آیفون 13 مجهز به صفحه نمایش LTPO خواهد بود

به نظر می رسد که بعد از استفاده از صفحه نمایش LTPO در iPad Pro و در سال 2017 ، آیفون سرانجام در سال 2021 به این نوع نمایشگر مجهز خواهد شد. بنا به گزارش Digitimes با توجه به شایعاتی که در رسانه های کره جنوبی مطرح شده قرار است که اپل از صفحه نمایش نوع LTPO در سری آیفون 13 استفاده کند . مصرف کم انرژی در صفحه نمایش LTPO رسیدن به نرخ فریم 120 فریم در ثانیه را بدون تاثیر بر مصرف باتری ممکن می کند. همراه چیکاو باشید.

تاکنون گوشی های آیفون، حتی آیفون 12 هم از صفحه نمایش های 60 هرتزی استفاده می کردند. این بدان معنی است که محتوای صفحه نمایش 60 بار در ثانیه تغییر می کند. فرکانس به‌روزرسانی نمایشگر 120 هرتز دو برابر گوشی های فعلی اپل است.. این باعث حساسیت بیشتر و تعامل بهتر با کاربر می شود. کاربران هنگام پیمایش در لیست ها یا منو های کشویی بین صفحات، تفاوت قابل ملاحظه ای را مشاهده خواهند نمود.

از سال 2017 ، صفحه نمایش LTPO یکی از ویژگی های اصلی iPad Pro بوده است ، حتی اگر iPad از LCD به جای OLED استفاده می کند. در چند سال گذشته ، بسیاری از گوشی های اندرویدی از صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا استفاده کرده اند. اکنون نوبت به اپل رسیده است که با آیفون 13 به جمع این تولیدکنندگان بپیوندد.

آیفون 13 مجهز به صفحه نمایش LTPO - چیکاو

مشکلات نرخ فریم بالاتر و صفحه نمایش LTPO

یک مشکل رایج در گوشی های اندرویدی این است که استفاده از نرخ تازه سازی بالاتر به طور قابل توجهی مصرف باتری را بالا می برد. در نتیجه بسیاری از سازندگان گوشی های اندرویدی ترجیح می دهند از نرخ تازه سازی 60 Hz استفاده می کنند حتی اگر صفحه نمایش از نرخ 120Hz پشتیبانی کند.

انتظارات بر این است که آیفون 13 از همان باتری های آیفون 12 استفاده کند. طبق گزارش Digitimes ، مصرف انرژی آیفون 13 حدود 15٪ کمتر از آیفون 12 خواهد بود. بخشی از این کاهش مصرف به دلیل استفاده از صفحه نمایش LTPO با مصرف انرژی پایین تر است.

علاوه بر این ، شایعاتی وجود دارد که اپل می خواهد از یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش آیفون 13 استفاده کند. مدت هاست که اپل از سنسور بیومتریک اثر انگشت استفاده نمی کند. در واقع این کمپانی آمریکایی هرگز از سنسور اثر انگشت استفاده نکرده است. با این حال ، اپل در حال کار بر روی این قابلیت است و به نظر می آید کمی متفاوت تر از گوشی های اندرویدی باشد. در واقع اپل ممکن است سنسور اثر انگشت را روی صفحه نمایش قرار دهد تا زیر آن. انتظار بر این است که اپل سری آیفون 13 را در پاییز و در ماه سپتامبر عرضه کند.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.