امکان ضبط تماس های ناشناس توسط برنامه Google Phone میسر شد

گوگل قبلا ویژگی ضبط مکالمه را فقط برای شماره هایی که در لیست مخاطبین شما ذخیره شده اند ارائه داده بود، اما با آپدیت جدید اکنون می توانید تماس های وارده از شماره های ناشناخته ضبط کنید. همراه چیکاو باشید.

اکنون برنامه google phone به کاربران امکان می دهد تماس های ناشناس را ضبط کنند. پیش از این گوگل فقط امکان ضبط مکالمه را برای شماره های موجود در دفترچه مخاطبین ارائه داده بود، اما اکنون می توانید تماس های وارده از شماره های ناشناخته را نیز ضبط کنید. البته باید در نظر داشت ویژگی جدید برای برخی از کاربران google phone فعال شده است. همچنین قابلیت ضبط مکالمه شماره ناشناس برای همه کشورها مجاز نیست. به طور مثال این قابلیت در هند فعال شده است.

XDA developers برای اولین بار این ویژگی را در ژانویه گزارش کرده است. البته چند ماه طول کشید تا گوگل این ویژگی را برای کاربران عمومی عرضه کند. بنابراین اگر این ویژگی را فعال کنید، می توانید به طور خودکار تماس ها از شماره های ناشناس را ضبط کنید.

با این حال، اگر فکر می کنید می توانید مکالمه را مخفیانه ضبط کنید، بسیار اشتباه می کنید. هنگامی که فرآیند ضبط به طور خودکار شروع می شود، تماس گیرنده اخطار شروع ضبط را دریافت می کند. از این ویژگی می توان برای یادداشت برداری در صورت انجام مصاحبه تلفنی استفاده کرد. اما اگر بخواهید مخفیانه جزئیات تماس را ضبط کنید ممکن است موفق نباشید. گوگل به کاربران خود گفته که از این ویژگی تنها در صورت لزوم استفاده کنند. در بعضی کشورها، به دلیل قوانین حریم خصوصی، ممکن است قابلیت ضبط تماس در دسترس نباشد. اما تاکنون چنین قوانینی در هند وضع نشده است.

البته فعلا این قابلیت برای تلفن های شیائومی و نوکیا فعال شده است. بنابراین اگر از گوشی های اندرویدی دیگری استفاده می کنید، ممکن است به این ویژگی دسترسی نداشته باشید. ماه می سال گذشته میلادی، نوکیا این ویژگی را به طور رسمی برای کاربران Android One عرضه کرد. Juho Sarvikas، مدیر ارشد HMD Global در بیانیه ای گفته بود: “این ویژگی از استقبال بالایی توسط کاربران هندی برخوردار بوده است و ما خوشحالیم که امروز بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند Nokia از این قابلیت استفاده می کنند.”

قابلیت ضبط تماس توسط Google Phone - چیکاو

نحوه فعال سازی ضبط مکالمه توسط برنامه Google Phone

اما برای چگونگی فعالسازی قابلیت ضبط تماس شماره های ناشناس به روش زیر عمل کنید:

– اگر هنوز برنامه را ندارید، برنامه google phone را بر روی گوشی خود بارگیری کنید.

– برنامه google phone را باز کنید و بر روی منوی سه نقطه ای در بالا سمت راست ضربه بزنید.

– به تنظیمات بروید و سپس گزینه ضبط تماس انتخاب کنید.

– گزینه Always Record را انتخاب کرده و سپس گزینه Now را فعال کنید.

منبع indiatoday
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.