با دوربین عکاسی چقدر پول در میاد؟

اولین گام برای شروع هر فعالیتی، علاقه مندی به آن حوزه کاری است. حال تصور کنید تحت تاثیر پیشنهادات دیگران وارد یک کار شوید، در ابتدا همه چی نرمال به نظر می رسد اما پس از مدتی شما متوجه می شوید تمام تلاش شما بیهوده بوده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما اگر با علاقمندی وارد یک حوزه کاری شوید، قطعا با نتیجه مثبتی مواجه می شوید.

در صنعت عکاسی پس از آموزش شما نیازمند یک دوربین عکاسی مختص به خود هستید؛ شما می توانید دوربین مورد نظر خود را از طریق مکث شاپ با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

دوربین کانن یا دوربین نیکون

دوربین عکاسی در پیشرفت شما بسیار تاثیر دارد؛ زیرا که کیفیت و کاربرد دوربین عکاسی شما بالاتر و بهتر باشد، این دسترسی به شما داده می شود تا نسبت به دیگر رقبای خود پیشرفتی سریع تر داشته باشید.

دوربین عکاسی نیکون در بین عکاسان بعد از برند Canon بیشترین متقاضی را دارد زیرا که

1- قیمت مناسبی دارد

2- کاربرد های بسیاری دارد

3- این دسترسی به کاربر داده می شود تا از انواع لنز های موجود در بازار بهره لازم را ببرد و …

برند دوربین عکاسی نیکون چند رده برای کاربران خود در نظر گرفته است که هر رده مختص افراد مبتدی، نیمه حرفه ای و کاملا حرفه ای است. رده که برای افراد مبتدی و تازه کار پیشنهاد می شود؛ رده اقتصادی نام دارد.

نیکون Nikon D7500 و D5600 و D3500 هم قیمت مناسب تری دارند هم کیفیت متوسط رو به بالا به جهت شروع فعالیت عکاسی.

با ما همراه شوید تا در ادامه به ارکان مهم به جهت درآمد زایی در عکاسی نگاهی بیندازیم.

پس از شروع فعالیت و گذراندن دوره های آموزشی در عکاسی، چنانچه قصد داشته باشید از رشته هنری خود درآمد زایی کنید، لزوم دارد از موارد زیر بهره لازم را ببرید:

  1.   بهره گیری از شبکه های اجتماعی :

در اولین مرحله عکاس، نیازمند مشتریان ثابت و برند سازی برای خود است که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تمام درخواست های متقاضیان به صورت مجازی رفع می شود. حال فرصت شایسته ای به جهت جذب مشتری و برند سازی برای یک عکاس است.

پس چنانچه قصد دارید از فعالیت هنری خود درآمد زایی کنید، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و… که بسیار پر بازدید هستند در پیشرفت شما بسیار تاثیرگذار می باشند.

  1.   خلاقیت در عکاسی :

یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست به آن توجه زیادی شود، درخواست متقاضیان و اکثر عموم است! با توجه به این امر می بایست همیشه در کار خود تنوع بدهید و خلاقیت بیشتری نسبت به رقبای کاری خود داشته باشید.

به جهت خلاقیت در عکاسی می توانید از عوامل زیر بهره لازم را ببرید:

تغییر زاویه تصاویر، ادیت یا ویرایش جذاب عکس ها، تعیین لوکیشن یا مناطق فوق العاده به جهت عکاسی در ساعات مختلف، بهره گیری از وسایل عمومی و …

  1.   ایده پردازی و نوآوری در سبک عکاسی : ایده پردازی و نوآوری در عکاسی به ذهن خلاق شما بستگی دارد؛ برای درک بهتر واژه نوآوری در سبک عکاسی می توانید از رقبای کاری خود استفاده کنید! حتما برایتان سوال پیش می آید چگونه؟

به جهت پاسخ دهی به این سوال می توانیم به این نکته اشاره کنیم که:

هر فرد نمی تواند ادعا کند که کامل است؛ شما می توانید از معایب تصاویر رقیب بهره ببرید و با توجه به ذهن خلاق خود آن نکته را به صورت مثبت در سبک کاری خود استفاده کنید ( ایده پردازی در فضای باز بسیار در برند و جذب مشتری تاثیر دارد ).

  1.  انجام فعالیت به صورت پیاپی :

همیشه مردم از افراد تنبل، خنثی و کسانی که به صورت طولانی مدت فعالیتی ندارند، حمایتی نمی کنند.

علاوه بر آن در صورتی که شما فعالیت عکاسی خود را ادامه ندهید و به صورت دائم فعالیتی نداشته باشید، خودتان نیز آسیب می بینید!

پس هرچه تلاش و فعالیت خود را بیشتر کنید می توانید راحت تر به درآمد برسید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد شبکه های اجتماعی راه ارتباطی شما و متقاضیان است! از تمام فعالیت های خود، آموزش های خود و … ویدیو یا تصاویر جذاب آماده کنید و به اشتراک بگذارید.

  1.   متمایز بودن سبک کاری شما نسبت به دیگر رقبا :

یکی از راه هایی که می تواند در پیشرفت شما بسیار تاثیر بگذارد متمایز بودن سبک کاری شما نسبت به دیگر رقبا ست!

از نکاتی که دیگر رقبا استفاده نکرده اند، بهره لازم را ببرید. موقعیت هایی که دیگران به آن توجه نمی کنند را برای عکاسی گلچین کنید. از سبک ویرایش خودتان در تصاویر استفاده کنید و …

  1. پایبند بودن به حوزه فعالیت خود :

پایبند بودن به حوزه فعالیت در عکاسی به دنبال کردن سبک شخصی اشاره دارد! یعنی در صورتی که شما عکاس خیابانی هستید نباید به سمت عکاسی از مراسم عروسی بروید، همچنین اگر عکاس حرفه ای هستید نباید از سوژه های ضعیف و مبتدی بهره گیرید.

شدن مدت زمان به درآمد رسیدن شما می شود.

 

  1.   ایجاد تیم :

همگی اطلاع داریم با یک نفر، پروژه به صورت طولانی مدت نتیجه می دهد. همچنین وجود یک تیم باعث گسترش حوزه کاری و فعالیت ما می شود.

پس جمع آوری یک تیم قوی بسیار در موفقیت شما تاثیر گذار است؛ یک تیم عکاسی نیازمند: ویرایشگر (ادیتور)، نورپرداز، فیلمبردار، عکاس، پشتیبان مالی و … است.

علاوه بر آن زمانی که شما قصد دارید یک برند برای خود ایجاد کنید نیازمند تمام موارد ذکر شده هستید، پس حتما در موارد کاری خود جمع آوری یک تیم قوی را فراموش نکنید.

در صورتی که بخواهیم درآمد یک عکاس را حدس بزنیم، لذوم دارد یک سری از عوامل تاثیر گذار در این پروسه را با یکدیگر بررسی کنیم.

1. دوربین عکاسی :

دوربین عکاسی با کیفیت یکی از ارکان مهم در درآمد زایی شما عنوان می شود، زیرا که هرچه تصاویری جذاب تر به کاربران ارئه دهید؛ مشتریان بیشتری را جذب فعالیت خود می کنید.

2. درجه عکاسان : عکاسان به چند درجه تقسیم می شوند که عبارت اند از: درجه مبتدی یا همان آماتور، درجه متوسط، درجه نیمه حرفه ای و در آخر درجه حرفه ای. با تمام این تفاسیر می توان به این نتیجه رسید که هرچه درجه عکاسی شما بالاتر و جذاب تر باشد می توانید درآمد بیشتری از هر تصویر داشته باشید.

( به عنوان مثال: عکاس مبتدی هر شات ( عکس ) را 30 هزار تومان حساب کند، عکاس حرفه ای هر شات ( تصویر ) را 500 هزار تومان حساب می کند ).

3. حوزه کاری : خب طبیعتا حوزه عکاسی خیابانی با حوزه عکاسی از مراسم عروسی و یا… بسیار فرق دارد و عوامل بسیار متفاوتی برای تصویر برداری نیاز است! پس نتیجه می گیریم هرچه حوزه کاری شما به زبان عامیانه ( سطح بالاتری ) داشته باشد، درآمد شما نیز به همان میزان بیشتر می شود.

4. میزان اعتماد سازی : اعتماد سازی می تواند به هر شکلی انجام شود زیرا که با پیشرفت علم و تکنولوژی در فضای مجازی می توانید نمونه کار، رضایت مشتری و… را منتشر کنید تا متقاضیان بسیاری به سمت فعالیت شما جذب شوند.

5. فعالیت پیاپی : فعالیت پیاپی باعث می شود مسئولیت پذیری، درآمد بیشتر و جذب مخاطب به سمت عکاس کشیده شود. و لازم به ذکر است: فعالیت پیاپی تاثیر مستقیمی بر روی اعتماد سازی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.