بهترین ابزارهای سئو برای آنالیز ‌سایت در سال ۲۰۲۱

هنوز رازهایی در مورد اینکه چطور گوگل سایت‌های مختلف را ارزیابی می‌کند و تعیین می‌کند که کدام یک از این سایت‌ها و البته چگونه در صفحه نتایج جستجو قرار بگیرند وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این موضوع گاهی باعث سردرگمی متخصص سئو و وبسمتران خواهد شد. با این حال خبر خوب اینکه ابزارهای مختلفی در حوزه سئو وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از دید موتورهای جستجو به سایت خود نگاه کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود که رتبه سایت خود را در کلمات کلیدی مد نظر خود بهبود دهید. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین ابزارها در این حوزه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱. Google Search Console

گوگل سرچ کنسول که قبلا با نام گوگل وبمستر تولز شناخته می‌شد، با توجه به امکاناتی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا رتبه خوبی را در کلمات کلیدی مد نظر خود در گوگل دریافت کنید. به کمک این ابزار قادر خواهید بود که سایت خود را پایش و بهینه ‌سازی کرده و مشکلات فنی آن را برطرف کنید. برای کار با این ابزار نیاز به دانش فنی کدنویسی ندارید.

گوگل سرچ کنسول در موارد زیر به شما گزارشاتی خواهد داد و کمک خواهد کرد که آنها را بهینه کنید:

– کلمات و عباراتی که هم‌اکنون در آنها رتبه خوبی دارید.

– خطاهای فنی که هنگام کراول کردن در سایت شما وجود دارند.

– میزان بهینه‌ بودن سایت شما برای استفاده در موبایل.

– تعداد صفحاتی از وب‌سایت شما که در گوگل ایندکس شده‌اند.

– همچنین گوگل سرچ کنسول معیارهای مهمی را به شما نشان خواهد داد مانند تعداد کلیک‌ها، تعداد بازدید‌ها، میانگین کلیک شدن صفحات سایت و میانگین رتبه صفحات سایت شما.

۲. Google Analytics

با اینکه گوگل آنالیتیکس نسخه پولی دارد اما نسخه رایگانی هم دارد که به کمک آن هم قادر خواهید بود که سئوی وب‌ سایت خود را مدیریت کنید. اگر این ابزار را به سرچ کنسول گوگل نیز متصل کنید می‌تواند بسیار برای شما مفیدتر باشد. بدین ترتیب تمامی اطلاعات سئوی سایت شما در یکجا گردآوری شده و قرار می‌گیرند و می‌توانید حوزه‌هایی که می‌توانید در آن به کمک کلمات و عبارات کلیدی مد نظر خود پیشرفت کنید را مشخص و شناسایی کنید.

مواردی که به کمک آنها می‌توانید از نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و به بررسی سئو حرفه ای سایت خود بپردازید و آن را بهبود دهید بدین قرار است:

– به کمک این ابزار می‌توانید ترافیک اسپم سایت خود را حذف کنید. یا اینکه آن را فیلتر کنید. این نوع از ترافیک مانند ترافیک‌های جعلی باعث خراب شدن گزارشات سئوی شما شده و شما را به اشتباه خواهد انداخت.

– همچنین می‌توانید ترافیک ارگانیک و غیرارگانیک سایت خود را با هم مقایسه کنید.

– قادر هستید به کمک این ابزار متوجه شوید که کدام یک از صفحات سایت شما بیشترین ترافیک را دریافت می‌کند. این مورد به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید این صفحات چه خصوصیاتی دارند تا بتوانید آن را در صفحات دیگر نیز به کار برید.

– این ابزار بخشی با نام Site Content Report دارد که به کمک آن می‌توانید پارامترهای مرتبط با تعامل کاربران را در صفحات سایت خود مشاهده کنید. به عنوان مثال قادر خواهید بود که نرخ خروج از سایت خود، رفتار کاربران در صفحات مختلف و همچنین میزان تبدیل مخاطبین به مشتری (یا لید یا عضوی سایت و…) را در صفحات فرود را مشاهده کنید.

– همچنین این ابزار بخش دیگری با نام Multi-Channel Report’s Assisted Conversion Feature دارد که به کمک آن قادر خواهید بود مشخص کنید کدام کانال‌هایی که برای شما ترافیک ایجاد کرده‌اند بیشترین نرخ تبدیل را داشته‌اند. حتما سایت شما نیز منابع مختلفی برای جذب ترافیک دارد. از جمله صفحه نتایج گوگل و یا تبلیغات پولی در سایت‌های دیگر و..که قصد دارید متوجه شوید کدام‌یک از این منابع ترافیک بیشتری را برای شما به دست آورده‌اند و کدام یک در نهایت مشتریان بیشتری را برای شما ایجاد کرده‌اند.

۳. HubSpot Website Grader

بازاریاب‌ها سعی دارند تا از طریق سایتی که دارند ترافیک بیشتری را ایجاد کنند و افرادی را به سایت هدایت کنند که احتمال تبدیلشان به مشتری بیشتر باشد. به همین دلیل اهمیت دارد تا این بازاریاب‌ها درک کنند که دقیقا چه کاری می‌توانند انجام دهند تا بتوانند تاثیر سئوی وب‌سایتشان را بیشتر کنند.

به کمک ابزار HubSpot Website Grader کافیست تا به سادگی URL سایت خود را وارد کنید و به صورت اتوماتیک گزارشی همراه با نکات و پیشنهادات کاربردی در مورد سئوی سایت خود دریافت کنید. همچنین قادر خواهید بود تا در آکادمی سئوی این سایت ثبت‌نام کنید تا بتوانید آموزش مناسبی در مورد بهبود سئو و تجربه کاربری سایت، بر مبنای همین گزارشی که دریافت کرده‌اید را دریافت کنید.

به کمک این ابزار قادر خواهید بود که:

– در چند ثانیه در مورد کارآیی سایت خود گزارش‌هایی را دریافت کنید.

– مشکلات فنی سئو و کارآیی سایت خود را شناسایی کنید و نکات کاربردی در مورد رفع این مشکلات نیز به شما ارائه خواهد شد.

– در مورد اینکه چطور می‌توانید سئو و کارآمدی سایت خود را بهبود بخشید، آموزش ببینید و بتوانید مشکلات سایت خود را حل کنید.

– تجربه کاربری مخصوص سایت خود را ایجاد کنید تا تجربه‌ لذت‌بخشی را برای کاربران خود مهیا کنید.

اگر شما سئوکار هستید که خدمات بهینه سازی سایت را انجام می‌دهید حتما 5 ابزار سئو معرفی شده برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

۴. UpCity Free SEO Report Card

این ابزار نیز به شما اجازه خواهد داد که سایت خود را آنالیز کنید تا مشخص شود که نسبت به رقبا چه وضعیتی دارید و گزارشی شامل این موارد را به شما ارائه خواهد دارد:

– آنالیز رتبه: که به شما نشان خواهد داد که سایت شما در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، یاهو و بینگ چه رتبه‌ای دارد.

– لینک‌سازی: گزارشی با جزئیات زیاد شامل تعداد سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند.

– تحلیل سئوی داخلی سایت: که به کمک آن می‌توانید متوجه شوید که چقدر در به کارگیری کلمات و عبارات کلیدی مد نظر خود موفق بوده‌اید.

– قابل دسترس بودن سایت: شامل اطلاعاتی در مورد میزان سرعت لود شدن سایت و قابل دسترس بودن آن.

– پارامترهای اعتبار: گزارشی کلی در مورد سطح اعتبار و اعتمادی که نزد کاربران دارد.

– میزان صفحات ایندکس شده: شامل تعداد صفحات ایندکس شده وب‌سایت شما.

۵. Internet Marketing Ninjas

این ابزار امکانات رایگان زیادی دارد که به کمک آن قادر خواهید بود که سایت خود را با سایت رقبا مقایسه کنید، صفحات سایت خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید، تگ‌های متا را ایجاد کنید و همچنین ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

به کمک این ابزار می‌توانید می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

– پیدا کردن لینک‌های شکسته و ریدایرکت کردن آنها.

– ایجاد نقشه سایت در قالب XML

– مشاهده تصاویر سایت از لحاظ اندازه و متن جایگزین و همچنین مشاهده لینک‌های داخلی و خارجی صفحات مختلف سایت و بررسی اینکه آیا مشکل خاصی در مورد این موارد وجود دارد یا خیر.

– بررسی سئوی داخلی سایت شامل محتوای سایت، توضیحات متا و لینک‌های داخلی

– بررسی و مقایسه صفحات سایت شما با صفحات سایت رقبا

– آنالیز سرعت لودن شدن سایت و اینکه هر کدام از المان‌های صفحات سایت شما چه میزان طول می‌کشد تا به کاربران نشان داده شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.