فروش خودرو های تسلا به سرعت رو به افزایش است

فروش خودرو های تسلا با رشد چشمگیر و بیش از حد تصوری همراه بوده است. با افزایش ارزش سهام این شرکت و پیشی گرفتن از تویوتا، این کمپانی به ارزش مند ترین خودروساز جهانی تبدیل شد. تسلا در گزارشی که با تازگی منتشر شده اعلام کرد که، این کمپانی توانسته است 185 هزار اتومبیل در سه ماهه اول سال 2021 به مشتریان خود تحویل دهد. همراه چیکاو باشید.

شرکت تسلا موتورز در سال 2003 توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تاسیس شد و به احترام مخترع و مهندس برق، نیکولا تسلا، نام این برند تسلا نام گذاری شد. شرکت تسلا موتورز در زمینه خودرو سازی و تولید کننده خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز ترن ‌های برقی فعالیت می کند. ایلان ماسک، عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره این کمپانی را دارد. شرکت آمریکایی تسلا، در بازار بورس نزدک خرید و فروش می شود.

براساس اینکه هدف این کمپانی در ابتدا تولید تجاری‌ سازی خودروی برقی بود، اولین محصولی که تولید کرد نیز ماشین اسپرت لوکس و پس از آن ماشین هایی مانند سدان و کامپکت ارزان قیمت بود.

خودرو تسلا رودستر با بهره گیری از باتری یون لیتیومی که توانایی 320 کیلومتر برای هر شارژ را دارد، به عنوان اولین محصول تمام برقی تسلا شناخته می شود.

در سال 2020 تسلا مدل S و X به میزان 54 هزار دستگاه و تسلا مدل Y و 3 به میزان 455 هزار دستگاه تولید و به مشتریان تحویل داده شده است.

همچنین تسلا در دی ماه سال 99 خبر از طراحی مجدد مدل های S و X را با آپشن و محبوبیت بیشتر داده بود. تسلا همچنین اعلام کرد که طراحی مجدد این محصولات با استقبال و فروش خوبی رو به رو شده است.

علا رغم اینکه اطلاعات دقیقی از میزان فروش مدل Y توسط تسلا منتشر نشده است اما این کمپانی اعلام کرده که در بازار های چین نیز با فروش بسیاری خوبی همراه بوده است. زمانی که تسلا ارقام مالی سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ خود را به منتشر کرد، اعلام کرد که کارخانه چینی این کمپانی امکان تولید 1.05 میلیون خودرو را می دهد.

ایلان ماسک تاکنون درباره چشم انداز و هدف تسلا در سال 2021 میلادی صحبتی به میان نیاورده است اما به نظر می رسد که این شرکت بتواند رکورد نیم میلیونی سال 2020 را زده و فروش خود را به 1 میلیون دستگاه نزدیک کند.

 

منبع theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.