با این 3 اپلیکیشن مسیریاب راه را گم نخواهید کرد

همین چند سال پیش بود که برای پیدا کردن مسیر و مقصدمان در شهرهای جدید یا هنگام مسافرت دچار سردرگمی می‌شدیم و نمی‌توانستیم به راحتی به جایی که می‌خواهیم برسیم، در این مواقع معمولا دست به دامان مردم محلی می‌شدیم و در خیابان‌ها و کوچه‌های ناشناسی می‌رفتیم تا نهایتا مقصدمان را پیدا کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما حالا با وجود گوشی‌های هوشمند تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد شده است. اپلیکیشن‌های مسیریابی یکی از این تغییرات بزرگی است که همزمان با به بازار آمدن گوشی‌های هوشمند در رانندگی روزمره و مسافرت‌های ما ایجاد شد.

با وجود این اپلیکیشن‌ها حتی در شهر و محله خودتان هم راحت‌تر رانندگی خواهید کرد و سریع‌تر مقصد خود را پیدا می‌کنید.

در ادامه سه اپلیکیشن مسیریابی کارآمد را به شما معرفی خواهیم کرد که با نصب آن‌ها راه‌تان را هرگز گم نخواهید کرد.

3 اپلیکیشن نقشه و مسیریاب که شما را به مقصد می‌رساند

ویز waze

ویز نرم‌افزار مسیریابی بر اساس جی پی اس که اولین بار 15 سال پیش در سال 2003 منتشر شد، نرم افزار بر اساس اینترنت موبایل و دانلود موقعیت مکانی شما شروع به کار می‌کند و مکان‌های مختلف را تشخیص می‌دهد. نرم افزار ویز موبایل در سال 2013 توسط گوگل خریداری شد و به این نحو به اطلاعات بیشتری از کاربران دسترسی پیدا کرد تا بهتر مسیر مورد نظر استفاده‌کنندگان را پیدا کند.

این نرم‌ افزار در حال حاضر برای سیستم عامل اندروید و ios در دسترس است و دائما آپدیت می‌شود. آخرین به روزرسانی این نرم افزار نیز در مارچ 2021 بوده است.

مزایای استفاده از ویز: هر چند اپلیکیشن گوگل مپ پراستفاده‌ترین اپلیکیشن نقشه است اما ویژگی‌هایی که ویز دارد کاربران به استفاده از آن ترغیب کرده است.

مهمترین ویژگی منحصر به فرد ویز امکان برقراری ارتباط میان کاربران است؛ بر اساس این قابلیت افراد می‌توانند یکدیگر را در یک گروه اضافه کنند و در مسافرت یا گردش مسیر حرکت دوستان‌شان را ببینند. علاوه بر این کاربران می‌توانند در قسمت‌ها مختلف مسیر کامنت بگذارند و مواردی مانند دوربین پلیس، راه‌بندان و بن بست‌ها را اعلام کنند.

با وجود این ویژگی در صورتی که بخواهید مکان خاصی مثل رستوران یا پمپ بنزین را پیدا کنید میتواند ابتدا نظرات و مرور دیگران بر مکان مورد نظر را بخوانید سپس تصمیم بگیرید.

مشکلات ویز: یکی از شکایات همیشگی کاربران محیط ناخوشایند اپلیکیشن و حواس پرتی در هنگام مسیریابی است. همه‌ی آیکون‌ها بزرگ هستند و هنگام مسیریابی با مواردی مواجه می‌شوید که به آن‌ها نیازی نیست و ممکن است باعث شوند هنگام رانندگی حواس‌تان از مسیر پرت شود.

علاوه بر این از آن جایی که این اپلیکیشن فیلتر است و در ایران برای استفاده از آن نیاز به فیلتر شکن دارید، احتمالا مصرف باطری موبایل به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. البته این صرفا به دلیل استفاده از فیلترشکت=ن نیست چون پیش از فیلتر شدن ویز نیز افراد از مصرف باطری این اپلیکیشن ناراضی بودند.

بلد

بلد یک نقشه و اپلیکیشن مسیریاب ایرانی است که توسط شرکت کافه بازار رونمایی شد. این نرم‌افزار تا حد زیادی با مشابهان خارجی خود رقابت می‌کند و سعی داشته ایراداتی که در اپلیکیشن‌های مسیریاب وجود داشته است را از بین ببرد.

در اولین ورود به اپلیکیشن شما با محیطی ساده‌ و خلوت روبه‌رو می‌شوید که به شما اجازه می‌دهد به راحتی مکان مورد نظر را در نقشه پیدا کنید و یا آن را جستجو کنید. این اپلیکیشن با در نظر گرفتن ترافیک آنلاین در سطح شهر و پیدا کردن کم‌ترافیک‌ترین مسیر، شما را در اسرع وقت به مقصدتان می‌رساند.

از مهمترین امکانات این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشنهاد مسیرهای مختلف برای مسیریابی
  • دستیار صوتی با زبان فارسی، ترکی و عربی
  • نمایش مکان‌های عمومی مثل رستوران، بیمارستان، پمپ بنزین و غیره
  • مصرف کم باطری و اینترنت
  • امکان مسیریابی پیاده

نقشه‌ها و مسیریاب‌های ایرانی به تازگی وارد بازار شده‌اند و تا زمان کامل شدن و پیشرفت در تمام شهرها ممکن است نواقصی داشته باشند اما در صورتی که نیاز به مسیریابی و استفاده از نقشه داشته باشید به احتمال زیاد به شما کمک خواهندکرد.

نشان

دیگر اپلیکیشن مسیریاب پیشرفته ایرانی نشان است. در سال 96 گروهی از دانشجویان جوان که برای شهرداری‌های شهرهای بزرگ نقشه ترافیکی و تخمین آنلاین ترافیک طراحی کرده بودند به این فکر افتادند که اپلیکیشن نقشه و مسیریاب‌شان را تولید کنند.

نشان در همان سال متولد شد و با قابلیت‌هایی مثل دستیار صوتی و انتخاب مسیرهای مختلف مورد توجه کاربران قرار گرفت و در حالی که در ابتدای کار تنها 200 هزار کاربر داشت پس از گذشت چند ماه به 500 هزار کاربر رسید و از آن جایی که تیم با تجربه و متخصصی داشتند با توسعه نشان کاربران بیشتری نیز جذب کرد.

حالا این اپلیکیشن با داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد مورد توجه کاربران قرار گرفته است، این قابلیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • امکان مسیریابی از طریق اتوبوس و مترو برای یافتن مسیر سریع و ارزان
  • به اشتراک گذاری آنلاین مکان و مسیر برای هم‌سفران و دوستان
  • هشدار در مورد طرح ترافیک، دوربین پلیس، سرعت‌گیر و سرعت غیر مجاز
  • تشخیص گفتار فارسی برای جستجو بدون تایپ

پس اگر به دنبال اپلیکیشن مسیریابی و نقشه آنلاینی هستید که قابلیت‌های زیادی داشته باشد، نشان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن های مسیریابی و نقشه ایرانی و خارجی

حال که با برنامه های موبایل برای مسیریابی و نقشه آشنا شدید می توانید برای دانلود مستقیم اپلیکیشن های ویز، بلد و نشان از منابع معتبری مانند گوگل پلی، Apkmirror، ایران اپ و Apkpure استفاده کنید.

کدام اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بهتر است؟

خیلی‌ها معتقدند مسیریاب‌های ایرانی از ویز کپی کرده‌اند و ویز از نشان و بلد قوی‌تر است. اما سخن درست‎تر این است که مسیریاب‌های ایرانی از ویز ایده گرفته‌اند و برای راحتی بیشتر کاربران ایرانی و فارسی زبان با تمرکز بر مسیرهای کشور ایران و مکان‌های شهرها این اپلیکیشن‌ها را ساخته‌اند.

بر اساس نیازتان از اپلیکیشن‌های مسیریاب می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید نصب کنید، اپلیکیشن ویز قابلیت‌های فراوانی دارد که برای کسانی که نیاز به مسیریابی پیشرفته دارند مناسب است و البته روشن کردن فیلترشکن برای استفاده از آن نیز ممکن است دردسرساز باشد.

انتخاب اپلیکیشن بهتر میان این بلد و نشان کمی سخت است. اپلیکیشن بلد محیط ساده‌تری دارند که برای مسیریابی سریع و راحت کاربران بهتر است از طرفی جزئیات موجود در نشان بیشتر از بلد است اما ممکن است هیچگاه مورد نیاز شما نباشد با این حال هر دو این اپلیکیشن‌ها در حال پیشرفت هستند تا مسیریابی را برای کاربران راحت‌تر از قبل کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.