احتمالا شرکت های شیائومی و اوپو تراشه اختصاصی 5G برای موبایل تولید کنند

گفته می شود که شرکت های شیائومی و اوپو مانند گوگل در حال کار بر روی تراشه‌ای اختصاصی با  پشتیبانی از فناوری 5G هستند. همراه چیکاو باشید.

به نظر می رسد که سیستم-روی-چیپ شیائومی و اوپو از شبکه‌ی sub-6GHz 5G پشتیبانی کند. در گزارشی که هفته گذشته منتشر شده بود، دیده شد که گوشی پیکسل 6 از سیستم-روی-چیپ اختصاصی گوگل پشتیبانی می کند. این محصول با همکاری دو شرکت سامسونگ و گوگل طراحی شده است.

گزارش جدید منتشر شده در اندروید سنترال، حاکی از آن است که، در سال میلادی جاری، گوگل تنها برندی نیست که تراشه اختصاصی را جایگزین تراشه کوالکام کرده است.

گفته می شود که دو شرکت شیائومی و اوپو کار خود را بر روی تراشه اختصاصی با پشتیبانی از فناوری 5G و  شروع کرده اند. در این تراشه از شبکه‌ی sub-6GHz بهره گرفته شده است. انتظار می‌رود که این تراشه، اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2022 میلادی ارائه شود.

همچنین گزارش شده است که تراشه‌ساز فب‌لس Unisoc نیز قصد دارد تراشه موبایلی خود را که به فناوری 5G مجهز شده است در رقابت مستقیم با کوالکام و مدیاتک معرفی کند.

شیائومی پیش از این نیز، در سال 2017 میلادی، بر روی تراشه ای با نام Surge S1 کار کرده بود. این تراشه برای گوشی Mi 5C طراحی شد. در ماه گذشته نیز شاهد معرفی تراشه جدید شیائومی با نام Surge C1 بودیم. که با عنوان نوعی پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی ارائه شد. بنابراین، این کمپانی چینی در زمینه تولید و طراحی تراشه بی تجربه نمی باشد.

گرچه کمپانی OPPO تاکنون تراشه ای نساخته است اما گفته می شود که این کمپانی نیز با همکاری با ریلمی و وان پلاس قصد تولید تراشه اختصاصی داشته اند. 

همان طور که می دانید تولید تراشه اختصاصی توسط کمپانی شیائومی و اوپو وابستگی این دو شرکت را به کوالکام و مدیاتک کم می کند اما ارتباطات این شرکت ها ادامه خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.