اپل TV 4k معرفی شد

محصول جدید دیگری از شرکت اپل معرفی شد. اپل تی وی با پشتیبانی از ویدیو 4K HDR با نرخ‌های فریم بالاتر و تراشه A12 Bionic و ریموت جدید با قابلیت های پیشرفته رونمایی شد. همراه چیکاو باشید.

پس از شایعات و گمانه زنی های مختلفی که درباره این  ستاپ باکس اپل وجود داشت بالاخره اپل از ایم محصول پرده برداشت. این محصول به عنوان ششمین نسل از خانواده خود شناخته می شود. از نظر ظاهری تفاوتی بین این دستگاه و سری های قبلی به چشم نمی خورد اما این محصول در بخش فنی ارتقا یافته است.

به لطف مجهز شدن این محصول به تراشه A12، کلیه بازی های موجود در اپ استور و اپل آرکید در این دستگاه اجرا می شود. از دیگر قابلیت های Apple TV 4k می توان به پشتیبانی از فناوری HDR در کنار Dolby Vision اشاره کرد. در نتیجه این محصول امکان پخش ویدئو های HDR با فرمت‌های Dolby Vision و HDR10 را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد و به راحتی قادر به انجام آن می باشد.

نکته قابل توجه برای دارندگان آیفون 12 این است که در صورت تهیه اپل تی وی می توانند از طریق ایرپلی، ویدیوهای خود را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کنند.

 قابلیت جالب دیگری که توسط مهندسان کمپانی اپل برای این محصول جدید در نظر گرفته شده است، امکان کالیبره کردن تصویر پخش شده روی تلویزیون است. کاربران می توانند تصویر در حال نمایش روی تلویزیون را به کمک حسگرهای آیفون خود کالیبره کنند. زمانی که آیفون در فاصله یک اینچی تلویزیون قرار بگیرد، رنگ های که در تصاویر در حال پخش صفحه نمایش وجود دارند، با طیف رنگ استاندارد سینما مقایسه می شوند. سپس دستگاه پس از دریافت اطلاعات و انجام مقایسه، خروجی ویدئو را با رنگ های دقیق تر و کنتراست بیشتر نمایش می دهد. به کمک این قابلیت کاربران از کالیبره کردن تصاویر بی نیاز می شوند.

ریموت اپل تی وی جدید که ریموت سیری نام دارد به ترم پد مجهز شده و با یک طراحی کاملا جدید ارائه می شود. جنس بدنه این ریموت از نوع آلومینیوم بازیافتی می باشد. دکمه پاور و دکمه تغییر صدای این دستگاه برای تلویزیون نیز کاربرد دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده اپل تی وی جدید در دو نسخه مختلف از ماه می روانه بازار می شود. نسخه اول با حافظه 32 گیگابایت و قیمت 179 دلار و نسخه دوم با حافظه 64 گیگابایت و قیمت 199 دلار به فروش می رسند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.