System Update پیشرفته ترین بدافزار اندرویدی که در اینترنت جولان می دهد

سیستم عامل اندروید بیشترین سهم را از بازار گوشی های همراه در اختیار دارد. این در حالی است که اندروید و iOS همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند، اما مهم ترین فاکتوری که در این گردونه رقابت وجود دارد امنیت است. به دلیل منبع باز بودن Android ممکن است امنیت آن زیر سوال برود. بر اساس گزارشات موسسات امنیتی بدافزار جدیدی در اینترنت شیوع پیدا کرده است. این بدافزار جدید اندرویدی تحت عنوان ” System Update یا بروزرسانی سیستم” فعالیت می کند و پیدا کردن آن توسط کاربران دشوار است. این بد افزار مانند سایر بد افزارها نیست که بتوان آن را به راحتی در Play Store یافت. و یا با آنتی ویروس ها آن را شناسایی کرد. این بدافزار پیشرفته ترین بد افزاری است که تاکنون منتشر شده است.

System Update نسل جدیدی از بدافزارهای مخرب است که اطلاعات خصوصی شما را سرقت می کند

نکته ای اینجا وجود دارد و آن اینست که ما در مورد سیستم های بروزرسانی، مشابه گوگل پلی یا برنامه های بروزرسانی مانند بازار صحبت نمی کنیم. بلکه ما هم اکنون با سیستم جاسوسی جدیدی روبرو هستیم که خود را تحت عنوان برنامه System Update سیستم عامل اندروید معرفی می کند. از این رو یافتن آن توسط کاربران واقعا دشوار است. در واقع کاربران فکر می کنند که این یک بروزرسانی پیش فرض سیستم عامل اندروید است که در حال فعالیت در پس زمینه اندروید می باشد و احتمالاً دارد بروزرسانی جدید OTA را دریافت می کند. لذا کاربر دیگر کاری به عملکرد این بدافزار ندارد.

اولین بار این بدافزار اندرویدی توسط محققان شرکت امنیتی Zimperium کشف شد. به گفته محققان، این بدافزار اطلاعات خصوصی کاربران را به سرورهای نامعلوم و غیر قابل رهگیری ارسال می کند. اطلاعاتی از قبیل مخاطبین گوشی، پیام های ارسال شده و موارد دیگر توسط این بدافزار جمع آوری شده و به سرورهای نامعلومی ارسال می گردد. همچنین این بدافزار می تواند از دوربین گوشی شما استفاده کرده و میکروفون گوشی را نیز فعال کند. یا تماس های شما را ضبط کند. حتی می تواند جی پی اس گوشی شما را روشن کرده و موقعیت مکانی شما را پیدا کند. کپی گرفتن از داده های موجود در کلیپ بورد از دیگر قابلیت های این بدافزار مخرب است.

اینها مواردی بود که تا حالا کشف شده است اما به گفته شریدهار میتال مدیر عامل شرکت Zimperium، این بدافزار جدید فعالیت های مشکوک دیگری نیز انجام می دهد. حتی می توان آن را به عنوان “پیچیده ترین” بدافزار اندروید دانست. شریدهار میتال در ادامه افزود که به نظر می رسد این بدافزار با صرف وقت و تلاش بسیار زیاد طراحی شده است.

چگونه می توان از دست این نرم افزار مخرب رهایی یافت؟

به دلیل پیچیده بودن بدافزار مخرب جدید  System Update، در حال حاضر تنها یک راه برای جلوگیری از آلوده شدن گوشی شما به آن وجود دارد. محققان توصیه می کنند که هیچ برنامه یا بازی را از منابع ناشناخته و غیر معتبر را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود نکنید.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.