1499 و 1699 از تاریخ 30 آوریل به فروش می رسند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.