قابلیت زیرنویس خودکار فایل های ویدئویی و صوتی برای مرورگر کروم فعال می شود

پیش از این قابلیت Live Captions برای گوشی های پیکسل معرفی شده بود. قابلیت Live Captions امکان ارائه زیرنویس زنده را فراهم می کند. هم اکنون این قابلیت در مرورگر کروم فعال شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد. همراه چیکاو باشید.

عملکرد قابلیت Live Captions به این صورت است که بدون نیاز به اینترنت و به صورت خودکار فایل های صوتی را با تکیه بر فناوری ماشینی، زیرنویس می کند. هدف گوگل از تجهیز کردن گوشی های پیکسلی به زیرنویس خودکار، بهبود کاربری این محصول برای ناشنوایان و کم شنوایان بود. هم اکنون گوگل تصمیم گرفته است تا مرورگر کروم را نیز به این قابلیت مجهز کند.

با فعال سازی این قابلیت، هنگام پخش فایل صوتی، زیرنویس آن در کادری کوچک نمایش داده می شود. ممکن است اگر سرعت تکلم گوینده بالا باشد این ویژگی با کمی اشتباه مواجه شود اما در حالت کلی عملکرد مطلوبی را ارائه می دهد. قابلیت Live Captions نخستین بار در سال 2019 در گوشی های پیکسل آورده شد.

قابلیت Live Captions در حالت بی صدا نیز می تواند برای ما زیرنویس ارائه دهد و نیازی به باز بودن و شنیدن صدای فایل صوتی یا ویدئویی نمی باشد.

قابلیت Live Captions با وجود اینکه خدمات خوبی را به افرادی که مشکل شنوایی دارند ارائه می دهد، تا کنون تنها به زبان انگلیسی ارائه شده است. این محدودیت هم در گوشی های پیکسلی هم در گوشی های گلکسی وجود دارد.

برای فعال سازی قابلیت Live Captions در مرورگر کروم از بخش تنظیمات، وارد قسمت Advanced شده و از منو Accessibility، گزینه Live Captions را انتخاب کنید.

منبع xda-developers
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.