با وجود تحریم های آمریکا، تراز مالی هواوی در سال 2021 مثبت گزارش شده است

با وجود تحریم های آمریکا، تراز مالی هوآوی در سال 2021 مثبت گزارش شده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده در زمینه کمپانی چینی هوآوی، علی رغم تحریم های آمریکا، تراز مالی این شرکت در سال 2021 مثبت اعلام شده است. پس از تحریم کمپانی هوآوی توسط آمریکا در سال 2019،سیاست و تمرکز این شرکت بر روی بازار داخلی معطوف شد. به همین ترتیب این شرکت در سال 2020 دارای سود دهی مثبتی بوده است. البته نمی توان تاثیرات تحریم ها را بر چشم انداز ها و اهداف این شرکت نادیده گرفت.

علی رغم کاهش فروش محصولات هواوی در بازار آمریکا و اروپا، تراز مالی این شرکت در سال گذشته میلادی مثبت اعلام شده و توانسته است عملکرد مطلوبی را در بازار داخلی ارائه دهد. همراه چیکاو باشید.

به گزارش Gsmarena، میزان فروش کل هوآوی در سال 2021 میلادی حدودا معادل 137 میلیارد دلار بوده است. بدین ترتیب بر اساس آمار موجود میزان فروش این کمپانی چینی نسبت به سال 2018 به میزان 3.8 درصد سود خالص و در مقایسه با سال 2019 به میزان 3.2 درصد افزایش داشته است.

به نقل از مدیرعامل هوآوی  « در طول یک سال گذشته، ما در برابر مشکلات قوی شده ایم. ما برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود، کمک به مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و حمایت از بهبود اقتصادی و پیشرفت اجتماعی در سراسر جهان به نوآوری ادامه داده ایم. ما همچنین از این محدودیت برای پیشرفت بیشتر عملیات خود استفاده کردیم و منجر به عملکردی شدیم که تا حد زیادی مطابق با پیش بینی ما صورت پذیرفت.»

علی رغم کاهش 24.5 درصدی فروش برند هوآوی در قاره آمریکا، فروش محصولات هواوی در سال ۲۰۲۰ در بازار چین با افزایش 66 درصدی همراه بوده که این عدد در سال 2019 به میزان 59 درصد گزارش شده است. با وجود رشد 3.3 درصدی کسب و کار وسایل مصرفی هواوی در سال ۲۰۲۰، فروش این گوشی ها در بازار محلی نیز با افت همراه بوده است. یکی از مهمترین دلایل کاهش فروش گوشی های هوآوی در بازار چین، به دلیل تحریم ها و عدم توانایی این کمپانی برای تامین قطعات مورد نیاز محصولات و گوشی هایش بوده است. کمپانی هواوی بعد از پیش بینی کاهش فروش گوشی های هوشمند خود در زمینه های مختلفی مانند کشاورزی هوشمند، تجهیزات سلامتی و پزشکی، ماشین های الکتریکی و… توسعه یافته و به راه خود ادامه داده است.

مدیران شرکت چینی هواوی بارها اعلام کرده اند که منتظر تغییر سیاست های دولت جدید آمریکا در قبال شرکت شان می باشند.

 

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.