سونی در صدر بازار حسگر دوربین گوشی های هوشمند قرار دارد

گردش مالی سال 2020 سونی در زمینه گوشی های هوشمند، معادل 15 میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در مقایسه با سال 2019 با رشد 13 درصدی همراه بوده است. رشد 13 درصدی سونی در حالی به دست آمده است که، فروش گوشی های هوشمند این کمپانی در سال 2020 نسبت به سال 2019 میلادی تقریبا 9 درصد کاهش یافته است. سونی با در اختیار داشتن 46 درصد بازار حسگر دوربین گوشی های هوشمند، در مقام رهبری این بازار قرار دارد. همراه چیکاو باشید.

در حالی که شرکت سونی 46 درصد بازار سنسور دوربین موبایل را در سال 2020  اختیار داشته است، این رقم در اوایل سال 2020 حدود 44 درصد بوده و در طول این سال با رشد چشمگیر 2 درصدی به همراه بوده است. این رقم عملکرد بسیاری قوی شرکت سونی را نشان می دهد. کمپانی سامسونگ نیز در تلاش است تا به جایگاه سونی دست یابد.

با وجود اینکه سامسونگ در اوایل سال 2020، حدود 32 درصد بازار حسگر دوربین گوشی های هوشمند را در اختیار داشت، در اواخر این سال با افت 3 درصدی رقم 29 درصد را نشان می دهد. حسگر دوربین های OmniVision نیز با 10 درصد، در  جایگاه سوم قرار دارد.

نکته قابل توجه این است که، سونی پس از تحریم های آمریکا یکی از بزرگترین مشتریان خود را که کمپانی چینی هوآوی بود، از دست داد با این وجود این موضوع را به خوبی مدیریت کرد. اما به گفته کارشناسان، این موضوع در سال جدید میلادی می تواند برای سونی مشکل ساز باشد.

یکی از دلایل رشد بازار سنسور دوربین گوشی ها، به دلیل تمرکز سازندگان گوشی هوشمند بر روی افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده به کمک افزایش تعداد سنسورهای دوربین موبایل بود. در همین راستا در بیشتر گوشی ها از دوربین های سه گانه و چهارگانه استفاده شده است.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.