سامسونگ در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار گوشی های هوشمند است

پس از فروش نا امیدکننده گوشی Galaxy S20، سامسونگ با گوشی Galaxy S21 به میادین بازگشت. گزارشات حاکی از آنست که گلکسی S21 فروش بهتری نسبت به نسل قبلی خود در ایالات متحده داشته است. همچنین فروش این گوشی در کره جنوبی 30٪ رشد داشته است. انتشار گزارش درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال 2021 نیز موید این موضوع است. اما با این حال، به نظر می رسد این شرکت هنوز با مشکلات بزرگی در بخش گوشی های هوشمند خود، به خصوص پس از عرضه آیفون 12 دست و پنجه نرم می کند.

طبق گزارش جدید موسسه Counterpoint Research، در ژانویه 2021 فقط دو گوشی سامسونگ در لیست ده گوشی هوشمند پرفروش جهان وجود دارد. Galaxy A21s در جایگاه هفتم و Galaxy A31 در مقام نهم قرار دارد. در این لیست شش گوشی متعلق به اپل است که چهار گوشی آن در ابتدای لیست قرار دارند. آیفون 12 لقب پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان را از آن خود کرد، در حالی که آیفون 12 پرو مکس، آیفون 12 پرو، آیفون 11، آیفون 12 مینی و آیفون SE 2020 به ترتیب در رده های دوم، سوم، چهارم، هشتم و دهم قرار گرفتند.

اپل و شیائومی در حال کسب سهم بازار سامسونگ هستند

حتی شیائومی نیز در بازار جهانی گوشی های هوشمند موقعیت بهتری نسبت به سامسونگ دارد. Redmi 9A و Redmi 9 رتبه پنجم و ششم این لیست را به دست آورده اند. شیائومی در بازار گوشی های هوشمند آمریکای شمالی حضور ندارد ولی گوشی های آن در رتبه بندی بهتر از گوشی های هوشمند سامسونگ عمل کرده اند. و این نشاندهنده اینست که این مشکل تا چه اندازه برای غول کره ای گوشی های هوشمند جدی است. به نظر می رسد شیائومی دارد به تدریج سهم بازار سامسونگ در خاورمیانه و آفریقا را می بلعد.

در ایالات متحده، از هر ده نوجوان، 9 نفر آیفون دارند و 90٪ کاربران آیفون ترجیح می دهند آیفون خود را ارتقا دهند تا اینکه بخواهند سراغ برند دیگری بروند. از این رو، سامسونگ سعی دارد برخی از کاربران آیفون را به سمت گوشی های هوشمند خود سوق دهد. این شرکت اخیراً یک برنامه به نام iTest منتشر کرده است که امکان تجربه رابط کاربری Galaxy را برای کاربران آیفون مهیا می کند. این برنامه به کاربران امکان می دهد رابط کاربری One UI و برنامه های سامسونگ را بر روی آیفون اجرا کرد.

پرفروش ترین گوشی های هوشمند - چیکاو

سامسونگ همچنین امسال با نوآوری در طراحی گوشی های خود و بکارگیری سخت افزار قدرتمند، استفاده از دوربین های بهتر و پشتیبانی از شبکه 5G، بر روی گوشی های هوشمند سری A خود متمرکز شده است. همچنین این شرکت کره ای به دنبال جذب کاربران گوشی های هوشمند Honor در بازارهایی مانند اروپا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه و آفریقا (MEA) است. امید است این شرکت با نسل جدید گوشی های هوشمند سری Galaxy S و Galaxy A و همچنین گوشی های هوشمند تاشوی خود مجددا بتوان بازار از دست رفته خود ر ا احیا کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.