بلیط هواپیما ارزان با رادار361

مقایسه قیمت بلیط هواپیما

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن وسایل نقلیه مثل ماشین، اتوبوس، قطار، کشتی و هواپیما، سفر کردن از یک شهر به شهر دیگر و یا از یک کشور به شکور دیگر بسیار ساده‌تر و آسان‌تر شده است. در این میان بر اساس مطالعات انجام شده هواپیما یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیه برای جابجایی و سفر کردن است. همچنین نتایج مطالعات نشان داده‌اند که در اروپا نزدیک به 37 درصد مردم ترجیح می‌دهند از هواپیما برای سفر از یک شهر به شهر دیگر و یا از یک کشور به کشور دیگر استفاده کنند. جالب است بدانید که در ایران تنها 2 تا 2.5 درصد از مردم از هواپیما به عنوان یک وسیله نقلیه برای سفر کردن استفاده می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از دلایلی که باعث شده است مردم ایران ترجیح دهند به جای هواپیما از وسایل نقلیه مثل اتوبوس، خودروی شخصی و یا قطار برای سفر کردن استفاده کنند، گران بودن قیمت بلیط هواپیما است. با وجود اینکه هزینه تهیه بلیت هواپیما نسبت به بلیت قطار و اتوبوس زیاد است و معمولا با حقوق ماهانه یک کارمند متناسب نیست، اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای خرید بلیت هواپیما با قیمت مناسب و نسبتا ارزان اقدام کنید. قبل از اینکه وب سایت مناسب برای خرید بلیت هواپیما و روش خرید اینترنتی بلیت هواپیما را توضیح دهیم  بهتر است عواملی که در قیمت گذاری بلیط هواپیما ارزان موثر هستند و همچنین فاکتورهایی را که به شما در انتخاب و مقابیسه بلیط هواپیما  کمک می‌کنند، بررسی کنیم.

مقایسه بلیت هواپیما

در اقتصاد یک اصل ساده وجود دارد و آن این است که هرچه تعداد شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده یک خدمت بیشتر باشد، رقابت برای جذب مشتری بیشتر است. از طرفی یکی از عواملی که باعث جذب مشتری بیشتر برای خدمات یک موسسه یا شرکت می‌شود، پایین بودن نرخ خدماتی است که آن شرکت اارئه می‌دهد. این قانون در خصوص شرکت‌های هواپیمایی که فروش بلیت یکی از انواع خدمات آن‌ها است نیز صادق است. در طی سال‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی زیادی در شهرهای مختلف کشور ما ایران تاسیس شده‌اند و هر کدام برای رقابت با دیگری سعی کرده‌اند که نه تنها کیفیت خدمات خود را افزایش دهند بلکه قیمت بلیت‌های هواپیما را نیز پایین نگه دارند.

اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید از هواپیما استفاده کنید باید بدانید که برای تهیه بلیت هواپیما با مناسب‌ترین قیمت و امکان دسترسی به بهترین خدمات به چه نکاتی توجه کنید. نکته مهمی که در هنگام خرید بلیت هواپیما باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که برای تهیه بلیت هواپیما در سفرهای داخلی دست شما برای انتخاب شرکت هواپیمایی بازتر است. یعنی در ایران تعداد دفاتر هواپیمایی که بلیت‌های پروازهای داخلی را می‌فروشند بسیار بیشتر از تعداد دفاتر هواپیمایی هستند که می‌توانید از خدمات آن‌ها برای خرید بلیت سفرهای خارجی استفاده کنید.

اما برای انتخاب بلیت هواپیما به خصوص در سفرهای داخلی و خرید آن باید بدانید که چگونه به صورت هوشمندانه می‌توانید بلیت‌های موجود برای سفر را با هم مقایسه کنید. همان‌طور که گفته شد برای مقایسه بلیت هواپیما باید به یکسری فاکتورها و ویژگی‌ها توجه کنید. به طور کلی در هنگام مقایسه بلیت هواپیما باید همیشه سعی کنید به این سوال جواب دهید که آیا این روش مقایسه و فاکتورهایی که در آن به آن‌ها توجه می‌کنید به شما در تهیه بلیت ارزان قیمت کمک می‌کنند یا نه.

برای مثال اول باید به این نکته توجه کنید که آیا امکان رزرو بلیت برای شما وجود دارد و یا اینکه حتما باید در همان ابتدای کار خرید بلیت خود را قطعی کنید. از طرفی آیا هزینه بلیت هواپیما در مقایسه با مسافت از یک شهر به شهر دیگر مناسب است. همچنین نوع بلیت هواپیمای خود را بشناسید. یعنی آیا بلیتی که انتخاب کرده‌اید از نوع بلیت‌های سیستمی است، یا در دسته بلیت‌های چارتری قرار می‌گیرد. در ادامه در خصوص هر کدام از انواع بلیت‌های هواپیما و نحوه قیمت گذاری آن‌ها نکات مختصری را شرح می‌دهیم.

قیمت گذاری بلیت هواپیما

به خاطر داشته باشید که یکی از مواردی که می‌تواند به شما برای انتخاب و خرید بلیت ارزان قیمت هواپیما کمک کند آشنایی با نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما است. روش‌های مختلفی برای قیمت گذاری بلیت هواپیما در سفرهای داخلی، خارجی، سیستمی، چارتری و حتی بلیت هواپیمای لحظه آخری وجود دارد. از طرفی منصفانه عمل کردن آژانس هواپیمایی یا سامانه‌ای که از طریق آن اقدام به خرید بلیت هواپیما می‌کنید می‌تواند یکی از تاثیر گذارترین موارد در قیمت تمام شده بلیت هواپیما برای مسافر باشد. در ادامه این مطلب چند فاکتور مهم که در قیمت نهایی بلیت هواپیما نقش مهمی را ایفا می‌کنند معرفی می‌کنیم.

مقایسه بلیت هواپیما بر اساس مقصد

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت بلیت هواپیما، مقصد سفر است. مسلما و به طور معمول بلیت‌های هواپیما که مقصد آن‌ها شهرهای داخل کشور باشد، ارزان‌تر از قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای خارجی است. البته در برخی از موارد استثناهایی هم وجود دارد.

در قیمت گذاری بلیت هواپیما نه تنها مسافت بلکه نوع مقصد هم موثر است. مثلا قیمت هواپیما برای مقاصدی که در دسته اماکن گردشگری قرار می‌گیرند بسیار بیشتر از سایر مقصدها است. همچنین تقاضا برای سفر با هواپیما به برخی از شهرها با هوپیما بیشتر است چون مسیر برخی از شهرها صعب‌العبور است و امکان دسترسی به آن‌ها با استفاده از ماشین، اتوبوس و یا قطار وجود ندارد. همچنین بازه زمانی سفر نیز در قیمت بلیت هواپیما تاثیر مستقیمی دارد. برای مثال بلیت هواپیما در طول تعطیلات بسیار بیشتر از زمان‌های معمولی است.

علاوه بر این همیشه به خاطر داشته باشید که معمولا تقاضا برای خرید بلیت هواپیما برای مقاصدی مثل شهرهای بلیط هواپیما مشهد، کیش، اصفهان و تهران به دلایل مختلف از جمله وجود اماکن گردشگری، زیارتگاه‌ها و همچنین اداره‌های مختلف زیاد است. در نتیجه از نظر منطقی باید قیمت بلیت برای این شهرها در اکثر بازه‌های زمانی سال زیاد باشد اما چون آژانس‌های هواپیمایی در رقابت با یکدیگر سعی می‌کنند مسافر بیشتری را جذب کنند، بلیت هواپیما برای این شهرها را با قیمت ارزان‌تری ارائه دهند.

وقتی تقاضای بلیت هواپیما برای مقصدی که تردد به آن کم است و در هفته یک و یا نهایتا دو پرواز به آن مقصد انجام می‌شود، انظتر می‌رود که قیمت بلیت هواپیما برای آن ارزان‌تر باشد اما چیزی که در واقعیت مشاهده می‌کنیم درست برعکس این موضوع است. چرا؟ چون گزینه زیادی برای خرید بلیت هواپیما برای این مقاصد وجود ندارد و در نتیجه امکان مقایسه قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و آژانس‌های هواپیمایی با هر تعرفه‌ و روشی که بخواهند می‌توانند قیمت‌گذاری بلیت را انجام دهند.

سایت رادار 361 بهترین منبع برای مقایسه قیمت بلیت هواپیما

سایت رادار 361 علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا بلیت مناسب را برای مقصد مورد نظر خود انتخاب و خریداری کنید به شما کمک می‌کند تا هتل و اقامتگاه خود را نیز قبل از سفر به شهر مقصد انتخاب و رزرو کنید. برای استفاده از خدمات انتخاب رزرو هتل و رزرو آن روی آیکون هتل در صفحه اصلی سایت کلیک کنید. شهر مورد نظر خود را در قسمت مربوطه تایپ کنید. فهرستی از اقامتگاه‌ها و هتل‌های آن شهر برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی هر گزینه می‌توانید از امکانات آن مطلع شده و در صورت نیاز اقدام به رزرو اتاق کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.