علی بابا مبلغ 2.8 میلیارد دلار توسط دولت چین جریمه شد

به گفته نهاد تنظیم مقررات کشور چین، براساس تحقیقات انجام شده انحصارگرا بودن علی بابا مشخص شد.  بنابراین، شرکت علی بابا موظف به پرداخت 2.8 میلیارد دلار جریمه می باشد. علی بابا در واکنش به این موضوع ضمن پرداخت مبلغ جریمه اعلام کرده است که از این به بعد مسئولیت های اجتماعی خود را بهتر انجام خواهد داد. همراه چیکاو باشید.

چندی پیش دولت چین تحقیقات خود را روی شرکت جک ما آغاز کرد. هم اکنون براساس گزارش منتشر شده از انگجت، رفتار انحصارطلبانه این کمپانی به‌ زعم دولت چین محرز شده و این شرکت را به پرداخت جریمه سنگین 2.8 میلیارد دلاری موظف کرده است.

یکی از سیاست های علی بابا که منجر به جریمه شدن این شرکت توسط دولت چین شد مربوط به قانون انحصاری فروش محصولات در پلتفرم علی بابا است. به این صورت که فروشگاه ها می بایست محصولات خود را در پلتفرم علی بابا بفروش برسانند و نمی توانند با شرکت ها و پلتفرم های رقیب همکاری کنند. نهاد تنظیم مقررات چین در بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر کرده اعلام کرده است که، براساس تحقیقات انجام شده انحصارگرا بودن علی بابا موجب نابود کردن بازار چین می شود. به این صورت که رفتار انحصار طلبانه علی بابا باعث محدود شدن نوآوری های مختلف شده و مانعی برای رشد پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین می باشد.

این نهاد طبق قانون دولت چین علی بابا را جریمه‌ای معادل ۴ درصد از فروش در بازار چین محکوم کرده است.

به گفته نیویورک تایمز،  این ۴ درصد معادل ۲٫۸ میلیارد دلار می باشد. با وجود اینکه جریمه 2.8 میلیارد دلاری علی بابا بسیار بیشتر از جریمه 975 میلیون دلاری کوالکام در سال 2015 میلادی است اما باز هم درآمد های این شرکت در معرض خطر قرار نمی گیرد. کوالکام نیز در سال 2015 به دلیل نقص قانون ضد انحصاری چین جریمه شده بود. علی بابا در واکنش به این موضوع اعلام کرد که جریمه مشخص شده را می پذیرد و از این پس مطمئن می شود که مسئولیت های اجتماعی خود را به خوبی انجام می دهد.

منبع engadget
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.